اسلایدشیر

دانشنامه عمومی

اسلایدشیر ( به انگلیسی: SlideShare ) یکی از بزرگترین وب گاه های اشتراک گذاری ارائه است[ ۲] که با استفاده از ابزارهای وب ۲٫۰ عمل می کند[ ۳] و به عنوان یکی از ابزارهای مهم در جهت بهره وری شناخته می شود. [ ۴] محبوبیت این وب گاه در زمینهٔ ارائه به قدری است که به آن یوتیوبِ پاورپوینت گفته شده. [ ۵]
ساختن حساب در این وب گاه رایگان است که با استفاده از این حساب رایگان می توان یک کانال سفارشی در اسلایدشیر ایجاد کرد و بی درنگ به اشتراک گذاری ارائه ها پرداخت. [ ۶] به کاربران اجازه داده می شود ارائه ها و سندهای خود را با دیگران به اشتراک بگذارند. هر قالبی که بتوان آن را ارائه داد می توان در اسلایدشیر به اشتراک گذاشت و بسیاری از افراد از آن برای اشتراک گذاری کارنامک، تصدیق نامه، مجموعه ای از نمونه کار، ارائه های بازاریابی و فروش و… استفاده می کنند. این وب گاه از پرونده های پی دی اف، مایکروسافت پاورپوینت، مایکروسافت ورد، اپن آفیس، کی نوت و آی ورک پشتیبانی می کند و همچنین امکان بارگذاری فیلم به گونه ای که پروفایل شخصی قابل پخش باشد را فراهم می آورد. [ ۷] [ ۸] کاربرانی که سندهای خود را روی اسلایدشیر بارمی گذارند این امکان را دارند که آن را به صورت عمومی یا خصوصی درآورند. همچنین امکان افزودن قابلیت های صوتی به سندها وجود دارد. [ ۹] نتیجهٔ کار را می توان در قالب پرونده های فلش با سبک یوتیوب در وب گاه های دیگر جاسازی نمود[ ۱۰] و هر کاربری که به مرورگری با افزونهٔ فلش دسترسی داشته باشد می تواند ارائه را در مرورگر خود مشاهده کند. [ ۱۱]
امکان تعیین یکی از مجوزهای کریتیو کامنز برای آثار بارگذاری شده در اسلایدشیر وجود دارد. پس از بارگذاری پرونده روی اسلایدشیر می توان آن را تقریباً در هر وب گاه یا وب نوشتی با استفاده از پخش کننده ای که خود اسلایدشیر فراهم می کند جاسازی کرد. ارائه هایی که در توییتر و فیسبوک محبوبیت زیادی کسب کنند به آغازهٔ اسلایدشیر راه می یابند و به ارائه دهندگانشان پیام تبریک فرستاده می شود. [ ۱۲]
در اسلایدشیر گزارش محتواهای نامناسب ( از جمله نقض حق تکثیر ) نیز با کمک کاربران انجام می شود. [ ۱۳]
اسلایدشیر در سال ۲۰۰۶ میلادی بنیادگذاری شد اما تا سال ۲۰۰۹ که بازدید ماهانهٔ وب گاه از مرز ۶۰ میلیون بازدید گذشت توجه زیادی به خود جلب نکرد. بنیان گذاران این وب گاه راشمی سینها و جاناتان بوتله[ و ۱] هستند. [ ۱۴] در سال ۲۰۰۹ اسلایدشیر دو ویژگی به امکانات خود افزود که بازاریابان شرکت به شرکت را هدف قرار می داد. این امکانات جدید عبارت بودند از توانایی خرید فضایی با نمانام تجاری و امکان گرفتن اطلاعات تماس مخاطبانی که قصد بارگیری دارند به عنوان یک سرنخ فروش. [ ۱۵] [ ۱۶]
عکس اسلایدشیر
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس