پرسش خود را بپرسید
٨٠,٠٠٠ تومان پاداش این پرسش تعلق گرفت به

بنظرتون ابادیس اگه تمرکزش روی فقط زبان خارجه بزاره موفق تر نخواهد بود؟

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٦٥٥

 مثلا بیاد دیتابیس خودش و نظرات کاربراش رو به هوش مصنوعی وصل کنه و کارهای این چنینی
شما چه پیشنهادی برای بهتر شدن ابادیس میدید 
از نظر من پاداشی شدن جواب ها کاربران رو  ترغیب میکنه که فقط به سوالات پولی جواب بدن و دیگر سوالات رایگان رو رها کنن و سایت افت پیدا کنه مثلا منی قبلا کارم زبان بود یهو سوال ریاضی میبنم  و ...و این باعض میشه سایت از حالت تخصصی خودش خارج بشه 

١٣,٨٠٩
طلایی
٢
نقره‌ای
٥٤
برنزی
٧٧

١١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

موافقم. البته روی بخش مترجم باید کارشود

٨٥
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
١
تاریخ
٢ هفته پیش

خیر، چون قطعا همه جای دنیا مالتی مدیا بهتر و جذاب تره و حتی باید تایپ صوتی و ترجمه تصویرم اضافه کنه، رقیب اصلی اون گوگله...!!!

تاریخ
٢ هفته پیش

با اینکه الان بهترین فرهنگ واژه اینترنتی فارسی در حال حاضر آبادیس هست ،  پس تمرکز را اگر ببره روی زبان انگلیسی به نظرم اصلا خوب نیست .

ولی در این مورد که سوالات پولی را هم بهتر جواب میدن باهاتون موافقم .

به نظرم تنها ایراده آبادیس اینه که افرادی که حتی کوچکترین آشنایی با زبان ندارند نظر میزارن و منتشر میشه ،اگر استناد نظریات کاربران عادی سایت  توسط مدیران خبره در نظر گرفته بشه که بدون مجوز منتشر نشه خیلی خوبه .

مثال :شما واژه مسی را در آبادیس سرچ کن و پیشنهاد کاربران را بخونید تا متوجه بشین ..

اینجا پیشنهاد کاربر مثل کامنت اینستاگرام در نظر گرفته میشه که یک ایراد بزرگه ..

و در مورد قسمت بپرس  ، دوستانی هستند که برای پرسش یا پاسخ جملات مبهم و نامفهومی به کار میبرند که واقعا دلیلش را نمیشه فهمید میخوان چه چیزی را عنوان کنند .

و در آخر اینکه اگر به نظرم آبادیس قسمت زبان انگلیسی را از فارسی بتونه کاملا مجزا کنه بی نظیر میشه ..با تشکر

٥٤١
طلایی
٠
نقره‌ای
٤٢
برنزی
٩
تاریخ
٢ هفته پیش

سلام 
به نظر من میتونه  هر دو تا رو  قوی کنه و روش تمرکز کنه. یا حتی میتونه یه زبان سومی اضافه کنه. و بعد زبان چهارم و همینجور تا آخر که در آخر به یه دیکشنری کامل تبدیل بشه! 
این نظر من بود   

٣٦١
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
١١
تاریخ
٢ هفته پیش

سلام نظر من اینکه چون این برنامه اسم دیکشنری روش هست. بهتر است سوالاتی که مربوط به زبان می شود چه انگلیسی چه فارسی و چه زبان تخصصی گرایشهای مختلف وغیره در یک بخش خاصی پرسیده شوند و بخش سوالات غیر زبانی در بخش جداگانه ای مطرح شوند. دوم اینکه در این برنامه هر فردی تخصص و استعداد خاص خود را دارد و از نحوه پاسخگویی به سوالات می توان به توان علمی یک کاربر پی برد. خیلی خوب می شداین برنامه یک راه ارتباطی بین کاربران ایجاد میکرد.

١,٢٤٧
طلایی
٠
نقره‌ای
٢١
برنزی
٨
تاریخ
٢ هفته پیش

من که تقریبا همیشه نگاه میکنم ببینم سوال بی پاسخی هست که جوابی براش به ذهنم برسه. مگه اینکه مثل این نظرخواهی باشه.   تاکید این پلتفرم روی یادگیری و کمک  گرفتن و دادن هست به نظرم. خوبم تا حالا این کارو کرده.

١,١٣١
طلایی
٠
نقره‌ای
١٨
برنزی
٤
تاریخ
٢ هفته پیش

با سلام ، در این خصوص، بنده می خواهم چندین مورد رو بیان کنم:

### مزایا

1. تخصص و کیفیت بالاتر: با تمرکز بر یک زبان خاص (انگلیسی)، سایت می‌تواند منابع و نیروی انسانی خود را به بهبود و تخصصی‌تر شدن این بخش اختصاص دهد. این تمرکز می‌تواند به افزایش کیفیت و دقت ترجمه‌ها و نیز ارائه خدمات بهتر به کاربران منجر شود.
2. جذب کاربران هدفمند: کاربران علاقه‌مند به ترجمه‌های دقیق و تخصصی انگلیسی به این سایت جذب خواهند شد. این می‌تواند به افزایش تعداد کاربران جدی و وفادار منجر شود.
3. سادگی و کاربرپسندی: حذف سوال‌های متفرقه و تمرکز بر یک حوزه خاص می‌تواند سایت را ساده‌تر و کاربرپسندتر کند. کاربران می‌دانند که دقیقاً چه انتظاری از سایت داشته باشند و به راحتی می‌توانند به خدمات مورد نظر خود دسترسی پیدا کنند.
4. رقابت‌پذیری بیشتر در یک حوزه خاص: تمرکز بر یک زبان خاص به سایت اجازه می‌دهد تا در این حوزه رقابت‌پذیرتر شود و با رقبای خاص خود در این زمینه به طور موثرتری رقابت کند.

### معایب

1. از دست دادن تنوع کاربران: یکی از مزایای فعلی آبادیس ارائه خدمات متنوع است که طیف وسیعی از کاربران را جذب می‌کند. حذف سوال‌های متفرقه ممکن است باعث از دست رفتن بخشی از کاربران شود که به این خدمات نیاز دارند.

2.کاهش تنوع خدمات: سایت‌های دیکشنری که خدمات متنوعی ارائه می‌دهند، معمولاً کاربران بیشتری دارند چون نیازهای مختلفی را پوشش می‌دهند. حذف سوال‌های متفرقه ممکن است برخی از کاربران را از دست بدهد.

### پیشنهاد

 استراتژی ترکیبی: به جای تمرکز صرف بر یک حوزه و حذف دیگر خدمات، آبادیس می‌تواند یک استراتژی ترکیبی اتخاذ کند:
1. تقویت بخش ترجمه انگلیسی: با بهبود و تخصصی‌تر کردن بخش ترجمه انگلیسی و ارائه منابع با کیفیت‌تر، کاربران علاقه‌مند به این حوزه را جذب کند.
2. حفظ خدمات متنوع: حفظ و بهبود خدمات متنوع برای جذب و نگهداری طیف وسیعی از کاربران. این خدمات می‌تواند به صورت جداگانه و بدون تاثیر منفی بر بخش اصلی ارائه شوند.
3. توسعه محتوای آموزشی: ارائه محتوای آموزشی در زمینه زبان انگلیسی و نیز سایر زبان‌ها که می‌تواند ارزش افزوده‌ای برای کاربران ایجاد کند و به جذب بیشتر کاربران کمک کند.

این رویکرد می‌تواند به آبادیس کمک کند تا هم بازار خاص ترجمه انگلیسی را به خوبی پوشش دهد و هم از تنوع کاربران و خدمات بهره‌مند شود.

٣,٧١٥
طلایی
٣
نقره‌ای
٨٨
برنزی
٦٠
تاریخ
٢ هفته پیش

اگر تمرکز خود را روی مترجم بگذارد خوب است؛ اما اینکه تماما به زبان خارجه . 

١٠٨
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٣
تاریخ
٢ هفته پیش

یک چیز عجیبی که من متوجه شدم اینه که وقتی یک نفر جواب درست رو میده عوض اینکه بقیه او جواب رو تایید کنند ، میان و دوباره همون حرف هارو تکرار می کنند. . . واقعا این سطح از رفتار های کودکانه در افراد بزرگس سال خیلی خنده داره. مثلا بعدا با این امتیاز ها میخوان چیکار کنن من نمیفهمم. انگار دارن گیم میزنن! هرکی بیشتر امتیاز داره برندس!

٣,٥٣٤
طلایی
٠
نقره‌ای
٩
برنزی
٤٧
تاریخ
٢ هفته پیش

سلام.
پاسخ ها فورا تایید نمیشن و افرادی که پاسخ میدن بعضی وقتها نمی دونن که یه پاسخ دیگه که خیلی هم شبیه هست وجود داره و منتظره ثبت شدنه. برای خودم که پیش اومده این موضوع. البته بعضی مواقع هم اونی که شما هم اشاره کردین اتفاق می افته.

-
٢ هفته پیش

ترجیح من همین بود که آبادیس به همان روال قبل ادامه می‌داد و اگر برنامه‌های دیگری داشت بهتر بود با نام دیگری دنبال می‌کرد. ولی قبل از هر چیزی تمایل داشتم هدف خود را از این کار اعلام می‌کرد. آیا سوال‌های فعلی که جواب‌شان به‌راحتی یافت می‌شود صرفا برای بالا بردن رتبه تارنمای آبادیس است یا هدف بزرگتری مثلا در زمینه هوش مصنوعی در  پشت آن است. اگر چنین است، آیا این یک هوش مستقل خواهد بود یا در حال همکاری و پاسخ دادن به سفارش هوش مصنوعی‌های بزرگ نظیر جمینای و ... است که ممکن است در زمینه زبان فارسی داده‌های معتبر بیشتری نیاز داشته باشند و در آبادیس نظارت انسانی دنبال می‌شود. 

مطمئنا اعتماد و صداقت داشتن  آبادیس به کاربران باعث افزایش همکاری صادقانه آن‌ها خواهد بود و گرنه بالاخره کاربران فعال کم‌کم از این روال خسته خواهند شد و در بهترین حالت به سوالات خاصی پاسخ خواهند داد. 

و یک تکته خاص. متاسفانه بعضی کاربران به‌صورت گسترده پیشنهاد کلمه ارسال می‌کنند ولی وقتی بررسی می‌شود یکی صرفا یک کلمه که بارها در پیشنهادهای قبلی ذکر شده را تکرار می‌کند و دیگری چند پیشنهاد از معانی بالای صفحه و چند پیشنهاد از کاربران پایین صفحه را ترکیب کرده و دوباره ارسال می‌کند. در بخش پرسش هم هستند افرادی که سوال‌های انبوه‌شان فقط یک چیز است. تفاوت این چند کلمه چیست. بعد چند پاسخ در نهایت دیگر این دست سوال‌ها پاسخی دریافت نخواهند کرد. بعضی کارها خیلی کار قشنگی نیست. شاید همین مدال‌های رنگارنگی که داده می‌شود باعث این کار شده باشد. شاید این روال نیاز به بررسی مجدد مدیران داشته باشد که آیا ادامه پیدا کند یا حذف شود.

٦,٣٥٣
طلایی
١
نقره‌ای
٣٠٧
برنزی
٦٨
تاریخ
٢ هفته پیش

هر یک اعضا که درحال فراگیری زبان هستند تخصص دیگری هم دارند که میتونن اون رو هم با دیگران به اشتراک بذارن و به نظر بنده تداخل اندکی داره یادگیری زبان با پرسش های جانبی،  هر چند اینها distraction هستند و حواس کاربرهارو هم پرت میکنه ولی حسن آبادیس به این هست که تجربه و دانش کابرارو داره  و این عالیه.

٥,٣٥٧
طلایی
١
نقره‌ای
٣٣
برنزی
٥٥
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما