اسپارتان جنگجوی تمام عیار

دانشنامه عمومی

اسپارتان: جنگجوی تمام عیار یک بازی ویدئویی هک اند اسلش است که در سال ۲۰۰۵ توسط Creative Assembly توسعه یافته و توسط سگا برای پلی استیشن ۲، ایکس باکس و گیم کیوب منتشر شده است. این فیلم که در ماه اکتبر در اروپا و آمریکای شمالی منتشر شد، یک اسپین آف از سری Total War است.
داستان حول محور یک جنگجوی اسپارتی می چرخد که مخفیانه توسط خدای آرس هدایت می شود و در کنار متحدان یونانی اش علیه امپراتوری مهاجم روم می جنگد. در حالی که مجموعه جنگ توتال به طور سنتی بر روی سناریوهای واقعی تاریخی تمرکز می کند، طرح Spartan: Total Warrior تخیلی است، شامل چهره هایی از اساطیر یونان و روم و دارای عناصر نابهنگام است. همچنین این تنها قسمت از این سری است که برای کنسول های بازی ویدیویی به جای رایانه های شخصی یا مک منتشر شده است. این اولین بازی Total War بود که توسط سگا منتشر شد که اوایل سال 2005 Creative Assembly را خریداری کرده بود.
اسپارتان با استقبال متفاوتی روبرو شد. اگرچه برخی از بازبینان بازی را یک دکمه کوبنده تجلیل می دانستند و از مبارزه به عنوان تکراری انتقاد می کردند، برخی دیگر موتور بازی و دامنه نبردها را تحسین می کردند.
Spartan Total Warrior یک بازی هک اند اسلش است که در آن بازیکن می تواند از دو نوع حمله اصلی استفاده کند. یک حمله ساده که به یک دشمن آسیب می رساند و یک حمله شعاعی که به چندین دشمن آسیب می رساند. حمله ساده سریع است و باعث آسیب بیشتر می شود. حمله شعاعی کندتر است، اما به طور متوسط ​​به چندین دشمن آسیب می رساند. یک دکمه برای شروع حمله تکی و یک دکمه دیگر برای شروع حمله شعاعی استفاده می شود. با این حال، هر حمله را می توان به روش های خاصی اصلاح کرد. به عنوان مثال، به جای استفاده از سلاح شخصیت، بازیکن می تواند با استفاده از سپر، کمان یا قدرت جادویی خود، حمله فردی یا شعاعی را آغاز کند. با پیشروی بازیکن در بازی، سلاح های جدیدی باز می شوند که هر کدام مزیت های خاص خود را دارند. بازیکن با یک شمشیر و سپر و یک کمان اولیه شروع می کند. اولین سلاح جدید Blades of Athena است، شمشیرهای دوگانه که به طور قابل توجهی سریعتر از شمشیر تک هستند. بعداً در بازی، سپر به Shield of Medusa ارتقا داده می شود و به Bow of Power تعظیم می کند. بازیکن همچنین می تواند سلاح های کاملا جدید را باز کند. یک چکش جنگی به نام Death - Biter و یک نیزه به نام نیزه آشیل. Death Biter بسیار قوی است، اما آهسته است، در حالی که Spear دسترسی طولانی دارد و آسیب متوسطی وارد می کند، اما اجرای ترکیب ها دشوار است. شخصیت بازیکن نیز با پیشرفت بازی قدرت بیشتری پیدا می کند. در پایان هر سطح، نشانه هایی به او تعلق می گیرد که می تواند از آنها برای افزایش آسیب، سلامت و جادوی خود استفاده کند. جادو در بازی به شکل «قدرت خدایان» است. هنگامی که مخزن جادویی بازیکن پر است، بازیکن می تواند از حملات جادویی تک یا شعاعی استفاده کند، که هر سلاح دارای قدرت جادویی خاصی است که به حمله تکی و شعاعی آن مرتبط است. برای مثال، حمله جادویی شعاعی Shield of Medusa همه دشمنان روی صفحه را برای مدت کوتاهی به سنگ تبدیل می کند، در حالی که حمله جادویی فردی Blades of Athena باعث انفجار یک دشمن می شود. یکی دیگر از ویژگی های مهم بازی این است که وقتی شخصیت تعداد حملات مشخصی را انجام می دهد، یک rage meter پر می شود که در صورت پر شدن، می توان از آن برای انجام حملات قدرتمند استفاده کرد. باز هم، هر سلاح حمله خشم خاص خود را دارد، و بازیکن می تواند بین حمله خشم فردی یا حمله خشم شعاعی یکی را انتخاب کند. بازیکن همچنین دارای یک تیر و کمان است که می تواند یک تیر یا چند تیر شلیک کند. کمان را می توان با قدرت خدایان و توانایی خشم برای ایجاد حملات قدرتمند فردی و شعاعی ترکیب کرد. مبارزات بر روی نبردهای بزرگ با چند مبارز متمرکز است. بازیکن اغلب با تعداد زیادی از دشمنان به طور همزمان مقابله می کند، گاهی با متحدان هوش مصنوعی، گاهی به تنهایی. در بحبوحه نبرد، یک فلاش کوچک بر روی سلاح دشمن مهاجم قرار می گیرد تا خطر حمله قریب الوقوع را نشان دهد. باید مراقب بود که حملات ورودی در بین ضربات تهاجمی مسدود شود، از این رو بازیکن باید بین حمله و دفاع تعادل ایجاد کند تا از آسیب دیدن جلوگیری کند. سپر بازیکن همچنین می تواند برای عقب راندن دشمنان مورد استفاده قرار گیرد ( باز هم بازیکن این گزینه را دارد که یک دشمن را در فاصله خوبی به عقب براند، یا یک ضربه شعاعی انجام دهد و گروهی از دشمنان را با فاصله کمی به عقب براند ) . این به بازیکن اجازه می دهد تا بلوک دشمن را قطع کند، یا دشمنان را از لبه ها بیرون کند. حملات سپر مخصوصاً برای مبارزه با دشمنانی که خودشان سپر دارند، مهم است، زیرا حملات سپر می تواند برای مدت کوتاهی تعادل آنها را از بین ببرد و آنها را برای حمله باز بگذارد. هنگامی که یک دشمن به زمین زده می شود، بازیکن می تواند یک حرکت تمام کننده یک ضربه انجام دهد که با هر سلاح متفاوت است. استفاده از این حرکات تکمیلی پشت سر هم نوار خشم را بسیار سریعتر از فرود حملات موفقیت آمیز بر روی دشمنان ایستاده پر می کند.
عکس اسپارتان جنگجوی تمام عیار
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس