انتخاب دیکشنری مترجم لغت نامه
جستجو در دیکشنری
دیکشنری مترجم تغییر دیکشنری یا مترجم
برای انتخاب دیکشنری یا لغتنامه، اینجا را کلیک کنید.
انگلیسی به فارسی انگلیسی به انگلیسی کلمات اختصاری فارسی به انگلیسی فارسی به عربی عربی به فارسی جدول کلمات لغت نامه دهخدا فرهنگ فارسی فرهنگ فارسی معین فرهنگ فارسی عمید اسم پسرانه و دخترانه دانشنامه عمومی دانشنامه اسلامی کامپیوتر برق و الکترونیک عمران و معماری حقوق سینما صنعت علوم دامی حسابداری ریاضیات آمار خودرو صنایع غذایی نساجی پلیمر معدن شیمی نفت مهندسی گاز خاک شناسی زمین شناسی آب و خاک بهداشت دندانپزشکی روانپزشکی فوتبال کاراته یوگا کوه نوردی

96 1039 100 1

تحدی

معنی تحدی در لغت نامه دهخدا

تحدی. [ت َ ح َدْ دی ] (ع مص ) قصد و آهنگ چیزی کردن. || برابری کردن در کاری و پیش خواندن خصم را و غلبه جستن. (منتهی الارب ) (ناظم الاطباء) (از اقرب الموارد) (از قطر المحیط). از کسی درخواستن تا با تو برابری کند در کاری تا عجز او ظاهر شود و برابری در نبردکردن. (تاج المصادر بیهقی ). از کسی درخواستن تا با تو برابری کند. (زوزنی ). معارضه کردن و پیش خواندن خصم را و غلبه جستن بر او. (آنندراج ) (فرهنگ نظام ).

معنی تحدی به فارسی

تحدی
۱- ( مصدر ) برابری کردن در کاری . ۲- نبرد جستن به نبرد خواندن . ۳- فزونی جستن .۴- ( مصدر ) قصد کردن چیزی را. ۵- پیش خواندن .

معنی تحدی در فرهنگ معین

تحدی
(تَ حَ دّ) [ ع . ] ۱ - (مص ل .) برابری کردن در کاری . ۲ - نبرد جستن ، به نبرد خواندن . ۳ - فزونی جستن . ۴ - (مص م .) قصد کردن چیزی را. ۵ - پیش خواندن .

معنی تحدی در فرهنگ فارسی عمید

تحدی
به مقابله طلبیدن کسی برای انجام کاری به منظور اثبات برتری خود و ناتوانی وی.

تحدی در دانشنامه اسلامی

تحدی
تَحَدّی، اصطلاحی در علوم قرآنی و کلام اسلامی، به معنای هماورد جویی قرآن کریم، یا در تعریف گسترده تر آن، هماورد جویی هر پیامبر آورندۀ معجزه با هدف اثبات عجز مخالفان می باشد.
یکی از راه های شناخت صحت ادعای هر فرد دلایلی است که بر صحت مدعای خود اقامه می کند، هر چه ادعا مهم تر باشد باید دلایل از استحکام بیشتری برخوردار باشند. پیامبران در طول تاریخ برای اثبات ادعای نبوت دلایلی آورده اند که در لسان قرآن «آیة» یا «بینه» نامیده می شوند که بعدا مسلمانان بر آن ها نام «معجره» نهاده اند و مخالفان خود را به مبارزه و همانند آوری فراخوانده اند که این فراخوانی در اصطلاح «تحدی» نام دارد.انتخاب نوع معجره بستگی به شرایط زمان و مکانی هر پیامبر دارد امام رضا (علیه السّلام) در تحلیل تفاوت معجزات پیامبران می فرماید: «هنگامی که خداوند موسی را مبعوث کرد سحر و ساحری بر اهل آن عصر غلبه داشت و لذا خداوند چیزی از سوی خود برای آن ها فرستاد که در قدرت آن ها نبود و سحرشان را باطل کرد و حجت را تمام نمود و عیسی (علیه السّلام) را هنگامی مبعوث کرد که بیماری های صعب العلاج آشکار شده بود و مردم نیازمند به طبابت بودند خداوند از سوی خود چیزی فرستاد که نزد آن ها نبود مردگان را برای آن ها زنده می کرد و کور مادرزاد و بیماران مبتلا به بیماری های غیرقابل علاج را به فرمان خدا بهبودی می بخشید و حجت را به وسیله آن بر مردم تمام می کرد، خداوند محمد (صلی الله علیه و آله وسلّم) را در وقتی مبعوث ساخت که غالب بر آن عصر خطبه ها و سخنان دلنشین و فصیح و بلیغ بود خداوند از سوی خود مواعظ و حکمت هایی در بالاترین اوج فصاحت و بلاغت فرستاد که سخنان آنان را باطل کرد و حجت را بر آنان تمام نمود.
تعریف لغوی
تحدّی در لغت از "حدو، حداء و حدی" گرفته شده، و به معنی دعوت نمودن دشمن به نبرد و پیروزی بر اوست و همچنین به معانی قصد و آهنگ چیزی کردن، و درخواستی برای رقابت نمودن که هدف از آن به عجز در آوردن طرف مقابل باشد نیز آمده است
نعریف اصطلاحی
تحدی در اصطلاح به این معنا آمده است که، هر کسی دیگران را برای عمل یا گفتار یا نوشتار خود به مبارزه طلبی و همانندآوری دعوت کند؛ تحدی نامیده می شود. یکی از ارکان معجزه قرآن تحدی است یعنی؛ مدعی نبوت باید دیگران را به مقابله و مبارزه دعوت کند، تحدی مشتمل بر قیاس و برهان است بدین گونه که «لوکان هذا الکتاب من عند غیر الله لامکن الاتیان بمثله، لکن التالی باطل فالمقدم مثله؛ اگر این کتاب، کتاب کلام الله نباشد پس کلام بشری است و اگر بشری باشد پس شما هم که بشر هستید باید بتوانید مثل آن را بیاورید، اگر شما توانستید مثل آن را بیاورید بشری بودنش اثبات می شود و اگر نتوانستید معلوم می شود که بشری نیست و اعجازی است که اثبات کننده ادعای نبوت و رسالت آورنده آن خواهد بود.
← تعریف علامه حلی
...
تحدی
تَحَدّی، اصطلاحی در علوم قرآنی و کلام اسلامی، به معنای هماوردجویی قرآن کریم (یا در تعریف گسترده تر آن، هماوردطلبی هر پیامبر آورندۀ معجزه) با هدف اثبات ارتباط پیامبر با غیب و ناتوانی مخالفان از اظهار معجزه الهی است. خداوند در قرآن کریم از مخالفان خواسته است اگر در ردّ نبوّت درست می گویند، مانند قرآن را بیاورند.
تحدی از ریشه حُدا به معنای هماورد خواستن و به مبارزه طلبیدن برای ظاهر شدن عجز آن هماورد است. و در اصطلاح عبارت است از دعوت نمودن منکران پیامبر اسلام به این که اگر ایشان را قبول ندارند، مثل و مانند معجزات پیامبر را بیاورند. این اصطلاح نخستین بار در نوشته های کلامی سدۀ سوم رواج یافت.
اعتبار تحدی بر این اصل استوار است که اگر این کار از سوی خدا نباشد دیگران هم باید بتوانند مثل آن را بیاورند و اگر نتوانستند معلوم می شود کار خدایی است.
تحدی به معنای مسابقه دادن در کاری، برتری طلبی، از کسی درخواست برابری نمودن و معارضه جهت غلبه جستن بر اوست.
مقصود از آن در اصطلاح علوم قرآنی ، فراخواندن انسانها و جنیان از سوی خداوند در آغاز، برای آوردن همانند قرآن ، و در مرحله بعد همانند ده سوره و یا سوره ای مثل یکی از سوره های قرآن است، زیرا چنان که در سوره انفال آمده است، مخالفان و منکران قرآن ادعا می کردند اگر بخواهیم همانند آن می گوییم. این چیزی جز افسانه های پیشینیان نیست انفال:۳۱ و این فراخوانی به منظور اثبات اعجاز قرآن است. در این مدخل از کلمات «فاتوا»، «فلیاتوا» و سیاق آیاتی که بیانگر ناتوانی و تعجیز از آوردن همانند آیات قرآن است، استفاده شده است.
عناوین مرتبط
ابعاد تحدی (قرآن) ، تحدی با انسانها (قرآن) ، تحدی با مشرکان (قرآن) ، تحدی به قرآن (قرآن) ، عمومیت تحدی (قرآن) .
تحدی با انسان ها (قرآن)
یکی از مواردی که خداوند تحدی کرده است،تحدی با انسانها است.
تحدی خداوند با جن و انس ، برای آوردن همانند قرآن صورت گرفته هست همانطور که در قرآن به این موضوع اشاره شده است در آنجا که می فرماید:قل لئن اجتمعت الانس والجن علی ان یاتوا بمثل هـذا القرءان لایاتون بمثله ولو کان بعضهم لبعض ظهیرا.بگو: «اگر انسانها و پریان (جن و انس) اتفاق کنند که همانند این قرآن را بیاورند، همانند آن را نخواهند آورد؛ هر چند یکدیگر را (در این کار) کمک کنند. .این آیه با صراحت تمام ، همه جهانیان را اعم از کوچک و بزرگ ، عرب و غیر عرب ، انسانها و حتی موجودات عاقل غیر انسانی ، دانشمندان ، فلاسفه ، ادباء، مورخان ، نوابغ و غیر نوابغ ، خلاصه همه را بدون استثناء دعوت به مقابله با قرآن کرده است و می گوید اگر فکر می کنید قرآن سخن خدا نیست و ساخته مغز بشر است ، شما هم انسان هستید، همانند آن را بیاورید و هر گاه بعد از تلاش و کوشش همگانی ، خود را ناتوان یافتید، این بهترین دلیل بر معجزه بودن قرآن است .
← استمرار تحدی
 ۱. ↑ اسراء/سوره۱۷، آیه۸۸.    
فرهنگ قرآن، مرکز فرهنگ و معارف قرآن، برگرفته از مقاله «تحدی با انسان ها»    
...
خداوند با مشرکین در چند مورد تحدی کرده است که مشرکین از تحدی به قرآن عاجز مانده اند.
تحدی خداوند با مشرکان،در آوردن ده سوره همانند سوره های قرآن صورت گرفته که در قرآن هم می خوانیم: ام یقولون افتره قل فاتوا بعشر سور مثله مفتریـت وادعوا من استطعتم من دون الله ان کنتم صـدقین.آنها می گویند: «او به دروغ این (قرآن) را (به خدا) نسبت داده (و ساختگی است)!» بگو: «اگر راست می گویید، شما هم ده سوره ساختگی همانند این قرآن بیاورید؛ و تمام کسانی را که می توانید -غیر از خدا- (برای این کار) دعوت کنید!» .از آنجا که این بهانه جوئیها و ایرادتراشیها بخاطر آن بود که آنها اصولا وحی الهی را منکر بودند و می گفتند این آیات از طرف خدا نیست ، اینها جمله هائی است که (( محمد )) به دروغ بر خدا بسته ، لذا آیه بعد به پاسخ این سخن با صراحت هر چه بیشتر پرداخته ، می گوید ((آنها میگویند او ( پیامبر ) آنها را به خدا افترا بسته )) (ام یقولون افتراه ).((به آنها بگو اگر راست می گوئید که اینها ساخته و پرداخته مغز بشر است شما هم ده سوره همانند این سوره های دروغین بیاورید و از هر کس می توانید - جز خدا - برای این کار دعوت کنید)) (قل فاتوا بعشر سور مفتریات و ادعوا من استطعتم من دون الله ان کنتم صادقین ).
تحدی قرآن با دعوت از مشرکان
تحدی قرآن با دعوت از مشرکان، به استفاده از کمک خواهی هر فردی غیر خدا، در آوردن ده سوره همانند قرآن بوده است. ام یقولون افتره قل فاتوا بعشر سور مثله مفتریـت وادعوا من استطعتم من دون الله ان کنتم صـدقین.آنها می گویند: «او به دروغ این (قرآن) را (به خدا) نسبت داده (و ساختگی است)!» بگو: «اگر راست می گویید، شما هم ده سوره ساختگی همانند این قرآن بیاورید؛ و تمام کسانی را که می توانید -غیر از خدا- (برای این کار) دعوت کنید!»
← تحدی با آوردن یک سوره
مشرکان، از پاسخگویی به تحدی قرآن ناتوان مانده اند که در قرآن هم خداوند می فرماید:وان کنتم فی ریب مما نزلنا علی عبدنا فاتوا بسورة من مثله وادعوا شهداءکم من دون الله ان کنتم صـدقین• فان لم تفعلوا ولن تفعلوا..و اگر در باره آنچه بر بنده خود (= پیامبر) نازل کرده ایم شک و تردید دارید، (دست کم) یک سوره همانند آن بیاورید؛ و گواهان خود را - غیر خدا - برای این کار، فرا خوانید اگر راست می گویید! •پس اگر چنین نکنید - که هرگز نخواهید کرد - از آتشی بترسید که هیزم آن، بدنهای مردم ( گنهکار ) و سنگها (= بتها) است، و برای کافران ، آماده شده است! . ام یقولون افتره قل فاتوا بعشر سور مثله مفتریـت وادعوا من استطعتم من دون الله ان کنتم صـدقین• فالم یستجیبوا لکم فاعلموا انمآ انزل بعلم الله... .((به آنها بگو اگر راست می گوئید که اینها ساخته و پرداخته مغز بشر است شما هم ده سوره همانند این سوره های دروغین بیاورید و از هر کس می توانید - جز خدا - برای این کار دعوت کنید)) (قل فاتوا بعشر سور مفتریات و ادعوا من استطعتم من دون الله ان کنتم صادقین ).((اما اگر آنها دعوت شما مسلمانان را اجابت نکردند و حاضر نشدند لا اقل ده سوره همانند این سورهها بیاورند بدانید که این ضعف و ناتوانی نشانه آن است که این آیات از علم الهی سرچشمه گرفته )) و الا اگر ساخته فکر بشر بود، آنها هم بشرند (فان لم یستجیبوا لکم فاعلموا انما انزل بعلم الله ). فلما جاءهم الحق من عندنا قالوا لولا اوتی مثل ما اوتی موسی اولم یکفروا بما اوتی موسی من قبل قالوا سحران تظـهرا وقالوا انا بکل کـفرون• قل فاتوا بکتـب من عند الله هو اهدی منهما اتبعه ان کنتم صـدقین• فان لم یستجیبوا لک فاعلم انما یتبعون اهواءهم ومن اضل ممن اتبع هوه بغیر هدی من الله ان الله لایهدی القوم الظـلمین.ولی هنگامی که حقّ از نزد ما برای آنها آمد گفتند: «چرا مثل همان چیزی که به موسی داده شد به این پیامبر داده نشده است؟!» مگر بهانه جویانی همانند آنان، معجزاتی را که در گذشته به موسی داده شد، انکار نکردند و گفتند: «این دو نفر (= موسی و هارون ) دو ساحرند که دست به دست هم داده اند (تا ما را گمراه کنند) و ما به هر دو کافریم»؟! •بگو: «اگر راست می گویید (که تورات و قرآن از سوی خدا نیست)، کتابی هدایت بخش تر از این دو از نزد خدا بیاورید، تا من از آن پیروی کنم!» •اگر این پیشنهاد تو را نپذیرند، بدان که آنان تنها از هوسهای خود پیروی می کنند! و آیا گمراهتر از آن کس که پیروی هوای نفس خویش کرده و هیچ هدایت الهی را نپذیرفته، کسی پیدا می شود؟! مسلّماً خداوند قوم ستمگر را هدایت نمی کند!
زمینه تحدی خداوند
...
خداوند با کافران تحدی کرده به اینکه اگر میتوانید کتابی یا سخنی مثل قرآن بیاورید.
تحدی خداوند با کافران به قرآن و تورات ، در آوردن کتابی هدایت کننده تر از آن دو صورت گرفته است که در این مورد قرآن می فرماید:فلما جاءهم الحق من عندنا قالوا لولا اوتی مثل ما اوتی موسی اولم یکفروا بما اوتی موسی من قبل قالوا سحران تظـهرا وقالوا انا بکل کـفرون• قل فاتوا بکتـب من عند الله هو اهدی منهما اتبعه ان کنتم صـدقین.ولی هنگامی که حقّ از نزد ما برای آنها آمد گفتند: «چرا مثل همان چیزی که به موسی داده شد به این پیامبر داده نشده است؟!» مگر بهانه جویانی همانند آنان، معجزاتی را که در گذشته به موسی داده شد، انکار نکردند و گفتند: «این دو نفر (= موسی و هارون ) دو ساحرند که دست به دست هم داده اند (تا ما را گمراه کنند) و ما به هر دو کافریم»؟!•بگو: «اگر راست می گویید (که تورات و قرآن از سوی خدا نیست)، کتابی هدایت بخش تر از این دو از نزد خدا بیاورید، تا من از آن پیروی کنم!» (. مقصود از «سحران تظاهرا»، تورات و قرآن است. ) .به هر حال مشرکان لجوج اصرار داشتند که چرا پیامبر اسلام (صلی اللّه علیه و آله و سلّم ) معجزاتی همچون موسی نداشته است ؟ و از سوی دیگر نه به گفته ها و گواهی تورات در باره علائم پیامبر (صلی اللّه علیه و آله و سلّم ) اعتنا می کردند، و نه به قرآن مجید و آیات پرعظمتش ، لذا قرآن ، روی سخن را به پیامبر (صلی اللّه علیه و آله و سلّم ) کرده می گوید: ((بگو اگر شما راست می گوئید که این دو کتاب از سوی خدا نیست ، کتابی روشنتر و هدایت بخشتر از آنها از سوی خدا بیاورید تا من از آن پیروی کنم )) (قل فاتوا بکتاب من عند الله هو اهدی منهما اتبعه ان کنتم صادقین ).
تحدی به اوردن مثل قرآن
تحدی خداوند با کافران، به آوردن سخنی همانند آن هم انجام گرفته مثل این آیه که خداوند می فرماید: ام یقولون تقوله بل لایؤمنون• فلیاتوا بحدیث مثله ان کانوا صـدقین.یا می گویند: «قرآن را به خدا افترا بسته»، ولی آنان ایمان ندارند. •اگر راست می گویند سخنی همانند آن بیاورند! .این جمله ، پاسخ از سخن ایشان است که می گفتند: ((تقوله ))، می فرماید: اگر این قرآن ، کلام رسول خدا (صلی اللّه علیه و آله وسلم ) بود، باید کلامی بشری و نظیر سایر کلامها می بود، و سایر کلامها مثل آن بودند، در نتیجه باید سایر مردم هم بتوانند سخنی مثل آن بیاورند.
خداوند با یهود و منافقان در مورد اختلاف و تناقض نداشتن آیات قرآن با یکدیگر تحدی کرده است.
تحدی خدا با یهود و منافقان، در اختلاف و تناقض نداشتن آیات قرآن با یکدیگر صورت گرفته بوده است که در قرآن هم خداوند می فرماید:افلایتدبرون القرءان ولو کان من عند غیر الله لوجدوا فیه اختلـفا کثیرا.آیا درباره قرآن نمی اندیشند؟! اگر از سوی غیر خدا بود، اختلاف فراوانی در آن می یافتند. (. به نظر برخی مفسران ، فاعل «افلایتدبرون» منافقان و یهود است.) .
← استفهامی بودن آیه
به دنبال نکوهشهائی که در آیات قبل از منافقان به عمل آمد، در اینجا به آنها و همه کسانی که در حقانیت قرآن مجید شک و تردید دارند اشاره کرده می فرماید: آیا آنها درباره وضع خاص این قرآن اندیشه نمی کنند و نتایج آن را بررسی نمی نمایند این قرآن اگر از ناحیه غیر خدا نازل شده بود حتما تناقضها و اختلافهای فراوانی در آن می یافتند، اکنون که در آن هیچگونه اختلاف و تناقض نیست باید بدانند که از طرف خداوند نازل شده است .
آیات تحدی، آیات دعوت کننده منکران به آوردن همانند قرآن را می گویند.
"تحدی" در لغت به معنای مبارزطلبی است، و در اصطلاح به آیاتی که خداوند در آن، مخالفان و منکران وحی و نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلّم را به مبارزه و آوردن مثل قرآن دعوت کرده است "آیات تحدی" می گویند.
اقسام
این آیات سه دسته اند:۱. آیات تحدی به کل قرآن: آیات ۳۳ و ۳۴ سوره طور
طور/سوره۵۲، آیه۳۳.    
تحدی به کل قرآن ؛ تحدی به ده سوره ؛ تحدی به یک سوره .
آیات تحدی، آیاتی که کافران را به آوردن همانندی برای قرآن، دعوت می کنند. این آیات سه دسته اند؛ آیات تحدی به کل قرآن، آیات تحدی به ده سوره و آیات تحدی به یک سوره.
خداوند برای اثبات حقانیت قرآن و رسالت پیامبر(ص)، در شش آیه از قرآن کریم، منکران و کافران را به مبارزه می طلبد که اگر می گویید قرآن از جانب خدا نیست، شبیه و همانندی برای قرآن بیاورید. به این آیات، آیات تحدی می گویند.
برخی از مفسران معتقدند آیات تحدی، سیر نزول منظمی نداشته و به صورت پراکنده و به مناسبت های مختلف نازل شدند. برخی دیگر معتقدند سیر نزول این آیات به طور منظم بوده و هماورد طلبی قرآن در سه مرحله (از دشوار به آسان) واقع شد؛ بدین گونه که در مرحله نخست، خداوند منکران را به آوردن همانندی برای کل قرآن دعوت کرد؛ ولی آنان از آوردن شبیه قرآن ناتوان شدند. در مرحله دوم، از آنان خواست که اگر می توانند ده سوره، شبیه سوره های قرآن بیاورند؛ ولی باز هم نتوانستند. سپس در مرحله سوم، هنگامی که نتوانستند حتی ده سوره مانند آن بیاورند، از آنان دعوت کرد که تنها یک سوره همانند قرآن بیاورند.
در این مقاله به ترتیب نزول سوره های مشتمل بر آیات تحدی بحث می شود.
به آیاتی که خداوند در آن، مخالفان و منکران وحی و نبوت حضرت محمد صلی الله علیه و آله وسلّم را به مبارزه و آوردن مثل قرآن دعوت کرده است «آیات تحدی» می گویند.
سور دارای آیات تحدی
بنابر نقل قولی که در مجموعه شان نزول سوره ها در کتاب های المبانی، مجمع البیان، البرهان و الاتقان آمده، ترتیب نزول سوره هایی که در آن ها آیات تحدی وجود دارد، به این ترتیب است: بنی اسرائیل (اسراء)، یونس، هود، طور و بقره.
اختلاف در ترتیب مذکور
ترتیب مذکور تنها با ترتیب نقل شده توسط ابن ندیم در الفهرست اختلاف دارد. ترتیب مذکور در الفهرست چنین است: بنی اسرائیل، هود، یونس، طور و بقره.


تحدی در دانشنامه ویکی پدیا

تحدی
تَحَدّی به معنای به مبارزه طلبیدن و تعجیز کردن مردم در امری است به این عنوان که مانند آنرا نمی توان آورد و هرکس می تواند بیاورد.
تحدی دائرةالمعارف بزرگ اسلامی
بارزترین نمونه و مصداق تحدی در زمینه قرآن، کتاب مقدس مسلمانان است که مسلمانان را عقیده بر اینست که قرآن خود، مخالفان اسلام در صدر اسلام و دوره های بعد را برانگیخت که مِثلش را بسازند و با تمام کوششی که داشته اند، نتوانسته اند. این امر نزد همه مسلمانان مسلم و قطعی است.
قرآن، کتاب و معجزه محمد پیامبر اسلام، خودش را این گونه معرفی کرده که سخنی بی مانند است و برای بشر به هیچ وجه مقدور نیست مانند او را بیاورد
۱- تحدی به تمام قرآن


چنانچه، معنی واژه بالا (برگرفته از دانشنامه ویکی پدیا)، نادرست یا مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران است، خواهشمند است گزارش دهید تا بررسی و حذف گردد => [گزارش]

تحدی در دانشنامه آزاد پارسی

تَحَدّی
در لغت به معنی مبارز طلبیدن؛ توان آزمایی؛ و در اصطلاح کلام، از ویژگی های معجزه و از صفات نبی است. بدین ترتیب که چون پیامبر معجزه خود را اظهار می دارد از مخالفان می خواهد تا در کار معجزه گری با او به رقابت و مبارزه برخیزند و اگر می توانند آنان نیز دست به اعجاز بزنند (← معجزه؛ اعجاز_قرآن) و معنایش این است که اگر از نظیره آوری فرو ماندند، حکم به حقانیت پیامبر دهند، و دست از معارضه بردارند.

تحدی را به اشتراک بگذارید

Telegram Facebook Twitter LinkedIn

پیشنهاد کاربران

بیژن افشار نادری ١٦:١٥ - ١٣٩٧/٠٨/٠٢
به مبارزه خواندن، هشداردادن، مقاومت کردن، اخطار تو خالی دادن.
|

شهریار آریابد ١٠:٣٣ - ١٣٩٧/١٠/٢٥
هماورد خواهی
|

معنی یا پیشنهاد شما



نام نویسی   |   ورود

عبارات و کلمات کلیدی مرتبط

• آیات تحدی در قرآن   • آیات تحدی یعنی چه   • معنای تحدی   • تحدی چیست   • آیات تحدی را نام ببرید   • سوره های ساختگی   • پاسخ به تحدی قرآن   • سوره تحدی   • معنی تحدی   • مفهوم تحدی   • تعریف تحدی   • معرفی تحدی   • تحدی یعنی چی  

توضیحات دیگر

معنی تحدی
کلمه : تحدی
اشتباه تایپی : jpnd
عکس تحدی : در گوگل


آیا معنی تحدی مناسب بود ؟     امتیاز مثبت به دیکشنری   امتیاز منفی به دیکشنری     ( امتیاز : 96% )