انتخاب دیکشنری مترجم لغت نامه
جستجو در دیکشنری
دیکشنری مترجم تغییر دیکشنری یا مترجم
برای انتخاب دیکشنری یا لغتنامه، اینجا را کلیک کنید.
انگلیسی به فارسی انگلیسی به انگلیسی کلمات اختصاری فارسی به انگلیسی فارسی به عربی عربی به فارسی جدول کلمات لغت نامه دهخدا فرهنگ فارسی فرهنگ فارسی معین فرهنگ فارسی عمید اسم پسرانه و دخترانه دانشنامه عمومی دانشنامه اسلامی کامپیوتر برق و الکترونیک عمران و معماری حقوق سینما صنعت علوم دامی حسابداری ریاضیات آمار خودرو صنایع غذایی نساجی پلیمر معدن شیمی نفت مهندسی گاز خاک شناسی زمین شناسی آب و خاک بهداشت دندانپزشکی روانپزشکی فوتبال کاراته یوگا کوه نوردی

94 998 100 1

بنی اسرائیل

/bani'esrA'il/

معنی بنی اسرائیل در لغت نامه دهخدا

بنی اسرائیل. [ ب َ اِ ] (اِخ ) اولاد یعقوب علیه السلام. چه اسرائیل به زبان عبری لقب یعقوب علیه السلام است و اِسراء بمعنی برگزیده و ئیل اسم حق تعالی. در منتخب نوشته که لفظ سریانی است و بعضی گفته که اسرائیل بمعنی بنده ٔ خدا است. (غیاث ) (از آنندراج ). نام عمومی قوم یهود است. (دائرة المعارف فارسی ). رجوع به یهود شود.

معنی بنی اسرائیل به فارسی

بنی اسرائیل
اولاد یعقوب ع باشند و آن شامل طوایف یهود است .
زیت بنی اسرائیل
سنگی است به رنگ و اندام زیتون و خطوط بسیاری موازی یکدیگر دارد .
حجرالیهود است

معنی بنی اسرائیل در فرهنگ فارسی عمید

بنی اسرائیل
اولاد حضرت یعقوب، عبرانیان، اجداد کلیمیان امروزی، یهودیان.

بنی اسرائیل در دانشنامه اسلامی

بنی اسرائیل
بنی اسرائیل (بنواسرائیل)، به معنای «فرزندان و قوم اسرائیل»، نام قوم بسیار قدیمی و پر اهمیت در تاریخ و اعتقادات دینی بشر می باشد.
قوم بنی اسرائیل که در قرآن از آن بسیار یاد شده، در حوزه های مختلف، از جمله تفسیر و تاریخ و ادبیات، و از جنبه های گوناگون مورد توجه مسلمانان بوده است.مقاله حاضر مشتمل است بر کلیات، ریشه شناسی، کاربرد واژه، بنی اسرائیل در قرآن، در عهد عتیق، در احادیث و تفاسیر، و در ادبیات و فرهنگ عامه.همچنین، نظر به تحقیقات فراگیر و گسترده درباره تاریخ بنی اسرائیل بر پایه مدارک باستان شناسی، گذشته از روایت کتاب مقدس، در پایان مقاله، بخش «بنی اسرائیل در مطالعات تاریخی و باستان شناسی» درباره پیشینه این قوم خواهد آمد.
معنای بنی اسرائیل
«بنی»، جمع «ابن»، غالباً به معنای فرزندانِ پسر است؛ و اسرائیل نام دیگر یا به قولی، لقبِ یعقوب پسر اسحاق است که دوبار در قرآن ذکر شده است.بنی اسرائیل دوازده سبط یا خاندان اند که آن ها را از نسل دوازده پسر یعقوب می دانند.این اصطلاح، چهل و یک مرتبه در قرآن به کار رفته است.
تاریخ بنی اسرائیل
آغاز تاریخ بنی اسرائیل، به حوادث حیات جد اعلای آن ها، ابراهیم، باز می گردد.بنا به گزارش های تاریخی، زادگاه وی در اورِکلدانیان بود، و او با مهاجرت جمعی قومش به حرّان، بدان ناحیه منتقل شد؛ سپس از حرّان به فلسطین مهاجرت کرد و در آن جا سکنا گزید.فرزندان و نوادگان او، اسحاق و یعقوب، نیز در کنعان ساکن بودند.احتمالاً این حوادث در حدود ۲۰۰۰ـ ۱۸۰۰ ق م روی داده است.
← انتقال بنی اسرائیل به مصر
...
بنی اسرائیل
بنی اسرائیل، به دوازده فرزند یا قومی گفته می شود که به نام پدر و جدشان اسرائیل (یعقوب) نام گذاری شده اند. خداوند در قرآن ۴۱ بار از آنها یاد کرده است. این قوم در نگاه عرب پیش از اسلام به دلیل برخورداری از کتاب آسمانی، مناسک دینی خاص و پیشینه تاریخی، اقلیتی فرهیخته تر دانسته می شدند. با وجود فرهنگ قرآنی صدر اسلام، بنی اسرائیل به منزله گروهی با هویت رقیب قرار گرفتند.
اسرائیل و پسرانش به سبب قحطی در کنعان، به مصر رفتند و نسل آنها تا زمان موسی (ع) در مصر ماندند و به رهبری موسی(ع) از فشار حکومت فرعون فرار و دوباره به کنعان بازگشتند. آنها حدود چهل سال در صحرای سینا سرگردان بودند تا اینکه پس از وفات موسی، یوشع جانشین وی شد و بتدریج کنعان را فتح کرد.
پس از یوشع (ع) شخصیت های متعددی به رهبری بنی اسرائیل پرداختند که داوران بنی اسرائیل نامیده می شوند. آنان پادشاه نبودند و فقط به حل اختلافات داخلی بنی اسرائیل می پرداختند. آخرین داور بنی اسرائیل سموئیل بود و بعد از ایشان، عصر پادشاهان بنی اسرائیل با طالوت و سپس داود و سلیمان (ع) آغاز شد.
بنی اسرائیل
اسرائیل لقب حضرت یعقوب علیه السلام است و بنی اسرائیل دوازده سبط یا خاندان اند که آنها را از نسل دوازده پسر یعقوب می دانند. این اصطلاح، چهل و دو مرتبه در قرآن بکار رفته است.
پیش از بعثت حضرت عیسی علیه السلام آنها یگانه قوم خداپرست بودند و دین و شریعت آسمانی را پذیرفته، خداپرست اگر در اقوام دیگر بود، بسیار اندک بود مانند اولاد اسماعیل در میان عرب. از این روی دانستن اخبار بنی اسرائیل و پیغمبران آنها برای مسلمانان مهمتر از دیگرانست.
بنی اسرائیل یعنی اولاد یعقوب در زمین کنعان می زیستند. تاریخ آنان از آنگاه آغاز می شود که حضرت یوسف علیه السلام عزیز مصر شد و نزد فرعون اعتبار یافت فرزندان یعقوب با خود او در سالهای قحط به مصر رفتند و در آن کشور ماندند. سالها بر آنان گذشت و نسل آنها بسیار شد. آن فرعون که زمان یوسف بود از جهان رفت و فراعنه دیگر جانشین او شدند و مردم مصر با بیگانگان بد رفتار می کردند و آنها را به خدمت گرفته آزار و شکنجه می دادند تا حضرت موسی علیه السلام به پیغمبری برگزیده شد.
بنی اسرائیل به رهبری دینی و سیاسی موسی از سلطه فرعون رها شدند و از مصر خارج گشته به سمت کنعان حرکت کردند. اینان حدود چهل سال ، که طی آن یک نسلشان از بین رفت ، در صحرای سینا سرگردان بودند تا اینکه پس از وفات موسی ، یوشع جانشین وی شد و بتدریج کنعان را فتح کرد
خداوند بر موسی علیه السلام تورات را فرستاد و احکام تورات در عهد خود او و پس از او دستور معاملات و عبادات و سیاسات آنها بود.
حضرت موسی علیه السلام تا زنده بود، موفق نشد. زمین مقدس را فتح کند. اما با فلسطینیان و عمالقه جنگها کرد و گزارش آن در قرآن آمده است. (سوره مائده/24) اما یوشع بن نون جانشین وی آن زمین را بگشود و بنی اسرائیل در آنجا ساکن شدند. سیاست و حکومت آنان در زمان حضرت موسی علیه السلام و خلفای وی تا چهارصد سال به طرز خاصی بود که نظیر آن را امروز فدرال گویند.
حضرت موسی علیه السلام بنی اسرائیل را به گروه های مختلف تقسیم کرده بود و کار هر یک را به رئیسی سپرده تا به اختلاف آنان برسند و میان آنها مطابق دستور شریعت حکم کنند هزاره و صده و بیش و کم هر یک زیر فرمان رئیسی بودند و پس از آن که زمین مقدس را تصرف کردند همچنان اراضی را میان دوازده سبط پخش کردند و هر سبط را مانند حضرت موسی علیه السلام به گروهها زیر فرمان رؤسا و قضاة مقرر داشتند و احکام شرع میان آنها اجرا می شد و یک رئیس کل یا کاهن و قاضی بزرگ بر آنها نظر داشت. (شمعون که میان مسلمانان معروف است یکی از قضاة بود)
نزدیک چهارصد سال بر این گذشت از آنگاه بعللی از بزرگان خویش درخواست پادشاهی کردند مانند سایر امت ها و خداوند طالوت را بر آنها گماشت و پس از وی حضرت داود پادشاه شد و حضرت سلیمان علیه السلام جانشین او گشت و حضرت داود از سبط یهودا بود.
بنی اسرائیل،مرکب از دو کلمه بنی : فرزندان و اسرائیل (یکی از نامهای یعقوب علیه السلام) است.
در علت نامگذاری یعقوب علیه السّلام به این نام، برخی معتقدند که «اسرا» به معنای عبد و «ئیل» به معنای الله و مجموع این دو واژه به معنای عبدالله است. بنی اسرائیل، ۱۲سبط و تیره بودند که هر کدام به یکی از فرزندان یعقوب علیه السّلام منتهی می شدند،
مقصود از بنی اسرائیل
بنابراین مقصود از بنی اسرائیل در این بحث، یک قوم و ملت است؛ نه فرزندان یعقوب علیه السلام. زندگی بنی اسرائیل، در جهت تعالی و انحطاط جوامع و جریان سنتهای الهی حوادث عبرت آموزی دارد، ازاین رو در قرآن کریم به آن عنایت ویژه ای شده است.
بنابر روایات کتاب مقدس ، تاریخ بنی اسرائیل از دعوت ابراهیم آغاز می شود، یعنی هنگامی که او در اورکلدانیان ـ غالباً آن را با تَلّ مقیر در جنوب بین النهرین یکی می دانند ـ ساکن بود (ح ۲۰۰۰ ق م). اسرائیلیان دورانِ آبا، با شهر حرّان در شمال بین النهرین، روابط نزدیکی داشتند. از آن جا که در کتاب مقدس، بین النهرین شمالی موطن اسرائیلیان معرفی شده، اورِ شمالی زادگاه احتمالی ابراهیم بوده است.
اسحاق و یعقوب هر دو ساکن کنعان بودند، اما یعقوب بعدها به مصر رفت.

ورود به مصر
پسران یعقوب در زمان قحطی ، برای یافتن غذا ، به مصر رفتند و دریافتند برادرشان یوسف ، که به بردگی فروخته شده بود، در آن جا به صدارت رسیده است.
یوسف پدر و برادرانش را تشویق به مهاجرت به مصر کرد؛ و آنان تا زمان موسی در آن جا ماندند.
بخش شرقیِ دلتا، معروف به جوشن، موطنِ موقت بنی اسرائیل شد.

خروج از مصر
بنی اسرائیل، در زمان خروج، مصر را ترک کردند و پس از یک نسل سرگردانی وارد کنعان شدند.

سامیان و عبرانیان
...
در احادیث هم چون قرآن، بنی اسرائیل بر اسرائیلیان کهن و نیز بر یهود و نصاری دلالت دارد و هر گاه به معاصران اطلاق شده، غرض عمدتاً یهود بوده است.
به عنوان نمونه، در حدیث افتراق ، بنی اسرائیل مترادف با یهود به کار رفته است و به هفتاد و دو فرقه بنی اسرائیل اشاره شده است.

← نظر اشنایدر در هفتاد و دو فرقه
بنی اسرائیل مورد اشاره در حدیث «حدّثوا عن بنی اسرائیل و لاحرج» را مترادف با اهل کتاب دانسته اند.

تأکید بر عبادت بنی اسرائیل
در احادیث ، عمدتاً بر صفت پرهیزگاری و اهل عبادت بودن بنی اسرائیل تأکید شده است.

خطاب مؤدبانه اسرائیلی
...
برخی از بنی اسرائیل مثل ساکنان شهر ایله حکم الهی را نقض نمودند.
بنی اسرائیل ساکن در شهر ایله حکم شنبه رعایت نکردند.وسـلهم عن القریة التی کانت حاضرة البحر اذ یعدون فی السبت اذ تاتیهم حیتانهم یوم سبتهم شرعا ویوم لایسبتون لاتاتیهم کذلک نبلوهم بما کانوا یفسقون. و از آنها درباره (سرگذشت) شهری که در ساحل دریا بود بپرس! زمانی که آنها در روزهای شنبه، تجاوز (و نافرمانی) خدا می کردند همان هنگام که ماهیانشان، روز شنبه (که روز تعطیل و استراحت و عبادت بود، بر سطح آب،) آشکار می شدند امّا در غیر روز شنبه، به سراغ آنها نمی آمدند این چنین آنها را به چیزی آزمایش کردیم که نافرمانی می کردندشهر واقع در ساحل دریا که در آیه از آن یاد شده، «ایله» است.
سرکذشت ساکنان ایله
در این آیات صحنه دیگری از تاریخ پرماجرای بنی اسرائیل، که مربوط به جمعی از آنها است که در ساحل دریایی زندگی می کردند، آمده است، منتها روی سخن در آن به پیامبر اسلام صاست، و به او می گوید که از یهود معاصر خویش درباره این جمعیت سؤال کند یعنی این خاطره را به وسیله سؤال در ذهن آنان مجسم ساز، تا از آن پند گیرند، و از سرکشی و کیفری که در انتظار سرکشان است بپرهیزند.این سرگذشت، چنان که در روایات اسلامی به آن اشاره شده مربوط به جمعی از بنی اسرائیل است که در ساحل یکی از دریاها (ظاهرا دریای احمر بوده که در کنار سرزمین فلسطین قرار دارد) در بندری بنام" ایله" (که امروز بنام بندر ایلات معروف می باشد) زندگی می کردند و از طرف خداوند به عنوان آزمایش و امتحان دستوری به آنها داده شد و آن اینکه صید ماهی را در آن روز تعطیل کنند اما آنها با آن دستور مخالفت کردند و گرفتار مجازات دردناکی شدند که شرح آن را در این آیات می خوانیم.به چیزی بود که آنها را به سوی خود جلب و به نافرمانی دعوت می کرد و همه آزمایشها همین گونه است، زیرا آزمایش باید میزان مقاومت افراد را در برابر کشش گناهان مشخص کند و اگر گناه کششی به سوی خود نداشت، آزمایش مفهومی نمی داشت.هنگامی که این جمعیت از بنی اسرائیل در برابر این آزمایش بزرگ که با زندگی آنان کاملا آمیخته بود قرار گرفتند، به سه گروه تقسیم شدند:" گروه اول" که اکثریت را تشکیل می دادند، به مخالفت با این فرمان الهی برخاستند." گروه دوم" که قاعدتا اقلیت کوچکی بودند، در برابر گروه اول به وظیفه امر به معروف و نهی از منکر قیام کردند." گروه سوم"، ساکتان و بی طرفان بودند، که نه همگامی با گناهکاران داشتند و نه وظیفه نهی از منکر را انجام می دادند.در آیه دوم مورد بحث، گفتگوی این گروه را با نهی کنندگان شرح می دهد و می گوید: " بخاطر بیاور هنگامی که جمعی از آنها به جمع دیگری گفتند: چرا قومی را اندرز می دهید که خداوند سرانجام آنها را هلاک می کند و یا به عذاب دردناکی کیفر خواهد داد
پس از آنکه خداوند بنی اسرائیل را در بیان سکنا داد آنان در سختی و مشقت زندگی می کردند تا آنکه خداوند ابرها سایبان برا آنان قرار داد و خوراک مناسبی برای آنان در آن بیابان قرار داد.
سرگردانی بنی اسرائیل چهل سال در بیابان سرگردان بودند:قال فانها محرمة علیهم اربعین سنة یتیهون فی الارض...« (خدا به موسی ) فرمود (ورود به) آن (سرزمین) چهل سال بر ایشان حرام شد (که) در بیابان سرگردان خواهند بود پس تو بر گروه نافرمانان اندوه مخور.»
سرگردانی پیامد فسق
سرگردانی بنی اسرائیل در بیابان ، پیامد فسق و نافرمانی آنان بود:قالوا یـموسی انا لن ندخلهآ ابدا ما داموا فیها فاذهب انت وربک فقـتلا انا هـهنا قـعدون• قال فانها محرمة علیهم اربعین سنة یتیهون فی الارض فلاتاس علی القوم الفـسقین. « گفتند ای موسی تا وقتی آنان در آن (شهر)ند ما هرگز پای در آن ننهیم تو و پروردگارت برو (ید) و جنگ کنید که ما همین جا می نشینیم؛ ( خدا به موسی) فرمود (ورود به) آن (سرزمین) چهل سال بر ایشان حرام شد (که) در بیابان سرگردان خواهند بود پس تو بر گروه نافرمانان اندوه مخور. »
دیدگاه تفسیر المیزان
سرزمین مقدس بر بنی اسرائیل حرام شد، یعنی داخل شدنشان به آن سرزمین حرام تکوینی شد، به این معنا که : ( (ما چنین مقدر نمودیم که تا چهل سال موفق به داخل شدن در آن نشوند و از صبح تا شام به طرف آن سرزمین راهپیمائی بکنند ولی مانند اسب عصاری در آخر روز ببینند که در همان نقطه ای هستند که صبح از آنجا براه افتاده بودند، نه قدمی به سوی آن سرزمین نزدیک شده باشند و نه لحظه ای و روزی به شهر دیگری از شهرهای روی زمین برسند و خستگی در آورند، و نه زندگی صحرانشینی داشته باشند تا چون قبائل بدوی و صحرانشین زندگی کنند، پس ای موسی دل تو به حال این مردمی که به قول خودت فاسقند نسوزد و غمشان را مخور که مبتلا به این عذاب یعنی عذاب سرگردانی شده اند برای اینکه اینها فاسقند، و نباید در باره مردم فاسق وقتی که وبال فسق خود را می چشند محزون شد.
محل سکونت بنی اسرائیل
...
بنی اسرائیل از سوی قوم فرعون به سخت ترین وجه ممکن شکنجه می شدند؛ خداوند متعال آنها را از دست فرعونیان نجات دادند.
آل فرعون به موسی علیه السّلام، مبنی بر آزاد کردن بنی اسرائیل در صورت برطرف شدن عذاب از آنان، تعهد دادند.و لقد اخذنا ءال فرعون بالسنین... • و لما وقع علیهم الرجز قالوا یموسی ادع لنا ربک بما عهد عندک لئن کشفت عنا الرجز لنؤمنن لک و لنرسلن معک بنی اسرئیل.
در قرآن مجید به آمادگی نظامی بنی اسرائیل اشاره شده است.
آمادگی نظامی بنی اسرائیل برای پیکار با دشمنان ، پس از پذیرش زمامداری طالوت ، با مشاهده تابوت :و قال لهم نبیهم ان ءایة ملکه ان یاتیکم التابوت...؛ فلما فصل طالوت بالجنود...
بقره/سوره۲، آیه۲۴۸.    
بزرگان بنی اسرائیل ، مدعی آمادگی نظامی در برابر دشمنانشان بودند.الم تر الی الملا من بنی اسرئیل من بعد موسی اذ قالوا لنبی لهم ابعث لنا ملکا نقتل فی سبیل الله قال هل عسیتم ان کتب علیکم القتال الا تقتلوا قالوا و ما لنا الا نقتل فی سبیل الله و قد اخرجنا من دیرنا و ابنائنا...
بقره/سوره۲، آیه۲۴۶.    
 ۱. ↑ بقره/سوره۲، آیه۲۴۸.    
...
با اینکه خداوند از بنی اسرائیل پیمان گرفت یکدیگر را آواره نکنند ولی این کار صورت گرفت.
خداوند از بنی اسرائیل برای آواره نساختن یک دیگر از دیارشان پیمان گرفت.و اذ اخذنا میثقکم لاتسفکون دماءکم و لا تخرجون انفسکم من دیرکم...
بقره/سوره۲، آیه۸۴.    
به رغم مفاد پیمان الهی بنی اسرائیل اقدام به آواره سازی همدیگر کردند.ثم انتم هؤلاء تقتلون انفسکم و تخرجون فریقا منکم من دیرهم...
بقره/سوره۲، آیه۸۵.    
فرعون تصمیم به آواره ساختن بنی اسرائیل از سرزمین خود گرفت.فاراد ان یستفزهم من الارض...
اسراء/سوره۱۷، آیه۱۰۳.    
...
صندوقچه بنی اسرائیل یا تابوت عهد در میان بنی اسرائیل از ازرش و احترام بالایی برخوردار می باشد.
صندوق ودایع (تابوت) آل موسی و هارون (علیهما السلام)، دارای احترام خاصّی بوده است: وقال لهم نبیّهم إنّ ءایة ملکه أن یأتیکم التّابوت فیه سکینة مّن رّبّکم وبقیّة مّمّا ترک ءال موسی وءال هـرون تحمله الملـئکة ... .
اسرائیل لقب حضرت یعقوب علیه السلام است و بنی اسرائیل دوازده سبط یا خاندان اند که آنها را از نسل دوازده پسر یعقوب می دانند. به پیامبرانی که بر قوم بنی اسرائیل مبعوث شده اند انبیاء بنی اسرائیل گفته می شود. در جای جای قرآن داستانهای بنی اسرائیل و برخوردهای آنها با پیامبرانشان پراکنده است. انبیاء بنی اسرائیل به تعبیر قرآن نعمت الهی بر آنها بودند اما این قوم این نعمت بزرگ را پاس نداشته در مواردی اقدام به قتل آنها نمودند.
اسرائیل لقب حضرت یعقوب علیه السلام و به معنای بنده خدا یا سردار خدا است. حضرت یعقوب علیه السلام فرزند اسحاق و نوه ی حضرت ابراهیم علیه السلام است که از ایشان با نام یعقوب، 16 بار و با نام اسرائیل 2 بار در قرآن یاد شده است.
بنی اسرائیل یعنی اولاد یعقوب و اصطلاحا به نسل او گفته می شود که پس از او تعدادشان بسیار شد و تبدیل به قومی بزرگ شدند. لغت بنی اسرائیل، چهل و دو مرتبه در قرآن بکار رفته است.
حضرت یعقوب علیه السلام به همراه فرزندانش در زمین کنعان زندگی می کردند که حضرت یوسف علیه السلام عزیز مصر شد و نزد فرعون اعتبار یافت. فرزندان یعقوب با خود او در سالهای قحط به مصر رفتند و در آن کشور ماندند. سالها بر آنان گذشت و نسل آنها بسیار شد.
اما آن فرعون که زمان یوسف بود از جهان رفت و فراعنه دیگر جانشین او شدند و مردم مصر با بیگانگان بد رفتار می کردند و آنها را به خدمت گرفته آزار و شکنجه می دادند تا حضرت موسی علیه السلام به پیغمبری برگزیده شد و بنی اسرائیل را از سلطه فرعون رها نموده از مصر به سمت کنعان (سرزمین پدریشان)حرکت داد. اما در آنجا با مقابله فلسطینیان و عمالقه روبرو شد. بنی اسرائیل حدود چهل سال، که طی آن یک نسلشان از بین رفت، در صحرای سینا سرگردان بودند تا اینکه پس از وفات موسی علیه السلام، یوشع جانشین وی شد و بتدریج کنعان را فتح کرد.
حضرت موسی علیه السلام بنی اسرائیل را به گروه های مختلف تقسیم کرده بود و کار هر یک را به رئیسی سپرده تا به اختلاف آنان برسند و میان آنها مطابق دستور شریعت حکم کنند و پس از آن که زمین مقدس را تصرف کردند همچنان اراضی را میان دوازده سبط پخش کردند و هر سبط را مانند حضرت موسی علیه السلام به گروهها زیر فرمان رؤسا و قضاة مقرر داشتند و احکام شرع میان آنها اجرا می شد و یک رئیس کل یا کاهن و قاضی بزرگ بر آنها نظر داشت.
نزدیک چهارصد سال بر این گذشت از آنگاه بعللی از بزرگان خویش درخواست پادشاهی کردند مانند سایر امت ها و خداوند طالوت را بر آنها گماشت و پس از وی حضرت داود پادشاه شد و حضرت سلیمان علیه السلام جانشین او گشت و حضرت داود از سبط یهودا بود.


بنی اسرائیل در دانشنامه ویکی پدیا

بنی اسرائیل
عکس بنی اسرائیل


چنانچه، معنی واژه بالا (برگرفته از دانشنامه ویکی پدیا)، نادرست یا مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران است، خواهشمند است گزارش دهید تا بررسی و حذف گردد => [گزارش]

ارتباط محتوایی با بنی اسرائیل

بنی اسرائیل در جدول کلمات

بنی اسرائیل
اولاد حضرت یعقوب

بنی اسرائیل را به اشتراک بگذارید

Telegram Facebook Twitter LinkedIn

پیشنهاد شما درباره معنی بنی اسرائیل



نام نویسی   |   ورود

عبارات و کلمات کلیدی مرتبط

• فساد زنان بنی اسرائیل   • داستان قوم بنی اسرائیل   • پیامبران قوم بنی اسرائیل   • جادوگر معروف قوم بنی اسرائیل   • بنی اسرائیل چه کسانی هستند؟   • نام جادوگر قوم بنی اسرائیل   • قوم بنی اسرائیل در قرآن   • بنی اسماعیل   • معنی بنی اسرائیل   • مفهوم بنی اسرائیل   • تعریف بنی اسرائیل   • معرفی بنی اسرائیل   • بنی اسرائیل چیست   • بنی اسرائیل یعنی چی   • بنی اسرائیل یعنی چه  

توضیحات دیگر

معنی بنی اسرائیل
کلمه : بنی اسرائیل
اشتباه تایپی : fkd hsvhmdg
آوا : bani'esrA'il
نقش : اسم خاص اشخاص
عکس بنی اسرائیل : در گوگل


آیا معنی بنی اسرائیل مناسب بود ؟     امتیاز مثبت به دیکشنری   امتیاز منفی به دیکشنری     ( امتیاز : 94% )