روابط عمومی


معنی انگلیسی:
public relations

دانشنامه عمومی

روابط عمومی به روزنامه نگاری برند و علمِ مدیریتِ چرخهٔ اطلاعات، مابینِ یک فرد یا سازمان ( اعم از بازرگانی و اقتصادی و دولتی یا سازمان مردم نهاد ) ، با عموم گفته می شود. [ ۱]
روابط عمومی مجموعه ای اقدامات و فعالیت های برنامه ریزی شده ی یک سازمان است که هر سازمان برای برقراریِ ارتباطاتِ مؤثر و هدفمند با گروه هایی که با آن در ارتباط اند، انجام می دهد.
روابط عمومی، روبه رو شدنِ یک سازمان یا مؤسسه با مخاطبانش را از طریق پرداختن به موضوعات و مطالب و اخباری انجام می دهد که به منافعِ مشترک آن ها مربوط است. سخنرانی در کنفرانس ها، همکاری با رسانه ها و بهره وری از آنها، ارتباطات بحران، اشتغال به امورِ اجتماعی از طریق رسانه ها و ارتباط با کارکنان، در زُمرهٔ وظایف این حرفه است. فعالیتِ روابط عمومی، چندان مستقیم و ملموس نیست و همین، فرق آن با تبلیغات است. روابط عمومی می تواند برای ساختن روابطِ تفاهم آمیز با کارکنان، مشتریان، سرمایه گذاران، رأی دهندگان و عموم مردم به کار رود.
تقریباً هر سازمانی که با افکار عمومی سروکار دارد و نیازمند ارائه ٔ تصویرِ روشنی از خود نزد آن است، گونه ای از روابط عمومی را به خدمت می گیرد. برخی از رشته های مرتبط تحت نام ارتباطات شرکتی نظیرِ روابط رسانه ای، روابط سرمایه گذاری، ارتباطات داخلی و روابط کارْ وجود دارند که به فعالیت های روابط عمومی ربط دارند. کارکنانِ روابط عمومی عموماً توجه خود را به ساختن مناسباتشان با کسانی معطوف می کنند که به همسازی با آن ها بینجامد. کارکنان روابط عمومی باید بدانند که چطور به شکلی شفاف بنویسند، صحبت کنند و با تجزیه و تحلیلِ امورِ مربوطِ به سازمان و مؤسسه یِ خود، به رفع و رجوع مسائل بپردازند. این مهارت ها به شدت مورد نیازند، زیرا در رشته یِ روابط عمومی، ارتباطِ پیوسته ای میانِ کارکنان و کسانی وجود دارد که در تعیینِ سَمتِ سیاست های همگانی، نقش ایفا می کنند. کارکنانِ روابط عمومی همچنین باید به اندیشه ورزیِ انتقادی بپردازند تا بتوانند به واسطهٔ این مهارت، به حلِ مشکلاتِ احتمالیِ مشتریان و موکلانِ خود اقدام کنند.
روابط عمومی دارای چندین قلمروِ کاریِ مشخص است و از همه مقبول تر، روابط عمومی مالی، روابط عمومی فراورده و روابط عمومی بحران است:
• روابط عمومی مالی عمدتاً اطلاعات گزارشگران تجاری را فراهم می کند.
• روابط عمومی فراورده برای یک فراوردهٔ ویژه یا خدمات ( به جای استفاده از آگهیِ بازرگانی ) شهرت به دست می آورد.
• روابط عمومی بحران به اتهام هایِ ناروا و اطلاعاتِ نادرست پاسخ می دهد.
عکس روابط عمومیعکس روابط عمومی
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

مترادف ها

public relations (اسم)
روابط عمومی

پیشنهاد کاربران

( مارکتینگ ) ( روابط عمومی ) مدیریت ارتباطات و روابط با مردم ( مشتریان و نامشتریان ) و به طور کلی ذینفعان برای دستیابی به اهدافی مانند: ساخت و حفظ تصویر مثبت برند، سازماندهی یا هدایت داستان ها یا رویدادهای نامطلوب و حفظ روابط مثبت با رسانه ها
...
[مشاهده متن کامل]

باید تفاوت ۴ عبارت مهم ذیل را دانست:
۱ - مارکتینگ ( بازاریابی ) :به فعالیت های اطلاق می شود که به فروشندگان کمک می کند که محصولات ( کالا و خدمات ) خود را به بازار هدف ( مشتری ( عرضه کننده ) ، مشتری نهایی ( مصرف کننده ) ) خود معرفی و عرضه نماید. هدف افزایش تقاضا
۲ - برندینگ ( برندسازی ) : تبلیغات و پروموشن در کوتاه مدت قابل تقلید است اما آنچه نهایتا برای یک برند می ماندو موجب وفاداری می شود تصویر مخاطبین از آن برند است که در هویت برند و در پس پشت لوگو، شعار، طراحی بصری یا لحن صدا ذخیره می شود.
۳ - تبلیغات: ابزارها و رسانه های مارکتینگ شامل از راه دور ( tele ) : تلویزیون و رادیو، چاپی ( Print ) : روزنامه، مجله، کامپیوتری و اینترنتی و دیجیتال ( Cyber ) و فرد به فرد ( PtoP ) مثل فروشندگان و . . . محیطی مثل بیلبورد و . . . برای تحقق اهداف مارکتینگ خواه برندینگ باشد خواه درخواست اقدامی از مخاطب مانند خرید یا دعوت دیگران یا فالو و لایک و کامنت در شبکه های اجتماعی
۴ - روابط عمومی: مدیریت روابط و ارتباطات با مردم به منظور ساخت و حفظ تصویر مثبت برند، سازماندهی یا هدایت داستان ها یا رویدادهای نامطلوب و حفظ روابط مثبت با رسانه ها

Communications
روابط عمومی ( Public Relations ) : [ اصطلاح بازار کسب و کار ] تبلیغ یک تصویر خاص برای یک کسب و کار. اغلب با تبلیغات اشتباه گرفته می شود که در واقع تبلیغات برای استفاده در بخش خاصی از تلاش های روابط عمومی است.
آگاهی همگانی
در پارسی " پیوندهای همگانی "
پیوند = رابطه
پیوندهای مشترک

بپرس