انتخاب دیکشنری مترجم لغت نامه
جستجو در دیکشنری
دیکشنری مترجم تغییر دیکشنری یا مترجم
برای انتخاب دیکشنری یا لغتنامه، اینجا را کلیک کنید.
انگلیسی به فارسی انگلیسی به انگلیسی کلمات اختصاری فارسی به انگلیسی فارسی به عربی عربی به فارسی جدول کلمات لغت نامه دهخدا فرهنگ فارسی فرهنگ فارسی معین فرهنگ فارسی عمید اسم پسرانه و دخترانه دانشنامه عمومی دانشنامه اسلامی کامپیوتر برق و الکترونیک عمران و معماری حقوق سینما صنعت علوم دامی حسابداری ریاضیات آمار خودرو صنایع غذایی نساجی پلیمر معدن شیمی نفت مهندسی گاز خاک شناسی زمین شناسی آب و خاک بهداشت دندانپزشکی روانپزشکی فوتبال کاراته یوگا کوه نوردی

97 1011 100 1

ثروت

/servat/

مترادف ثروت: تمکن، تمول، دارایی، دولت، غنا، مال، مکنت، ملک، منال، نعمت، نوا، هستی

برابر پارسی: دارایی، توانایی، سرمایه

معنی ثروت در لغت نامه دهخدا

ثروت. [ ث َرْ وَ ] (ع اِ) ثراء. دارائی. توانگری. کثرت مال. مال. مکنت. نعمت. دولت. هستی. ذروت :
با کرم او الف که هیچ ندارد
در سرش اکنون هوای ثروت شین است.
انوری.
اسلاف او در ایام آل سامان به ثروت تمام و حرمت موفور مشهور بودند. (ترجمه ٔ تاریخ یمینی ص 435).
این دعا می کرد دایم کای خدا
ثروتی بی رنج روزی کن مرا.
مولوی.
|| بسیاری مردم. بسیار عدد از مردم : انه لذو ثروة من مال و رجال. || شبی که ماه و پروین با هم جمع شوند. || مهتری. (غیاث اللغة). || ثروت یا علم ثروت ، علم اقتصاد، علم تولید و تقسیم و مصرف ثروت ، و در این مورد ثروت عبارت است از انواع دارائی آدمی از کالا و خواربار و ابزار و ماشین آلات و راه آهن و غیره.

ثروة. [ ث َرْ وَ ] (ع مص ) بسیار مال شدن. || بسیار عدد شدن. رجوع به ثروت و ثراء شود.

معنی ثروت به فارسی

ثروت
مال، دارایی، بسیاری مال
۱- ( اسم ) دارایی توانگری . ۲- ( اسم ) مال بسیار مکنت دولت هستی .یاعلم ثروت . علم اقتصاد علم تولید و تقسیم و مصرف کردن ثروت و درین مورد ثروت عبارتست از انواع دارایی آدمی از کالا و خوار بار و ابزار و ماشین ها و غیره .
یکی از شعرای متاخر عثمانی است و مولد او استانبول است
آنکه دارای مالی اندکست مقابل . پر ثروت .

معنی ثروت در فرهنگ معین

ثروت
(ثَ وَ) [ ع . ثروة ] (اِ.) ۱ - بسیاری تعداد مردم . ۲ - شبی که ماه و صورت فلکی ثریا (پروین ) با هم باشند.
( ~.) [ ع . ] ۱ - (اِمص .) دارایی ، توانگری . ۲ - (اِ.) مال بسیار.

معنی ثروت در فرهنگ فارسی عمید

ثروت
مال، دارایی، مال بسیار.

ثروت در دانشنامه اسلامی

ثروت
در اصطلاح علم اقتصاد مجموع دارایی های واقعی و مالی را «ثروت» می گویند.
«ثروت (Wealth)» به کلیه مواد و اشیایی اطلاق می شود که حاجت های بشر را رفع می نمایند. این ثروت ها یا طبیعی هستند و مستقیم یا غیر مستقیم مورد استفاده واقع می شوند و یا تولید می گردند؛ یعنی به دست بشر، تغییر شکل یافته، مورد استفاده قرار می گیرند. در اقتصاد، مفهوم دیگری به نام «دارایی (Assets)» هم وجود دارد. دارایی به دو دسته «واقعی» و «غیر واقعی» تقسیم می شود.دارایی های واقعی، عبارت اند از: ماشین آلات، زمین ها و ساختمان های تحت مالکیت شرکت ها و همچنین شامل کالاهای مصرفی با دوام، مانند: ماشین لباسشویی، دستگاههای صوتی - تصویری و خانه های مسکونی که در مالکیت خانوارها قرار دارند. این دارایی ها دارای بازدهی اند و با یکدیگر تفاوت دارند. خانه های شخصی افراد در واقع، نوعی بازدهی برای صاحبان آنها هستند و در آنها زندگی می کنند و هیچ گونه اجاره ای نمی پردازند. همین طور، صاحبان دستگاه های صوتی - تصویری بدون پرداخت اجاره از آنها بهره می برند. دارایی هایی از این دست را دارایی واقعی می نامند. در بعضی از کشورهای صنعتی، ارزش دارایی واقعی هر فرد، حدود سی هزار دلار است.نوع دیگر دارایی «دارایی مالی» است که شامل پول، سهام، اوراق قرضه،(در جمهوری اسلامی ایران، اوراق قرضه، اشکال شرعی دارد. لذا به جای آن، اوراق مشارکت وجود دارد.) و یا اوراق مشارکت می شود. مجموع دارایی های واقعی و مالی را «ثروت» می گویند. اگر ادعا کنیم برنامه ریزی اقتصاد غرب بر این استوار شده است که همواره از نظر کمیت بر دارایی افراد افزوده شود و ثروت اشخاص زیاد گردد، گزاف نگفته ایم. بازهم اگر ادعا کنیم که برنامه ریزی عاقلانه (rational) افراد بر این پایه است که استفاده بهینه از این ثروت نمایند بیراهه نرفته ایم. در آن اقتصاد، یک اصل پذیرفته شده است که هر فرد می خواهد از راه حداکثر کردن سود، بر ثروت خویش بیفزاید. ثروت خوب و ثروت بد مفهومی ندارد. هر کاری که منجر به افزایش مجموع دارایی ها شود خوب است؛ اما در اسلام، مباحث به گونه ای دیگر مطرح است. کلمه ثروت در متون دینی ما بسیار کم دیده شده است و در آیات و روایات، به جای ثروت، واژه «مال» آمده است و به شخص ثروتمند، «غنی» گفته می شود که در مقابل آن، واژه «فقیر» قرار می گیرد. در مورد ثروت در اسلام، سؤالاتی مطرح است که این نوشتار، در صدد پاسخ به بعضی از آنهاست.
انگیزه کسب ثروت
اقتصاد دانان در تحلیل رفتارهای اقتصادی افراد، به کنکاش انگیزه ها پرداخته اند. از دیدگاه فیلسوفان اقتصادی غرب، مانند بنتام، هابز، ویلیام جونز و آدام اسمیت، هدف نهایی انسان، دستیابی به لذت فردی است.امام علی (علیه السلام) این هدف نهایی از کسب ثروت و درآمد را نفی می کند و حاکمیت لذت طلبی بر رفتار خود را به شدت، انکار می نماید: «من آفریده نشدم که خوردن خوراکی های پاکیزه، مرا به خود مشغول دارد؛ همچون حیوان پرواری که تمام همتش علف است، و یا همچون حیوان رها شده ای که کارش چریدن و خوردن و پرکردن شکم است و از سرنوشتی که در انتظار اوست بی خبر است. آیا بیهوده یا مهمل و عبث آفریده شده ام؟ هدف اصیل از نگاه اسلام، جلب رضایت خداوند است.
ویژگیهای مثبت ثروت
از آغاز پیدایش حضرت آدم (علیه السلام) که روابط اجتماعی شکل گرفت و این روابط بر اساس نیازها تنظیم گردید، نیاز انسان به خوراک و پوشاک و سرپناهی که او را از سرما و گرما حفظ کند معنا پیدا کرد. تامین این نیازهای فیزیولوژیک هم یا از طریق کالا و یا از طریق پول بوده است. در هر صورت، انسان باید چیزی می داشت تا به رفع این نیازها بپردازد. قبیله ها و طایفه ها یا به واسطه زور و قدرتی که داشتند شکل می گرفتند و یا به واسطه مال و ثروتی که اندوخته بودند. وگرنه فقیرانی که توان اداره خود را نداشتند به تدریج، در معرض زوال قرار می گرفتند و محوری که بر گرد آن جمع شوند وجود نداشت.امروزه نیز که به تدریج، زندگی قبیله ای از بین رفته است شرکت ها و کمپانی های اقتصادی بر اساس میزان سرمایه شرکت٬ها و قدرت مانور در بازارها طبقه بندی می شوند. گرچه امروزه برخلاف دوران قدیم، گروه های علمی و پژوهشی و پارک های تحقیقاتی نیز از جایگاه ویژه ای برخوردارند. نقطه مشترک قبیله ها و طایفه های قدیم و کمپانی ها و شرکت های جدید این است که اجزا و عناصر آنها باید افراد ثروتمند و متمکن باشند، وگرنه هیچ گاه فقیری را به درون خود راه نداده اند.از نظر اسلام نیز داشتن مال و ثروت، یک ارزش است و برکاتی در آن نهفته است. رسول خدا(صلی الله علیه و آله وسلّم) فرمود: ثروت، عیوب انسان را می پوشاند و فقر، عیب او را آشکار می سازد. و در بیان دیگری فرمود: با مال و ثروت، زندگی شیرین می شود. و انسان، به آرامش می رسد. یکی از راویان زمان امام صادق (علیه السلام) مطلبی از قول پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) شنیده بود که باعث تعجب وی شده بود. لذا از جمیل بن دراج صحابی امام صادق (علیه السلام) سؤال می کند که: شنیده ام پیامبر (صلی الله علیه و آله وسلّم) فرموده اگر «شریف» از قومی نزد شما آمد، او را احترام کنید. جمیل، این راوی را تصدیق کرد؛ ولی معنای شریف را از امام صادق (علیه السلام) سؤال کرد. حضرت فرمودند: «شریف کسی است که صاحب مال و ثروت است».
پرهیز از انباشت ثروت
...
ثروت از دیدگاه قرآن، اثر فارسی جعفر وفا، کتابی است در تفسیر موضوعی که به بررسی ثروت از دیدگاه اسلام و راه های صحیح و اشتباه کسب آن، پرداخته است.
کتاب با مقدمه معاونت متون آموزشی و کمک آموزشی مرکز تحقیقات اسلامی آغاز و مطالب در هفده درس، سامان یافته است.
نویسنده بر آن شده است تا بخشی از مسائل ضروری اقتصاد اسلامی را با دید قرآنی و به دور از افراط و تفریط بررسی کرده تا به نظریه صحیح و مستند پیرامون اقتصاد، دست یابد
مرجع و منبع مورد استناد نویسنده، بیش از هر کتاب، «المیزان»، «مجمع البیان»، «تفسیر نمونه» و «الحیاة» بوده است
نویسنده در تبیین موضوعات مطرح شده، آیات قرآن را ملاک قرار داده و در توضیح آن ها، از روایات کمک گرفته است؛ در مواردی نیز از نظریات مفسران و صاحب نظران سود جسته است
فزونی نعمت، اصحاب شمال را غافل و مغرور و مست کرده و به طغیان واداشته است. درست است که همه (اصحاب الشمال) در زمره (مترفین) نیستند، ولی هدف قرآن سردم داران آنهاست. همان گونه که امروز هم می بینیم فساد جامعه های بشری از گروه متنعمین مست و مغرور است که عامل گمراهی دیگران نیز می باشند، سرنخ تمام جنگ ها و خونریزی ها و انواع جنایات، و مراکز شهوات، و گرایش های انحرافی، به دست این گروه است، و به همین جهت قرآن قبل از هر چیز انگشت روی آنها می گذارد.
اصحاب شمال، انسان های مرفه و ثروتمندی بودند: • «وَأَصْحَابُ الشِّمَالِ مَا أَصْحَابُ الشِّمَالِ؛ و اصحاب شمال، چه اصحاب شمالی (که نامه اعمالشان به نشانه جرمشان به دست چپ آنها داده می شود)»! • «إِنَّهُمْ کَانُوا قَبْلَ ذَلِکَ مُتْرَفِینَ»؛ آنها پیش از این (در عالم دنیا) مست و مغرور نعمت بودند».
← بیان آیه
 ۱. ↑ واقعه/سوره۵۶، آیه۴۱.    
مرکز فرهنگ و معارف قرآن، فرهنگ قرآن، ج۳، ص۴۲۷، برگرفته از مقاله «ثروت اصحاب شمال».    
...
از مجموعه آموزه های قرآن و عترت به دست می آید که مال تکاثری درنظر اسلام، اصلا مالیت ندارد و تنها راه درمان و چاره درد، مصادره ثروت های بادآورده است.
ازدیدگاه اسلام، «مال و ثروت» باید مایه «قوام اجتماعی» باشد نه آن که بنیادهای اجتماعی را به تحلیل برد و پایه هایش را فرو ریزد. در حدیثی از حضرت امام باقر (علیه السّلام) آمده است که درهم و دینار (ثروت) وسیله و ابزار ساماندهی امور جامعه است؛ در حالی که تکاثر و زیاده خواهی از جنود ویرانگر جهل و عقب ماندگی معرفی شده است. از مجموعه آموزه های قرآن و عترت به دست می آید که مال تکاثری درنظر اسلام، اصلا مالیت ندارد. امروز جهان سرمایه داری خود نیز از ضربه های مهلک و کشنده تکاثر رنج می برد. راه درمان و چاره درد جز مصادره نیست؛ چنان که امیرمؤمنان علی (علیه السّلام) در بیان سیاست گذاری کلی حکومت علوی پس از بیعت بیان داشته است؛ زیرا این ثروت و امکانات که از آن عموم مردم و محرومان جامعه است با دست رشوه ده و نفوذگستر و فریبکار توانگران غصب شده است و به تعبیر امام حسن عسکری (علیه السّلام) این اغنیا و توانگران جامعه هستند که ثروت، ارزاق، خانه و امکانات محرومان و فقیران را می ربایند و به سرقت می برند؛ اغنیاؤهم یسرقون زادالفقراء
منشاء فقر از دیدگاه قرآن
از دیدگاه قرآن، فقر فقیران، محرومیت محرومان و گرسنگی گرسنگان و برهنگی برهنگان، همه و همه در اثر بی عدالتی های ثروتمندان و توانگران جامعه است که با ظلم و بی عدالتی، حقوق مردمان محروم و توده های مظلوم را غصب کرده و اموال و ثروت ایشان را ربوده اند. خداوند می فرماید: «خدا در حق مردمان ظلم و ستم نکرده است بلکه خود مردمان، ستمکار هستند و ظلم و بیداد روا می دارند.»
راه مبارزه با فقر و تکاثر
به هرحال اقامه عدالت و اجرای آن، جز با مبارزه با دو جریان منحط و فسادانگیز و خارج از شئون انسانیت و اسلامیت، یعنی «تکاثر و فقر» شدنی نیست؛ زیرا به فرموده امام کاظم (علیه السّلام) اگر در میان مردم عدالت اجرا شود همه مردم بی نیاز شوند: «لو عدل فی الناس لاستغنوا» و روشن است که بی نیاز ساختن نیازمندان جز به این نیست که حقوق و امکانات غصب شده آنان را از چنگ متکاثران غاصب درآورند و به محرومان بدهند. پس دولت باید حقوق و وسایل زندگی آنان را از متکاثر گرفته و به ایشان بازگرداند تا زمینه عدالت و قسط قرآنی فراهم آورد. قرآن کریم «سیر نادرست گردش ثروت و پول» را در جامعه محکوم کرده است؛ یعنی این که ثروت و اموال در میان ثروتمندان و توانگران دست به دست شود و مردم و جامعه از آن برخوردار نگردند: «کیلا یکون دوله بین الاغنیاء منکم» فساد گردش ثروت در دست معدودی از توانگران جامعه، علت اصلی محکومیت آن از دیدگاه قرآن است. چون تکاثر، اتراف، اسراف و مانند آن ریشه در همین شیوه نادرست گردش ثروت در دست عده ای توانگر دور از انسانیت و اسلامیت دارد.
جایگاه ثروت در آموزه های قرآنی
...
ثروتِ فنون، نام مجله ای مشهور و جریان ادبی غربگرا در ادبیات عثمانی که گروهی از شعرا و نویسندگانِ غالباً جوان و دارای بینش و دریافت هنری و ادبی مشترک، که در فاصلة سالهای ۱۳۱۲ تا ۱۳۱۹ پیرامون مجلة ثروت فنون گرد آمده بودند، آن را پدید آوردند.
این جریان نامهای دیگری نیز داشته است، از جمله مکتب توفیق فکرت و خالد ضیاء اوشاقلی گیل (عشّاقی زاده)، دو نمایندة برجستة آن، و ادبیات جدیده . وابستگان جریان مذکور، آثار خود را در مجموعة کتابخانة ادبیات جدیده منتشر کرده اند و در بعضی منابع، ادبیات ثروت فنون با عنوان «ادبیات جدیده» معرفی و بررسی شده است ثروت فنون، مجله ای هفتگی و مصور بود که از ۱۳۰۸ با مدیریت احمد احسان (متوفی ۱۳۲۱ ش /۱۹۴۲) منتشر می شد. و در بر دارندة مطالبی در بارة ادبیات، فنون، صنایع و تراجم احوال بود. احمد احسان به توصیة معلمش، محمود اکرم رجائی زاده (متوفی ۱۳۳۲)، از شعرا و نویسندگان وابسته به جریان ادبیات تنظیمات ، سردبیری بخش ادبیات مجله را از شمارة ۲۵۶ (شعبان ۱۳۱۳) به توفیق فکرت سپرد . از همین تاریخ با پیوستن شاعران و نویسندگانی که ثروت فنونی خوانده شده اند، مجله جنبة ادبی و هنری پیدا کرد و جریان مورد بحث به سرعت شکل گرفت.
← کناره گیری توفیق فکرت از مجله
بینش، دریافت و اسلوب هنری و ادبی جریان ثروت فنون حاصل زمینه و مقدماتی بود که به طور کلی از دو منبع سرچشمه می گرفت: تنظیمات و غرب.
← تنظیمات
ثروت فنونیها غالباً در دهة ۱۸۷۰ به دنیا آمده بودند و در دورة اضمحلال امپراتوری عثمانی و هم زمان با تشدید استبداد عبدالحمیدی بزرگ شده بودند و این اوضاع و احوال ناامیدکننده و اختناق آور بر آثار منظوم و منثور آنان تأثیر گذاشته بود. ادبیات ثروت فنونی که تحت سیطرة ممیزی بود، ادبیاتی سیاست گریز و به شدت عاطفی، درون نگر، فردگرا و یأس آمیز بود. شاعران و نویسندگان این جریان، به عمد، از پرداختن به مسائل و مشکلات اجتماعی طفره می رفتندو اگر هم ناخشنودیشان از اوضاع و احوال حاکم بر کشور در آثارشان انعکاس می یافت، چنان در لفافة استعارات پوشیده شده بود که کمتر خواننده ای به آن پی می برد. مخاطب آنان نیز نه تودة مردم، که نخبگان و روشنفکران بودند و بر اصل هنر برای هنر تأکید می کردند. ازاین رو، از آنان به سبب مفهوم نبودن آثارشان به شدت انتقاد می کردند. و حتی بعضی از مخالفانشان آنان را دکادان (منحط) می نامیدند. با این همه، با وجود عمومی نبودن آثار ثروت فنونی و انتقادهایی که بر آن ها شده، جریان ثروت فنون، نوآوریها و دستاوردهای ماندگاری در ادبیات ترکی، به نظم و نثر ، داشته است. گروه ثروت فنون در دورة کوتاه حیات خود، علاوه بر شعر و داستان کوتاه و بلند، در انواع ادبی دیگری چون نامه، سفرنامه، خاطره، مقاله و نقد نیز آثاری پدید آوردند. لیکن ممیزی شدید و کوتاه بودن دورة فعالیت گروه، از شکوفا شدن بیش از پیش جریان مذکور جلوگیری کرد، چنانکه ثروت فنونیها برای نوشتن نمایشنامه منتظر فرا رسیدن دوران مشروطیت دوم و پس از آن شدند.
توزیع عادلانه ثروت، (بیت المال) وظیفه دولت مردان اسلامی و هم چنین همه اقشار جامعه در حد و اندازه خودشان می باشد.
قرآن، کتاب وحیانی است که سبک مناسب و درست زندگی را ارایه می دهد. مفهوم هدایت گری قرآن، به این معناست که به آدمی می آموزد، چرا و چگونه زندگی کند. در تبیین چرایی، بخش بزرگی از آموزه های وحیانی قرآن، اختصاص به هستی شناسی دارد و از هدف مندی آفرینش سخن به میان آورده است. در حوزه معرفت شناسی نیز به انسان آموخته است که چگونه با تفکر و تدبر در آیات آفاقی و انفسی و آموزه های وحیانی شناخت کامل و درستی به دست آورد. بخش دیگر آموزه های وحیانی قرآن نیز اختصاص به چگونه قرار گرفتن در مسیر تکاملی اهداف هستی دارد و به آدمی می آموزد چگونه می تواند با اجرای صحیح طریقت شریعت به عنوان سبک مناسب و درست زندگی به حقیقت دست یابد و با متاله و خدایی شدن، در مقام مظهریت ربوبیت قرار گیرد.
کتاب جامع
بنابراین بدون اغراق می توان گفت که قرآن کتاب کامل و جامع برای هر آن چیزی است که به عنوان هدایت شناخته می شود و لذا باید از آیات قرآنی، هر آن چه برای زندگی بشر نیاز است، بخواهیم. پس، برای آشنایی با نگرش قرآن در مورد هر موضوعی می بایست به سراغ آیات آن رفت و با ارایه پرسش ها و مسایل خود، با استنطاق از قرآن، دیدگاه وحیانی را به دست آورد.
روشن گری قرآن
قرآن کریم که خود را «تبیانا لکل شیئی؛ روشن گر هر چیزی» معرفی کرده در همه عرصه های زندگی و برای تمام مشکلات و مسائل و ساختارهای زندگی بشری نسخه درمان و راهکارها و شیوه های مناسب و معینی ارائه کرده تا انسان ها با مراجعه به آموزه های آن، راه حل مشکلات و مسائل خود را از قرآن بجویند.
هدف مندی یارانه ها از نگاه قرآن
...
در فقه اسلامی مالک حقیقی خداست و مصرف ثروت ها باید در چهارچوب خواست الهی باشد و توانگر مؤظف است به یک سری امور پایبند باشد که از جمله آن «رعایت حقوق دیگران در اموالش» است و این منحصر در خمس و زکات نیست. گرچه در روایت آمده است که: اگر مردم زکات مالشان را بدهند، مسلمان فقیر و محتاجی باقی نمی ماند.
حضرت علی (علیه السلام) در نهج البلاغه به تفصیل به مسئله مال و ثروت پرداخته اند، که در ادامه آن را بررسی می کنیم.
← مایه شهوت
امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه وظایفی را درباره توانگران برشمردند که بدین قرار است:
← کفالت فقیر
امام علی (علیه السلام) در نهج البلاغه به مواردی درباره توانگری و پیروزی اشاره کرده اند که بدین قرار است:
← شکست حقیقی
...

ثروت در دانشنامه ویکی پدیا

ثروت
ثروت از مفاهیم عامی است که در حوزه های موضوعی مختلف استفاده می شود. بطور خاص ثروت، از مفاهیم اقتصاد ی است که به فراخور نوع نگاه و جایگاه مورد استفاده قرار گرفته، تعاریف متفاوتی از آن شده است. ثروت را می توان شاخص تعیین جایگاه اقتصادی هر فرد دانست که کیفیت و کمیت آن در تقسیم بندی طبقات اقتصادی تعیین کننده است «دسته ای از ظرفیت های تولیدی است که مورد بهره برداری قرار می گیرند» این تعریف آدام اسمیت نظریه پرداز اقتصاد بازار از این مفهوم است. «مجموعهٔ گنج ها و ذخایر طلا و گوهر و تاج و تخت» تعریفی قدیمی و ساده از این مفهوم است. در پی انقلاب صنعتی، اجزایی چون «تولید» و «ارزش افزوده» نقشی اساسی در معنای این مفهوم پیدا کرده اند.
به طورکلی ثروت (Wealth)، به کلیه مواد و اشیایی اطلاق می شود که نیازهای بشر را رفع می نمایند. این ثروتها یا طبیعی هستند و مستقیم یا غیر مستقیم مورد استفاده واقع می شوند یا تولید می گردند؛ یعنی به دست بشر، تغییر شکل یافته، مورد استفاده قرار می گیرند. در اقتصاد، مفهوم دیگری به نام دارایی (Assets) هم وجود دارد. دارایی به دو دسته «واقعی» و «غیر واقعی» تقسیم می شود. داراییهای واقعی، عبارت اند از: ماشین آلات، زمین ها و ساختمان های تحت مالکیت شرکت ها و همچنین شامل کالاهای مصرفی با دوام، مانند: ماشین لباسشویی، دستگاه های صوتی - تصویری و خانه های مسکونی که در مالکیت خانوارها قرار دارند. این دارایی ها دارای بازدهی اند و با یکدیگر تفاوت دارند. خانه های شخصی افراد در واقع، نوعی بازدهی برای صاحبان آن ها هستند و در آن ها زندگی می کنند و هیچ گونه اجاره ای نمی پردازند. همین طور، صاحبان دستگاه های صوتی - تصویری بدون پرداخت اجاره از آن ها بهره می برند. دارایی هایی از این دست را دارایی واقعی می نامند. در بعضی از کشورهای صنعتی ارزش دارایی واقعی هر فرد، حدود سی هزار دلار است. نوع دیگر دارایی «دارایی مالی» است که شامل پول، سهام ،اوراق قرضه یا اوراق مشارکت می شود. همچنین نوع دیگری از دارایی تحت عنوان سرمایه انسانی نیز وجود دارد که ناشی از جمعیت انسانی در اقتصاد می باشد. مجموع دارایی های واقعی، مالی و انسانی را «ثروت» می گویند که هریک از این دارایی ها ایجادکننده مطلوبیت هستند. ازآنجایی که هر یک از اجزای تشکیل دهنده ثروت، درجه مطلوبیت و رضایت متفاوتی را داراست لازم است بازدهی هریک ازآنها تبیین شود:
بازدهی به معنای افزایش ارزش یا قیمت در طول زمان می باشد. البته به تشابه می توان بازدهی منفی را هم برای ثروت در نظر گرفت که به معنای کاهش ارزش دارایی ها در طول زمان است.
بازدهی دارایی های مالی:
عکس ثروت
«ثروت» (انگلیسی: Wealth (film)) یک فیلم به کارگردانی ویلیام دزموند تیلور است که در سال ۱۹۲۱ منتشر شد.
۲۱ اوت ۱۹۲۱ (۱۹۲۱-08-۲۱)
سیارک ۹۶۲۹ (به انگلیسی: 9629 Servet، نامگذاری:1993PU7) نه هزار و ششصد و بیست و نهمین سیارک کشف شده است که در ۱۵ اوت ۱۹۹۳ کشف شد.
قدر مطلق سیارک برابر ۳۲.۳ است.
ثروت بادآورده (به انگلیسی: Windfall) نام سریالی است که در سال ۲۰۰۶ از شبکه ان بی سی پخش شد. این سریال داستان مردم شهر کوچکی را نشان می دهد که در یک قرعه کشی بخت آزمایی برنده ۴۰۰ میلیون دلار می شوند.
سارا واینتر در نقش بث والش
جیسون گدریک در نقش کامرون والش
جون فاستر در نقش دامیان برانر
آلیس گرک زین در نقش فرانکی مک ماهون
ثروت چتین بازیکن تیم ملی فوتبال ترکیه و اسکی شهراسپور است که در ۱۷ مارس ۱۹۸۱ (میلادی) متولد شده است. او در سال ۲۰۰۷ در برابر تیم ملی فوتبال مالت در شهر والتا برای تیم ملی کشورش گلزنی کرد. لقب او آیی بوغان(کسی که می تواند خرس را خفه کند) است که به خاطر قدرت بدنی ویژه ثروت به او نسبت داده شده است.او ده برادر دیگر نیز دارد و در کنار آنها زندگی می کند.
تعداد بازی ها و گل ها فقط مربوط به بازی های لیگ داخلی است و آمار به روز شده در تاریخ 20 October 2015.
ثروت (به عربی: ثروت) یک روستا در سوریه است که در ناحیه حمرا واقع شده است. ثروت ۹۹۰ نفر جمعیت دارد.
فهرست شهرهای سوریه
ثروت روگُن ها (به فرانسوی: La Fortune des Rougon)، نام یک کتاب ادبی و اولین کتاب از مجموعهٔ بیست جلدی روگن ماکار می باشد که توسط امیل زولا، نویسندهٔ اهل فرانسه نوشته شده است. این کتاب یکی از آثار مشهور ادبی جهان است، از این کتاب گاهی با عنوان «دارایی خانواده روگُن» یاد می شود
وصف جماعت؛ که خاص زولا است، در این اثر رنگ حماسی دلنشینی دارد، نویسنده مثل نقاش، چهره ها را در چند خط به طرز دلالت گر نشان می دهد
صحنه های موازی؛ مورد علاقه زولا است، پَستی و بزرگواری، فقر و ثروت، پیروزی گروهی و شکست گروه دیگر در پی هم وصف می شوند تا برجسته تر گردد.
بازگشت یا فلاش بک؛ نویسنده، غالباً دست خواننده را می گیرد و به عقب می برد تا با توجه به گذشتهُ قهرمان، حال او را دریابد.
تک گفتار درونی؛ علاوه بر گفتگوی ظاهری، نویسنده ذهن قهرمانان خود را نیز می کاود، خیال بیان نشدهٌ آنها را بیرون می ریزد و حرکات دلالت گر آنها را عیان می سازد.
جو سازی؛ می گویند که زولا از واژه های رسا چندان بهره نمی گیرد و همه قدرت بیان او در جمله ظاهر می شود و برای هر منظور خود قبلاً جَوی می سازد تا کار را طبیعی و منطقی جلوه دهد.
نمادگرایی؛ از شیوه های همیشگی او است، هر رنگ و هر زنگ و هر حرکتی دلالت گر است (دلیلی دارد) آفتاب ظالم و مظلوم به یکسان نمی تابد، یک مکان در دو حالت روحی مختلف، دو گونه دیده می شود.
هزل؛ از عناصر اصلی قصه زولا است و از خشونت داعیه های علمی و دقت وصف او می کاهد و قصه را خواندنی می گرداند.
وقایع نگاری روشن؛ بستر حوادث را مشخص می کند، روز و ساعت و سال وقایع ذکر می شود تا روند حوادث توجیه گردد.
طبق طرحی که زولا تسلیم ناشر خود کرد، موضوع قصه سرکوب قیام خونین مردم جنوب فرانسه در کودتای سال ۱۸۵۱ است. در این طرح، نویسنده، دو شاخهٌ رقیب از یک خانواده را مورد بررسی قرار می دهد؛ یکی روگُن و دیگری ماکار، روگن به هوای مال اندوزی هوادار کودتا است و برادرش ماکار بر اثر فقر و از روی حسادت به برادر خود، طرفدار جمهوری می شود؛ بنابراین، مسائل میهنی دستاویزی بیش نیست، نگارش قصه در ماه می ۱۸۶۹ آغاز و در ژوئن ۱۸۷۰ به صورت پاورقی منتشر شد، سه چهارم قصه انتشار یافته بود که بین فرانسه و آلمان جنگ درگرفت و انتشار پاورقی متوقف ماند، در اکتبر ۱۸۷۱، کتاب به صورت جداگانه منتشر شد.
با این همه ثروت روگُن ها از نظر تیزبین خِبرگان پوشیده نماند، هنر زولا رنگ جاودانگی به آن بخشیده بود، ادمون دو گنکور نویسنده بزرگ و پیشرو زولا به تئوفیل گوتیه شاعر و نویسنده نامدار توصیه کرد که آن را بخواند، او پس از مطالعه قصه گفت؛ یک استاد از راه رسیده است، و زولا را با بالزاک مقایسه کرد، فلوبر، پیشوای واقع گرایی طی نامه ای به زولا، قصه را «زیبا و جانگداز» خواند و به او نوشت (هنوز گیجم! قصه قوی است، بسیار قوی) ولی به شروع قصه ایراد گرفت و افسوس خورد که چرا نویسنده طرح قصه را فاش ساخته، آندره ژید در خاطرات روزانه خود می نویسد، کتاب ثروت روگُن ها را برای بار دوم خوانده ام، لذت و رضایت خاطر من گاه بسیار شدید است، پاره ای از فصل های آن در خور بالزاک، و حتی بهترین آثار بالزاک است.
شماره اشخاص کتاب از ۲۵ تَن هم فراتر است، ولی چند چهره مشخص تر است، «پی یر روگُن» پسر بزرگ، «ماکار» پسر کوچک و «سیلور» نبیره او است، زولا در وصف حالات عصبی او از کتاب های پزشکی دورهٔ خود استفاده کرده است، نویسنده آشکارا به او علاقه دارد، روگُن، پسر بزرگ او رِند و حقه باز و بی عاطفه و آلت دست زن بلند پرواز خویش است، آنتوان ماکار، پسر کوچکش، پست و تن پرور و ستمدیده و در عین حال ستمگر است، «ژوزفین گاوودان» نیز برجستگی ویژه ای دارد، «فلیسیته پوئک» زن روگُن، بازیگر ماهری است ولی در این قصه بیشتر در نقش همدست و قهرمان فرعی ظاهر می شود، اوژن، اریستید و پاسکال در قصه های بعدی نقش مهم تری به عهده می گیرند. تعداد قهرمانان دست دوم بیشتر است علاوه بر این، نویسنده اوضاع تاریخی، طبقات اجتماعی، روابط آنها با یکدیگر و چهره و منش اشخاص قصه را مورد توجه خاص قرار می دهد بسیاری از کارشناسان مسائل ادبی، این قصه را بهترین کتاب در «تربیت عاطفی» جوانان می دانند.
ثروت ملل یا «تحقیقی پیرامون ماهیت و اسباب ثروت ملل» (به انگلیسی: An Inquiry into the Nature and Causes of the Wealth of Nations) عنوان مهم ترین اثر آدام اسمیت اقتصاد دان و فیلسوف اسکاتلندی که در سال ۱۷۷۶ (میلادی) توسط انتشارات W. Strahan and T. Cadell, London چاپ گردید.
نظریه عواطف اخلاقی
آدم اسمیت در سفری به فرانسه با روح نظریات فیزیوکراتها آشنا شد و در بازگشت به کشور خود کتاب ثروت ملل را که در آن به ماهیت و علل افزایش ثروت ملل پرداخته بود.
کلاسیکها قوانین اقتصادی را تابع نظم و قوانین حاکم بر طبیعت محسوب داشته چنانچه اعتقاد بر این بود که هیچ گونه دخالتی از سوی دولت در امور اقتصادی جامعه مجاز نیست زیرا انسان به طور غریزی به دنبال نفع شخصی است، به عبارتی اگر انسان در فعالیت های اقتصادی خود آزاد گذارده شود خواهد توانست از مجموع فعالیت های فردی خود نفع اجتماع و سعادت آن را تأمین کند دقیق تر اینکه نظام حاکم بر بازار آزاد و عملکرد قیمت ها قادر خواهد بود تعادل عمومی اقتصاد را ایجاد کند.
بعدها با وقوع جنگ بین فرانسه و بریتانیا در سال ۱۸۱۵ (میلادی) میلادی و بحران اقتصادی مرتبط با آن شامل وضع بد کارگران به تدریج تأملی را در خصوص این مکتب به وجود آورد.
شماری تحقیقات بر روی رابطه میان ثروت و دین انجام گرفته اند. ثروت به معنی داشتن وضعیت ذی نفع یا تجمع سرمایه و قدرت اقتصادی است. دین سیستمی فرهنگی است که معمولاً شامل باورهایی دربارهٔ قدرت های فراطبیعی است، و ممکن است قصد ارائه یک سیستم اخلاقی یا یک نوع معنی بخشی به زندگی داشته باشد.
کارلوس اسلیم مسیحی است.
بیل گیتس ندانم گرا است.
وارن بافت ندانم گرا است.
لاکشمی میتال هندو است.
موکش آمبانی هندو است.
آمانسیو اورتگا مسیحی است.
برنار آرنو مسیحی است.
کارل آلبرشت و تئو آلبرشت کاتولیک هستند.
مارک زاکربرگ بی خدا است.
تحقیقی در ایالات متحده آمریکا، انجام گرفته توسط جامعه شناس لیزا ای. کایستر و منتشرشده توسط ژورنال سوشال فورسز دریافته است که پیروان یهودیت و کلیسای اسقفی بیشترین ثروت را داشته اند، و باورمندان کاتولیسیزم و پروتستان های اصلی در حد میانه بوده، و پروتستان های محافظه کار کمترین انباشت ثروت را داشته اند؛ درحالیکه به طور کلی، مردمی که در مراسم دینی شرکت کرده اند ثروت بیشتری از آنان که نکرده اند داشته اند (با توجه به متغیرهای آموزش و دیگر عوامل). محققان پیشنهاد کرده اند که انباشت ثروت فرایندی است که توسط خانواده شکل می گیرد.
بی خدایی و ندانم گرایی برچسب هایی برای توصیف افرادی است که به طور فعالانه ناباور به وجود خدا (یان) هستند. اصطلاح «غیر مذهبی» برای کسانی به کار می رود که وابستگی دینی ندارند.
برخی تحقیقات ارتباطی میان ثروت و نبود اعتقاد دینی یافته اند. جی دی پی کشورها به طور کلی رابطه منفی با مذهبی بودن آنها دارد؛ به این مفهوم که جوامع کمتر مذهبی ثروتمندتر هستند.
آنچارتد: نبرد برای ثروت (به انگلیسی: Uncharted: Fight for Fortune) یک بازی ویدئویی استراتژی نوبتی مبتنی بر بازی ورق از مجموعه بازی های آنچارتد است که توسط اس سی ای بند استودیو توسعه یافته و بوسیلهٔ سونی کامپیوتر انترتینمنت در دسامبر ۲۰۱۲، برای کنسول بازی دستی پلی استیشن ویتا منتشر شد. این بازی دو بازیکن را در مقابل یکدیگر قرار می دهد که از شخصیت های قهرمان یا بدذات این سری انتخاب شده اند. بازی می تواند با نسخهٔ آنچارتد: ژرفای طلایی ارتباط بر قرار کند و کارت های جدیدی برای بازیکنان بر اساس پیشرفت آن ها در کمپین بازی به ارمغان بیاورد. همچنین دو بسته تکمیلی برای اضافه نمودن کارت از نسخه های آنچارتد ۲: درمیان دزدان و آنچارتد ۳: فریب دریک از طریق شبکه پلی استیشن در دسترس قرار گرفت.
NA ۴ دسامبر، ۲۰۱۲
EU ۵ دسامبر، ۲۰۱۲
بازتوزیع درآمد و بازتوزیع ثروت به ترتیب انتقال درآمد ثروت (از جمله مال فیزیکی) از برخی از افراد به دیگران با استفاده از سازوکارهای اجتماعی نظیر مالیات گیری، سیاست پولی، رفاه، اصلاحات ارضی، سازمان خیریه، مصادره، طلاق یا جرم است. این لفظ نوعاً در اشاره به بازتوزیع در مقیاس کل اقتصاد به کار می رود تا بین افراد مشخص و همواره به بازتوزیع از آنهایی اشاره دارد که بیشتر دارند به کسانی که کمتر دارند.
سیاست اقتصادی
رابین هود
فهرست کشورها بر پایه برابری درآمد
فهرست کشورها بر پایه نابرابری تعدیل شده شاخص توسعه انسانی
پانصد میلیون ثروت (به فرانسوی: Les Cinq cents millions de la Bégum) یکی از آثار ژول ورن، نویسنده داستان های علمی و تخیلی است که در سال ۱۸۷۹ توسط پیر-ژول اتزل منتشر شد. این کتاب به انگلیسی با نام های «The Begum’s Millions» و «The Begum’s Fortune» به چاپ رسیده است.
داستان این رمان به زیبایی ظهور نازی ها در اروپا را پیشگویی می کند همان طور که بسیاری از منتقدین از شخصیت منفی رمان به عنوان شبه هیتلر یاد می کنند.
دکتر سارازان، پزشک فرانسوی برای شرکت در یک کنگرهٔ بهداشتی به انگلستان می رود. پس از دیدار با نمایندهٔ یک بانک انگلیسی با خبر می شود که ارثیهٔ هنگفتی برابر با پانصد میلیون فرانک فرانسه به او رسیده است. دکتر سارازان که مردی نیک خواه و میهن پرست است، تصمیم به ساخت شهری نمونه به نام فرانس ویل در آمریکا می گیرد که همه چیز برای آسایش مردم در آنجا فراهم باشد. در همین هنگام دانشمند آلمانی دیگری به نام پروفسور شولتز بنا به اتفاق در می یابد که او نیز در ارثیهٔ هنگفتی که به دکتر سارازان رسیده، شریک است. در آن زمان روابط آلمانی ها و فرانسویان تیره است. به همین سبب پروفسور شولتز سعی می کند به هر ترتیب شده سهم خود را از ارثیهٔ دکتر سارازان جدا کند و موفق هم می شود. او برخلاف دکتر سارازان سهم خود را به مصرف گسترش کارخانهٔ فولاد خود و پروژه های محرمانهٔ ساخت بمب می رساند. پس از مدتی پروفسور شولتز ناپدید می شود.
دکتر سارازان تصمیم می گیرد برای پی بردن به واقعیت به کارخانهٔ شولتز برود. در آنجا در می یابد که شولتز مدت هاست بر اثر انفجار یکی از دستگاه های ویرانگر خود کشته شده است. دکتر سارازان تصمیم می گیرد از تأسیسات و دستگاه های کارخانهٔ شولتز برای گسترش فعالیت هایش برای خوشبختی هم میهنان و همنوعانش استفاده کند.
ثروت گرایی یا توسل به برتری ثروت (به لاتین: Argumentum ad crumenam) به این معنی است که شخص پول یا ثروت را ملاک اندازه گیری درستی گفتار و کردار فرد دیگری در نظر بگیرد، به این معنا که هر کس دارای ثروت و پول بیش تری است، احتمال درست بودن نظریه اش نیز بیشتر است.
اگر این قدر باهوش هستی، چرا ثروتی نداری؟
فکر می کنم این قانون خوبی است؛ کسانی که با آن مخالفت می کنند افراد فقیری هستند که درآمدشان از ماهی پنجاه هزار تومان هم کم تر است.
بیل گیتس ثروتمندترین مرد جهان است؛ پس قطعاً هوشیارترین مرد جهان هم هست.
ایشان نمی تواند در تحلیل های اقتصادی اش اشتباه کرده باشد، چون در چندین بانک جهانی دارای حساب کلان و سرمایه های بسیار است.
باور برتری ثروت در منطق، نوعی مغالطه محسوب می شود؛ زیرا شخص به جای دلیل و برهان یک عقیده و رأی عامل دیگری را در درستی آن دخیل دانسته است که نقشی در درستی یا نادرستی گفتار ندارد. این نوع مغالطه، در هنر، سینما، بازی های کامپیوتری و موسیقی بسیار رایج است. این مغالطه همچنین در عالم تجارت بسیار پرکاربرد است. نقطه مقابل این مغالطه، فقرگرایی یا توسل به برتری فقر است.
«جنگ ثروت» (انگلیسی: Daulat Ki Jung، اردو: دولت کی جنگ) فیلمی زبان هندوستانی است که در سال ۱۹۹۲ منتشر شد. از بازیگران آن می توان به عامر خان و [[جوه
ی چاولا]] اشاره کرد.
دبیرستان ثروت از دبیرستانهای تهران بود که در حوالی سال ۱۳۰۰ خورشیدی تأسیس شد و بعدها به دبیرستان ایرانشهر تغییر نام یافت. این دبیرستان در چهارراه مخبرالدوله سابق و در خیابان سعدی قرار داشت.
احمد صدرحاج سیدجوادی
محمدتقی مصطفوی
دکتر حسین پیرنیا
فضل الله رضا
اپریم اسحاق
علی اقبالی
صفی اصفیا
محسن حداد که بعدها به ریاست دبیرستان دارالفنون منصوب شد، مدتی ناظم این دبیرستان بود. احمد کسروی ، دکتر مهدی برکشلی و دکتر تقی ارانی از آموزگاران این دبیرستان بوده اند.
زبیده ثروت (عربی: زبيدة ثروت‎؛ ۱۴ ژوئن ۱۹۴۰ – ۱۳ دسامبر ۲۰۱۶(2016-12-13)) هنرپیشه اهل مصر بود. وی بین سال های ۱۹۵۶ تا ۱۹۸۷ میلادی فعالیت می کرد.
شیرینی ثروت یا کوکی ثروت (به انگلیسی: The Fortune Cookie) فیلمی در ژانر کمدی سیاه به کارگردانی و تهیه کنندگی بیلی وایلدر است که در سال ۱۹۶۶ منتشر شد. جک لمون و والتر ماتائو از ستارگان این فیلم هستند که برای اولین بار بود در کنار یکدیگر به ایفای نقش می پردازند. فیلمنامهٔ آن توسط خود وایلدر و آی ای ال دایموند نگاشته شده است. شیرینی ثروت ۶ میلیون دلار در آمریکای شمالی و ۶٬۸ میلیون دلار در جهان فروش داشت. این فیلم در بریتانیا با عنوان ملاقات با ویلی ویپلش اکران شد.
۱۹ اکتبر ۱۹۶۶ (۱۹۶۶-10-۱۹) (نیویورک)
فهرست زیر شامل ایرانی ها یا ایرانی تبارانی که ثروت خالصی معادل میلیون دلار آمریکا، یا بیشتر دارند، می باشد.
فهرست ثروتمندترین ایرانی ها: از تاجر پسته تا صادرکننده برق اقتصاد ایرانی
فهرست سال ۲۰۱۲ از ثروتمندترین اشخاص ایرانی به صورت زیر می باشد.
مدیریت ثروت، (به انگلیسی: Wealth management) یکی از شاخه های مشاوره سرمایه گذاری است، که از ترکیب فعالیت های گوناگون، اما مرتبط از جمله برنامه ریزی مالی، مدیریت سبد سهام سرمایه گذاری و خدمات مشاوره ای سرمایه گذاری، حقوقی و … تشکیل شده است.
بانکداری اختصاصی
مدیریت سرمایه گذاری
اکثراً مشتریان حقوقی و حقیقی خاص بانک ها که معمولاً خالص ارزش دارائی های آنان نزد بانک بیش از یک میلیون دلار بوده یا شرکت های حقوقی کوچک با درآمدهای بالا، مشتریان خدمات مدیریت ثروت را تشکیل می دهند.
مشاوران ارائه کننده اینگونه خدمات لزوماً نبایستی دارای مدرک خاصی باشند، این مشاوران با تجربه اندوخته شده شان که با کار در بورس اوراق بهادار، بانک و بیمه به دست آمده با ارائه خدمات گوناگونی از جمله ارائه مشاوره سرمایه گذاری در نحوه خرید، فروش و مالکیت دارایی های مختلف، مدیریت پورتفوی برنامهریزی شده، ارائه مشاوره حقوقی در زمینه سرمایهگذاری مشغول به فعالیت می باشند.
در همین راستا، مهم ترین بخش فعالیت های مدیران این شاخه مرتبط به ترکیب دانش و تجربه در طراحی، اجرا و نظارت بر استراتژی های سرمایه گذاری خاص است، که پس از هم سو نمودن منافع سرمایه گذار با موازین قانونی از تأثیرات سوء نوسانات بازار جلوگیری می نماید و به طور معمول، فرایند طراحی اینگونه استراتژیی ها، مبتنی بر قواعد مدیریت در زمینه های سرمایه گذاری در سهام، سرمایه گذاری ها با درآمد ثابت، تداوم نقدینگی و به وجودآوردن تعادل میان سرمایه گذاری ها با ریسک پایین، سرمایه گذاری در زمینه های جایگزین و با ریسک و بازده بالاتر می باشد.

چنانچه، معنی واژه بالا (برگرفته از دانشنامه ویکی پدیا)، نادرست یا مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران است، خواهشمند است گزارش دهید تا بررسی و حذف گردد => [گزارش]

ثروت در دانشنامه آزاد پارسی

ثروت (wealth)
در اقتصاد، ثروت یک ملت عبارت است از موجودی سرمایۀ فیزیکی۱، سرمایۀ انسانی و خالص سرمایۀ مالی که در خارج از کشور دارد. سرمایۀ فیزیکی عبارت است از موجودی ساختمان ها، کارخانه ها، دفاتر، ماشین آلات، جاده ها و نظیر آن. سرمایۀ انسانی۲ عبارت است از نیروی کار، همچنین تعداد کارگران، و نیز ذخایر دانش و کارآموزی آنان که بهره وری آن ها را بالا می برد. خالص سرمایۀ مالی۳ عبارت است از تفاوت بین ارزش پولیِ دارایی های متعلق به خارجیان در اقتصاد داخلی و دارایی های متعلق به کشور در خارج. مهم ترین ثروت افراد، وجود خودشان و توانایی های آنان برای ایجاد درآمد از طریق کار است. بزرگ ترین ثروت، پس از افراد، خانه های آنان است. مالکیت، پول، و بیمه نامه مثال های دیگری از ثروت فردی اند.physical capitalhuman capitalnet financial capital

نقل قول های ثروت

ثروت فراوانی منابع ارزشمند یا کالا و مواد ارزشمند است.
• «به دلایل اقتصادی هم که باشد، ثروت بهتر از فقر است!.» به نقل از «فرهنگ گفته های طنز آمیز»، گردآوری:رضی هیرمندی، نشر فرهنگ معاصر، چاپ۱۳۸۸، ص ۱۲۸ -> وودی آلن
• «سلامتی بهتر از ثروت است» -> مثل ایرلندی
• «حالا امروز تازه به دوران رسیده‏ ها که از طریق رانت و ارتباط فامیلی و… به پول و ثروت هنگفتی رسیده اند حداقل حقوق را برای دیگران قائل نیستند و آموزش فرهنگ مدنی ندیده اند. این عدّه تصوّر می ‏کنند چون پول دارند بر دیگران هم برتری دارند. جالب اینکه این امر به هیچ وجه با فرهنگ دینی و انباشته شده تاریخی ما ایرانیان سنخیت هم ندارد… الان فرهنگ عمومی و اخلاقی ما بسیار انحطاط پیدا کرده است. این مسئله باید در یک جایی بحث شود. باید تعریف کردن از خودمان را هم متوقف کنیم اینکه می گوییم ما شاخص هستیم و در دنیا بسیار ممتاز هستیم به هیچ وجه درست نیست. اگر با رئیس شرکت زیمنس یا کارخانه بنز یا رئیس هیئت مدیره سونی یا نخست وزیر فرانسه یا نمایندگان مجلس هند و یا سیاستمداران عربِ خلیج فارس معاشرت کنید عموماً آدم های مدنی، متواضع و آگاه به مسائل جهانی و کسانی هستند که برای مراعات حقوق دیگران و انسان های دیگر تربیت شده اند.» -> محمود سریع القلم
• «ثروت، انباشته نمی گردد مگر با یکی از این پنج خصلت: بخیل بودن، آرزوی دراز داشتن، حریص بر دنیا بودن، بُریدن از خویشاوندان ، آخرت را فدای دنیا کردن.» وسائل الشّیعة، ج ۲۱، ص ۵۶۱، ح ۲۷۸۷۳ -> علی رضا
• «کسانی که قدرت، حکمت و ثروت خود را مرهونِ ناآگاهی و تسلیمِ بی چون-و-چرای انسان های دیگر هستند، همواره برای کارهای خود توجیهات فراوان دارند و به همین دلیل سفسطه و مغلطه در طولِ تاریخ میدان بسیار گسترده ای داشته است.» منبع: روزنامهٔ همشهری، شمارهٔ ۲۳۹۷، ۱۸/۲/۸۰ صفحات ۱ و ۲ -> سید محمد خاتمی
• «آنچه از مالَت رفت و تو را پند آموخت، از دستت نشُد و نسوخت .» نهج البلاغه، کلمات قصار، ۱۹۶ -> علی بن ابی طالب
• «دو آزمند هرگز سیر نشوند: دانش جو، و دنیا جو.» ترجمه های دیگر: «دو آزمندند که سیر نشوند. آن که علم آموزد، و آن که مال اندوزد.»
• نهج البلاغه، کلمات قصار، ۴۵۷ -> علی بن ابی طالب
• «ادب، ستونِ فقیران و آرایشِ ثروثمندان است.» از تذکرة الأولیاء -> ابوعثمان حیری
• «برخلاف آنچه گاه تبلیغ و تصور می شود، ثروت ارتباط چندانی به استعداد و شایستگی فرد ندارد و وقتی حجم اولیه آن به هر دلیل - من جمله از طریق ارث - از آستانه معینی گذشت دیگر به اینکه صاحب آنچه خصوصیاتی داشته باشد بستگی ندارد و از دینامیسم خاص خود در گردش تبعیت می کند که غالباً بازده هنگفت دارد و انباشته می شود. به عبارت دیگر این ثروت است که ثروت می آورد نه شایستگی و تلاش.» در مصاحبه با روزنامهٔ شرق: چاپ «۱۶ ژوئیه ۲۰۱۷/ ۲۵ تیر ۱۳۹۶» -> ناصر زرافشان

ثروت در جدول کلمات

اقتصاددان انگلیسی متولد 1776 میلادی که معتقد بود یک عدم تعادل اساسی میان میزان افزایش جمعیت و ازدیاد ثروت وجود دارد• وی کتاب معروف «رساله درباره اصل جمعیت» را بدون نام نویسنده در سال 1798 منتشر کرد
مالتوس
اقتصاددان و فیلسوف اسکاتلندی متولد 1723 و صاحب کتاب «تحقیقی درباره ماهیت و علل ثروت ملل»
اسمیت
براساس پیش بینی واحد اطلاعات اکونومیست در 2008 این کشور بیش از کشورهای دیگر ثروت به اقتصاد جهان تزریق خواهد کرد
چین
براساس پیش بینی واحد اطلاعات اکونومیست | در سال 2008 این کشور آسیایی بیش از کشورهای دیگر جهان | ثروت به اقتصاد دنیا تزریق خواهد کرد
چین
تازه به ثروت رسیده
نوکیسه
صحابی پیامبر اسلام (ص) که در زمان عثمان به روستای ربذه تبعید شد | وی مخالف تجمل و ثروت اندوزی دستگاه حکومتی بود
ابوذر غفاری
گران ترین ثروت ملی
خاک
گرانبهاترین ثروت ملی
خاک
نام اسمست مولف ثروت ملل
رنجه
نماد ثروت و فقر در ادبیات جهان
شاه و گدا

معنی ثروت به انگلیسی

wealth (اسم)
غنا ، وفور ، سامان ، دارایی ، خواست ، سرمایه ، مال ، زیادی ، ثروت ، توانگری ، تمول ، سرکیفی
possession (اسم)
مالکیت ، دارایی ، تسلط ، خون سردی ، تصرف ، ثروت ، ید تسلط
money (اسم)
سیم ، اسکناس ، سرمایه ، پول ، ثروت
worth (اسم)
قیمت ، بها ، ثروت ، ازرش
treasure (اسم)
جواهر ، ثروت ، گنج ، گنجینه ، دفینه
weal (اسم)
خیر ، دارایی ، سعادت ، اسایش ، ثروت
fortune (اسم)
طالع ، دارایی ، اتفاق افتادن ، شانس ، بخت ، مال ، خوش بختی ، ثروت ، بحی واقبال
riches (اسم)
پول ، مال ، ثروت ، جواهرات ، ثروت زیاد ، وسیله ثروتمندی
gold (اسم)
طلا ، پول ، ثروت ، زر ، سکه زر ، رنگ زرد طلایی ، اندود زرد ، نخ زری ، جامه زری ، پول زر
mammon (اسم)
ثروت ، دولت ، ممونا
moneybag (اسم)
ثروت

معنی کلمه ثروت به عربی

ثروت
ثروات , ثروة , ذهب , کنز , مال , ملکية , يستحق
ربح مفاجي
ثروات
اشتراکي

ثروت را به اشتراک بگذارید

Telegram Facebook Twitter LinkedIn

پیشنهاد کاربران درباره معنی ثروت

علی دشتی ٠١:١٠ - ١٣٩٦/٠٩/١٤
پول
|

افشین بهمنی ٠٧:٠٦ - ١٣٩٧/١١/٢٧
اندوخته
|

شهریار آریابد ١١:٢٥ - ١٣٩٧/١١/٢٧
در پهلوی " هیر " برابر کارنامه اردشیر پاپکان ساسانی و نگارش استاد بهرام فره وشی به چم ثروت و دارایی است و کسانی که در آتشکده ها برزارش ها (خیرات و نذورات) مردمی را گردآوری می کردند هیربد می گفتند که به چم نگاهبان دارایی و سمتی در آیین بهدینی می باشد.
|

پیشنهاد شما درباره معنی ثروت



نام نویسی   |   ورود

تازه ترین پیشنهادها

amin > nanometer
آرزو > ciudad
پریسا > خیش ارات
هادی > thick skinned
اسماعیل بخشی > vertebrate
Mohammad Mahdi > rolled
Ss > Sit
gf > office

نگارش واژه نو   |   پیشنهادهای امروز

عبارات و کلمات کلیدی مرتبط

• ثروت در جدول   • تعریف ثروت   • سایت ثروت   • مترادف ثروت   • انواع ثروت   • ثروت چیست   • معنی ثروت   • ثروت به انگلیسی   • مفهوم ثروت   • معرفی ثروت   • ثروت یعنی چی   • ثروت یعنی چه  

توضیحات دیگر

معنی ثروت
کلمه : ثروت
اشتباه تایپی : ev,j
آوا : servat
نقش : اسم
عکس ثروت : در گوگل


آیا معنی ثروت مناسب بود ؟     امتیاز مثبت به دیکشنری   امتیاز منفی به دیکشنری     ( امتیاز : 97% )