دست بالای دست بسیار است

دانشنامه عمومی

«دست بالای دست بسیار است» ( انگلیسی: The Biter Bit ) یک فیلم کمدی سیاه وسفید کوتاه و صامت بریتانیایی است که در سال ۱۸۹۹ منتشر شد.
داستان این فیلم نسخه ای کپی برداری شده از فیلمِ «آبیار آبیاری می شود» ساختهٔ برادران لومیر است و نشان می دهد که در سال های آغازین صنعت سینما، صاحبان کمپانی های فیلم سازی بی هیچ دغدغه ای، دست به «ایده دزدی» می زدند.
این فیلم در دی وی دی منتشره توسط بنیاد فیلم بریتانیا تحتِ عنوانِ «سال های آغازین سینما: پیشگامان و نخستین ها» وجود دارد و همچنین در راهنمایِ تعاملیِ «پل مرتون» در وبگاه بنیاد فیلم بریتانیا با نام «چگونه خنده بر لبانشان می آمد» که به فیلم های صامتِ کمدی بریتانیایی در سال های نخست سینما می پردازد، بدان اشاره شده است.
فیلم دربارهٔ شوخی خرکیِ جوانی با یک باغبان است. باغبان در حال آبیاری است. جوانی به آرامی به او نزدیک شده و پشت درخچه ای، شلنگ او را خم می کند و آب قطع می شود. باغبان متعجب شده و با شلنگ ور می رود و به محض نگاه کردن به سوراخ خروجی آن، جوان، شلنگ را رها می کند و آب با فشار به صورت باغبان می پاشد. باغبان بلافاصله متوجه موضوع شده، جوان را خِفت کرده و او را با همان شلنگ خیس می کند. [ ۱] [ ۲] [ ۳]
عکس دست بالای دست بسیار است
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

اصطلاحات و ضرب المثل ها

معنی ضرب المثل -> دست بالای دست بسیار است
زورگویی که به زیر دست و صعیف تر از خود ظلم و بدی کند، بالاخره ظالم تر و قدرتمند تر از او نیز پیدا خواهد شد که به خود او ظلم کند و حسابش را برسد.

پیشنهاد کاربران

این ضرب المثل یعنی همیشه کسی وجود دارد که از آدم و داشته هایش مقام بالاتری داشته باشد یا چیزی هست که در برابرش ناتوان باشی. این مثل را وقتی به کار می برند که می خواهند بگویند فکر نکنید می توانید به جایگاهی برسید که کسی از شما بالاتر نباشد، چرا که هر چقدر پیشرفت کنید و بالاتر بروید و شرایط تان عوض شود، باز هم کسانی را خواهید دید که حس کنید از شما بالاتر هستند!
...
[مشاهده متن کامل]

به افرادی که دچار غرور شده باشند بی ثباتی جاه و مقام را با این ضرب المثل گوشزد می کنند. گاهی نیز به عنوان تسکینی به کسی می گویند که مورد ظلم و زور واقع شده، یعنی غمگین نباش که شخص زورگو نیز روزی در جایگاه ضعف خواهد گرفت.

دست بالای دست بسیار است
There are plenty of fish in the sea
I saw a saw that saw a saw

بپرس