ارمیا

فرهنگ اسم ها

اسم: آرمیا (پسر) (فارسی) (تلفظ: armiyā) (فارسی: آرمیا) (انگلیسی: armiya)
معنی: آرامش دهنده، آرمیا به معنی آرامش دهنده، آرام کننده
برچسب ها: اسم، اسم با ا، اسم پسر، اسم فارسی
اسم: ارمیا (پسر) (عبری) (مذهبی و قرآنی، تاریخی و کهن) (تلفظ: ermiyā) (فارسی: اِرميا) (انگلیسی: ermiya)
معنی: بزرگ داشته شده، نام یکی از پیامبران بنی اسرائیل، ( = ارمیای نبی= یرمیا )، یعنی «یهوه به زیر می اندازد»، ( اَعلام ) نام یکی از پیامبران بنی اسرائیل [حدود، پیش از میلاد]، پسر حلقیا و دومین انبیاء اعظم عهد عتیق که در زمان سلطنت یوشیا و یهویاقیم و صدقیا و هم در زمان اسیری صدقیا نبوت کرده است، مدتی به وسیله ی شاه اسرائیل زندانی شد، سپس به اسارت به بابل برده شد، مدتی هم در مصر بود، مراثی ارمیای نبی در عهد عتیق منسوب به او و کتاب ارمیای نبی در عهد عتیق شرح حال اوست، لفظ یرمیا یعنی یهوه به زیر می اندازد، پسر حلقیا و دومین انبیاء اعظم عهد عتیق یرمیا، ارمیا، همچنین لقب حضرت خضر نبی و لقب حضرت علی ( ع )
برچسب ها: اسم، اسم با ا، اسم پسر، اسم عبری، اسم مذهبی و قرآنی، اسم تاریخی و کهن

لغت نامه دهخدا

ارمیا. [ اَ / اِ / اُ ] ( اِخ ) ارمیاء. نبی است. ( منتهی الارب ). نام یکی از پیغمبران بنی اسرائیل. ( برهان ). یرمیا. لفظ یرمیا یعنی یهوه بزیر می اندازد. وی پسر حلقیا و دومین از انبیای اعظم عهد عتیق بود که درزمان سلطنت یوشیا و یهویاقیم و صدقیا و هم در زمان اسیری صدقیا نبوت میکردند. مولد او عناتوث بن یامین و از سلسله ابی یاثار کاهن بود و قبل از تولد از جانب خدا به منصب نبوت سرافراز گشت ( ارمیا 1: 1 و 5 ). و در هنگام شباب در سال 628 ق. م. مطابق سال سیزدهم سلطنت یوشیا اولاً در مولد خود ( ارمیا 11: 18 - 21 و 12:6 ) و بملاحظات چندی که خاصه مرتبت نبوت است تزویج اختیار نکرد ( ارمیا 16: 2 ) و یوشیا که شهریاری متقی وخداترس بود با وی انباز گشته ، بت پرستی ترک کرد و اصلاح عام را رواج دادند. ( دوم پادشاهان 23: 1 - 25 ). وبر وفات پادشاه که در سال 609 ق. م. واقع شد نوحه گری کرده آنرا خسارتی عظیم شمردند ( دوم تواریخ ایام 35: 20 - 25، ارمیا 22: 1 و 15 و 16 ) اما بعد از سلطنت کوتاه یهواحاز، رفتار مردم بکلی تغییر کرد و بت پرستی را حیاتی تازه پدید آمد و بدین واسطه زندگانی نبی مزبور پر از زحمات و مشقات گردید و در سال چهارم سلطنت یهویاقیم ، طومار نخستین خود را که محتوی تحذیر و پیش گوئیها بود تصنیف کرد و پادشاه آنرا ورق به ورق سوزانید و درصدد اتلاف نبی برآمد ( ارمیا 26 ). مجدداً وی نبوتهای خود را نوشت و ضمناً پیشگوئی کرد که بنی یهودا بزودی در بابل هفتاد سال به اسیری خواهند رفت ( ارمیا 25: 8 - 12 ) و هم درباره انهدام بابل هفتاد سال بعد آیه 13 - 38 نبوت فرمود اما از تنبیهاتش تغافل ورزیدند و او صدقیا را بمهربانی تعلیم داد و او رابر بلایائی که بر قوم عاصی اش معلق بود بیاگاهانید ولی سودمند نیفتاد. امانت نبی مزبور همواره زندگانی وی را خطرناک میکرد بحدی که در زمانی که نبوکدنصّر اورشلیم را مفتوح ساخت ارمیا در زندان بود و نبوکدنصر او را از زندان برآورده در بابل مسکن داد لکن وی با دیگر اسرای قوم خود سکونت اختیار کرد و بعد از چندی با آنها در سال 586 ق. م. بمصر برده شد باز ایشان را تا هنگام وفاتش به امانت نصیحت و اندرز فرموده مدت چهل ودو سال از جانب خدا بر ضد امت طاغی و یاغی خود ایستادگی کرد. اگرچه طبعاً حلیم و باهوش و عزلت گزین بود، با وجود آن در حینی که تکلیف اقتضا میکرد از خطر پروائی نداشت و تهدیدهای خلق او را خاموش نمیکرد و رفتارهای ناخوش ایشان او را رنجه نمیساخت. برفق و ملاطفت عمل میکرد و با هموطنان شیفته خود رئوف بود و دربلاهائی که نمیتوانست آنانرا ترغیب کند که آنها را از خود رد کنند، شرکت میکرد. ( قاموس کتاب مقدس ). ارمیا یکی از چهار پیغمبر بزرگ بنی اسرائیل ( دانیال ، حزقیل ، اشعیاء، ارمیا ) است که در عناتوث در حدود 650 ق. م. متولد شد و در حدود سال 590 ق. م. در شهر دفنه نزدیک پلوز برطبق روایت قدیمی مسیحی ، بدست یهودانی که از سرزنشهای وی بخشم درآمده بودند شهید گردید. وی تسخیر اورشلیم را توسط کلدانیان دوبار مشاهده کرد که در آن ضمن پادشاه و قوم وی به اسارت به بابل و سواحل دجله و فرات برده شدند.بعضی مراد از آیه شریفه ( ( او کالذی مرّ علی قریة و هی خاویةٌ علی عروشها ) ) ( قرآن 259/2 ) را ( ( ارمیابن حلیقا ) ) دانسته اند. طبری در عنوان ( ( ذکر خبر لهراسب و ابنه بشتاسب و غزو بختنصر بنی اسرائیل و تخریبه بیت المقدس ) ) آرد : چنانکه بما رسیده ، خدا به ارمیا وحی فرستاد که من بیت المقدس را آباد خواهم گردانید، بدانجا رو و همانجا فرودآی ، پس ارمیا بدانجا شد و چون برسید شهر را خراب دید و باخود گفت سبحان اﷲ خدا بمن فرمان داد که در این شهر فرودآیم و مرا آگاهانید که آنرا آباد خواهد ساخت ، پس چه هنگام این شهر را آباد کند و چه هنگام آنرا زنده فرماید پس از مرگش ! سپس سر خود را بر بستر گذاشته خوابید، در این حال با او خری بود و کیسه ای که در آن طعام بود، پس هفتاد سال در خواب بود تا بختنصر هلاک شد و نیز پادشاهی که در رأس او قرار داشت ، یعنی لهراسب شاهنشاه بمرد و پادشاهی لهراسب 120 سال بود، پس از او گشتاسب پسرش بشاهی رسید. از بلاد شام بدو خبر آمد که آنجا خرابست و درندگان در سرزمین فلسطین بسیارند و از مردم کس آنجا نمانده پس بفرمود در سرزمین بابل ، میان بنی اسرائیل ندا کردند که هر کس بخواهد بشام برگردد مراجعت کند و یک تن از آل داود را بر ایشان شاه کرد و بدو فرمان داد که بیت المقدس را تعمیر کند و معبد آنرا بسازد، پس بنی اسرائیل بازگشتند و آن شهر را آباد کردند و خدا چشمان ارمیا بگشود، پس وی بشهر نظر افکند و دید که آباد شده و در خواب باز درنگ کرد تا صد سالش بپایان رسید، سپس خدا او را برانگیخت و وی گمان نمیکرد که خواب او بیش از ساعتی طول کشیده ، او شهر را خراب دیده بود و چون بدان نظر افکند گفت : دانستم که خدا بر هر چیزی تواناست - انتهی. بدیهی است که در این اقوال مطالب تاریخی و اساطیری بهم آمیخته است. برخی زردشت را شاگرد ارمیا و برخی او را شاگردیکی از شاگردان ارمیا دانسته اند و این قول مردود است. مزدیسنا و تأثیر آن در ادبیات پارسی صص 92 - 94 و صص 98 - 100 ). ارمیا بنی اسرائیل را همی گفت که فساد نکنید و اگرنه حق تعالی ملکی بر شما گمارد، و همه را بکشد، و برده کند، او را بگرفتند و محبوس کردند، چون بخت نصر بیامد و شهر خراب کرد و مردم را بکشت ، و ارمیا را در زندان بیافت ، از او حال پرسید گفت من پیغامبرم ، و ایشان را از تو خبر دادم ، مرا در زندان کردند بخت النصر او را بنواخت و یله کرد، تا بعد از مدتی حق تعالی ارمیا را گفت سوی بیت المقدس بازگرد که من آنرا آبادان کنم ، و آن شب که خدای تعالی فرمود: ( ( او کالذی مر علی قریة و هی خاویة علی عروشها ) ) ( قرآن 259/2 ) گفت از بعد خرابی چگونه آبادان خواهد شد بی مردم ، و بتعجب همی نگرید، تا خوابش گرفت. چون بخفت خدای تعالی جان از وی جدا کرد و مدت صد سال همچنان مرده بماند تا بنی اسرائیل بازآمدند و دانیال پیغامبر علیه السلام در عهد بهمن اسفندیار بفرمان کیرُش که پادشاه بود از دست بهمن [ بر بنی اسرائیل مهتر بود ] و بعمارت بیت المقدس مشغول شدند، و این کیرُش پسر اخشنو بود، و مادرش استو نام بود، از بنی اسرائیل و دین توریت داشت ، و بفرمان دانیال کار کردی ، و دانیال از جمله ٔاسیران بود که بخت النصر او را آورده بود، و برده کرده بکودکی ، و ذکر قصه دانیال در قصه و اخبار بخت النصر به باب الحفایر در شرح داده ام ، پس از صد سال همه عمارت پذیرفت بهتر از آنک بود، و خدای تعالی [ جان ] به ارمیا بازداد و او عزیر است ، قوله تعالی : ( ( فاماته ُ اﷲ مائة عام ثم بعثه ) ). ( قرآن 259/2 ). ارمیا چون برخاست خیره گشت که همه جای آبادان دید، و انبوه مردمان ، گفت این به یک ساعت چون گشت ؟! پس خدای تعالی بدووحی کرد که : ( ( فانظر الی طعامک و شرابک لم یتسنه ) ) ( قرآن 259/2 )، پس بدید که خدای تعالی بهیمه را چون زنده کرد، گفت دانم که خدای بر همه چیز قادرست ، و بعد از[ بهر ] توریت آموختن خدای تعالی او را به بنی اسرائیل فرستاد، و ایشان را توریت نمانده بود که بخت نصر همه را بسوخته بود، چون بیامد گفت من ارمیاام که در آن روزگار بودم ، خدای تعالی مرا زنده کرد، بعد از صد سال. علامت نبوت خواستند، گفت توریت همه از حفظ برخوانم ، و هرگز کس نخوانده بود. پس عُزیر همه توریت برخواند. گفتند خدای بر همه قادرست ، ولیکن ، حقیقت خواندن تو ندانیم ، و شنیده ایم که زیر این ستونهاء مسجد پنهان بکرده اند، و ندانیم که کدام ستون است. عزیر گفت من دانم و ایشان را بنمود بجای و توریت برآوردند چون مقابلت کردند با خواندن عزیر حرفی خطا نبود، و بیرون از تاریخ گوید: مردی گفت که من از پدر شنیدم که توریت در فلان باغ پنهان کردم ، و نشان داد تا بشکافتند، و بدست آوردند، پس عزیر را فتنه شدند، و گفتند این پسرخداست ، و حق تعالی گفت : ( ( اتخذوا احبارهم و رهبانهم ارباباً من دون اﷲ ) ) ( قرآن 31/9 ) ( تعالی اﷲ عن ذلک ). ( مجمل التواریخ و القصص ص 213 و 214 ) : بیشتر بخوانید ...

فرهنگ فارسی

مرثیه منطوی است که ارمیا در زمان انهدام اورشلیم تصنیف کرد

دانشنامه اسلامی

[ویکی فقه] اِرمیا،از پیامبران بزرگ بنی اسرائیل در دوره سقوط اورشلیم بود و به دست بُخْتُ نُصَّر کشته شد.
ارمیا ابن حلقیّا از پیامبران یهود در قرن ۶ ۷ قبل از میلاد بوده که در قرآن به طور صریح از او نامی به میان نیامده است؛ ولی منابع تاریخی و تفسیری و روایی در ذیل برخی آیات از او یاد کرده اند که عمده این یادکردها درباره برخی حوادث سیاسی و اجتماعی یهود است. نام او در منابع اسلامی به گونه های متعدّدی گزارش شده است:اِرمیا، اِرمیاء، اُرمیا، اورمیا و یرمیا.
معنا
واژه «یرمیا = Jeremiah» در زبان عبری به معنای «رفعت یافته از سوی خدا ، منصوب از سوی او، خدا تیر می افکند یا به زیر می اندازد» آمده است.
اهمیت ارمیا در عهد عتیق
ارمیا در عهد عتیق اهمّیّت ویژه ای داشته است و کتاب مستقلی به نام او در اسفار تورات به چشم می خورد. او بنا به گزارش تورات در روستای عناتوت در نزدیکی اورشلیم (واقع در ۶ کیلومتری شرق بیت المقدس کنونی) از خانواده ای کهانت پیشه به دنیا آمد. سکونت خانواده او در منطقه ای موسوم به بنیامین، احتمالا نشان دهنده انتساب وی به شاخه بنیامینی از بنی اسرائیل است؛ گرچه ابن عساکر و ابن خلدون او را از سبط لاوی بن یعقوب دانسته اند. برخی نیز احتمال داده اند او از نسل «ابیاتار شیلوی» کاهن عصر سلیمان است که به دستور وی به عناتوت تبعید شده بود.

[ویکی اهل البیت] این صفحه مدخلی از دائرة المعارف قرآن کریم است
از پیامبران بزرگ بنی اسرائیل در دوره سقوط اورشلیم بدست بُخْتُ نُصَّر.
ارمیا ابن حلقیا از پیامبران یهود در قرن 6 ـ 7 قبل از میلاد بوده که در قرآن به طور صریح از او نامی به میان نیامده است؛ ولی منابع تاریخی و تفسیری و روایی در ذیل برخی آیات از او یاد کرده اند (سوره بقره/2، 243، 246 و 259؛ سوره اسراء/17، 4 ـ 7؛ سوره انبیاء/21،11) که عمده این یادکردها درباره برخی حوادث سیاسی و اجتماعی یهود است. نام او در منابع اسلامی به گونه های متعددی گزارش شده است: اِرمیا، اِرمیاء، اُرمیا، اورمیا و یرمیا.
واژه «یرمیا = Jeremiah» در زبان عبری به معنای «رفعت یافته از سوی خدا، منصوب از سوی او، خدا تیر می افکند یا به زیر می اندازد» آمده است.
ارمیا در عهد عتیق اهمیت ویژه ای داشته است و کتاب مستقلی به نام او در اسفار تورات به چشم می خورد. او بنا به گزارش تورات در روستای عناتوت در نزدیکی اورشلیم (واقع در 6 کیلومتری شرق بیت المقدس کنونی) از خانواده ای کهانت پیشه به دنیا آمد. سکونت خانواده او در منطقه ای موسوم به بنیامین، احتمالاً نشان دهنده انتساب وی به شاخه بنیامینی از بنی اسرائیل است؛ گرچه ابن عساکر و ابن خلدون او را از سبط لاوی بن یعقوب دانسته اند.
برخی نیز احتمال داده اند او از نسل «ابیاتار شیلوی» کاهن عصر سلیمان است که به دستور وی به عناتوت تبعید شده بود.
ارمیا در دوره افول آشوریان و به قدرت رسیدن بابلیان و رقابت آن دو امپراتوری با حکومت مصر می زیسته است. دوره حیات او به دلیل همزمانی با تبعید یهودیان به بابل، نقطه عطف مهمی در تاریخ یهود به شمار می رود.
تجزیه کشور یهودیه به دو بخش شمالی و جنوبی و جنگ های پیاپی میان آن ها و رواج شرک و ستم و بت پرستی میان یهودیان و ضعف و بحران اقتصادی، همگی سبب زوال قدرت و انحطاط سیاسی و فرهنگی و اجتماعی آنان شده و رونق و اقتدار زمان سلیمان را از بین برده بود.

[ویکی اهل البیت] اِرمیا. این صفحه مدخلی از دائرة المعارف قرآن کریم است
از پیامبران بزرگ بنی اسرائیل در دوره سقوط اورشلیم بدست بُخْتُ نُصَّر.
ارمیا ابن حلقیا از پیامبران یهود در قرن 6 ـ 7 قبل از میلاد بوده که در قرآن به طور صریح از او نامی به میان نیامده است؛ ولی منابع تاریخی و تفسیری و روایی در ذیل برخی آیات از او یاد کرده اند (سوره بقره/2، 243، 246 و 259؛ سوره اسراء/17، 4 ـ 7؛ سوره انبیاء/21،11) که عمده این یادکردها درباره برخی حوادث سیاسی و اجتماعی یهود است. نام او در منابع اسلامی به گونه های متعددی گزارش شده است: اِرمیا، اِرمیاء، اُرمیا، اورمیا و یرمیا.
واژه «یرمیا = Jeremiah» در زبان عبری به معنای «رفعت یافته از سوی خدا، منصوب از سوی او، خدا تیر می افکند یا به زیر می اندازد» آمده است.
ارمیا در عهد عتیق اهمیت ویژه ای داشته است و کتاب مستقلی به نام او در اسفار تورات به چشم می خورد. او بنا به گزارش تورات در روستای عناتوت در نزدیکی اورشلیم (واقع در 6 کیلومتری شرق بیت المقدس کنونی) از خانواده ای کهانت پیشه به دنیا آمد. سکونت خانواده او در منطقه ای موسوم به بنیامین، احتمالاً نشان دهنده انتساب وی به شاخه بنیامینی از بنی اسرائیل است؛ گرچه ابن عساکر و ابن خلدون او را از سبط لاوی بن یعقوب دانسته اند.
برخی نیز احتمال داده اند او از نسل «ابیاتار شیلوی» کاهن عصر سلیمان است که به دستور وی به عناتوت تبعید شده بود.

[ویکی فقه] ارمیا (قرآن). ارمیا بن حلقیا، از پیامبران یهود در قرن شش و هفت بوده است.
ارمیا بن حلقیا، از پیامبران یهود در قرن ۶ و ۷ قبل از میلاد مسیح -علیه السلام- بوده و بنا به برخی روایات، آیه ۲۵۹ بقره بازگویی سخن ارمیا است؛ که به هنگام عبور از خرابه های شهری، از چگونگی معاد و حیات مجدد مردگان آن پرسید؛ سپس خداوند او را میراند و پس از صد سال به حیات بازگرداند.
دو دوره افساد بنی اسرائیل
گفته شده: دو دوره افساد بنی اسرائیل و دوبار انتقام الهی که در آیات ۴ تا ۷ اسراء بدان اشاره شده، دوره نخست افساد، مربوط به زندانی ساختن ارمیا و دوره دوم نیز بنابر نقلی مربوط به حبس و شکنجه وی است. برخی مفسران ذیل آیات دیگری نیز از او یاد کرده اند.

دانشنامه عمومی

ارمیا (پیامبر). اِرمیا فرزند حلقیّا ( به عبری: יִרְמְיָה ) ( متولد ۶۵۵ پیش از میلاد، درگذشته ۵۸۶ پیش از میلاد ) ، یکی از پیامبران قوم یهود و مولف کتاب های ارمیا، اول و دوم پادشاهان و مراثی ارمیا است ( با همکاری کاتب و شاگردش باروخ بن ) .
از دیدگاه یهودیت، ارمیا دومین پیامبر بزرگ تاریخ بشریت، و کتاب ارمیا توضیح دهندهٔ احکام شریعت دین یهود است.
مسیحیان نیز ارمیا را یکی از پیامبران می دانند. هنگامی که بخت نصر اورشلیم را در ۵۸۶ پیش از میلاد فتح کرد، دستور داد ارمیا را آزاد سازند و با وی به نیکی رفتار کنند.
معنای تحت اللفظی ارمیا «گرامی داشته شده از سوی خداوند» است.
گفته شده که دو دوره ی افساد بنی اسرائیل و دو بار انتقام الهی که در آیات ۴ تا ۷ اسراء بدان اشاره شده، دوره نخست افساد، مربوط به زندانی ساختن ارمیا[ ۱] و دوره ی دوم نیز، بنابر نقلی مربوط به حبس و شکنجه ی وی است. [ ۲] برخی مفسّران ذیل آیات دیگری نیز، از او یاد کرده اند.
عکس ارمیا (پیامبر)
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

دانشنامه آزاد فارسی

اِرمیا (قرون ۶ و ۷پ م)(Jeremiah)
در عهد عتیق، پیامبر عبرانی که دورۀ رسالتش از ۶۲۶ تا ۵۸۶پ م به درازا کشید. در ایامی که بیت المقدس (اورشلیم) در محاصرۀ نبوکدنصّر بود، او را به تصور این که قصد فرار به نزد دشمن داشته به زندان انداختند. پس از آن که شهر سقوط کرد (۵۸۶پ م)، او راهی مصر شد.

پیشنهاد کاربران

ارمیا: گویش درست این نام، اِرِمیا eremyA یا یِرِمیا yeremyA می باشد.
ارمیا : اِرمیا ( عبری ) . معنای ارمیا “گرامی داشته شده از سوی خدا” است. اِرمیا، از پیامبران بزرگ بنی اسرائیل ، یرمیا نیز گفته می شود که در زبان عبری به معنای �رفعت یافته از سوی خدا، منصوب از سوی او، خدا تیر می افکند یا به زیر می اندازد� آمده است.
🌹 ارمیا🌹 ( ermia ) 🌹نامی عبری واز زیباترین نام هاو لقب امیرالمومنین علی ( ع ) است.
🌹 ایلیا 🌹 ( ilia ) 🌹نیزنامی عبری و از زیباترین نام ها و لقب امیرالمومنین علی ( ع ) است.
نام پسرانم:ایلیا و ارمیا است و از این انتخاب بسیار خوشحالم.
شاد بمانید. 🌹
ارمیا : اِرمیا ( عبری ) بزرگ داشته شده ، یعنی �یهوه به زیر می اندازد� . ارمیا، همچنین لقب حضرت خضر نبی و لقب حضرت علی ( ع ) است .
اسم پسر گذاشتم ارمیا تا معنیش روی شخصیتش اثر بزاره ( فرستاده و برگزیده شده از سمت خدا )
ارمیا : اِرمیا عبری، بزرگ داشته شده؛ نام یکی از پیامبران بنی اسرائیل.
آرمی در کیپاپ ب معنی طرفدار گروه کیپاپرbtsهست و آرمیا جمع واژه آرمی بوده و ب منظور کلیه طرفداران و فندوم های این گوه کیپاپر است
اِرمیا : بزرگ، گرامی ، ریشه: عبری
ارمیا : معنای اِرمیا : گرامی داشته شده از سوی خدا وند است.
ارمیا : Ermiyā اِرمیا ( عبری ) بزرگ داشته شده؛ نام یکی از پیامبران بنی اسرائیل.
فکر کنم لقب امام علی ( ع ) بوده
ارمیا : معنای ارمیا “گرامی داشته شده از سوی خدا” است.
ریشه اسم ارمیا :
اسم ارمیا نامی عبری است. عبری را با عربی اشتباه نگیرید! بسیاری از نام های مرسوم در ایران و دنیا ریشه عبری Hebrew دارند.
ارمیا نام یکی از پیامیران بنی اسرائیل و لقب امیرالمومنین و همچنین لقب حضرت خضر نبی هستش
اسم پسر منم ارمیا هستش متولد ۱۳۹۳
اِرمیا به معنای آرامیدن_ آرامش_آرام کننده ( لغب حضرت خضر نبی ) ومن سی و یک سال پیش پدرم این اسم رو انتخاب کردم و در همان سال ۱۳۷۰ در ثبت احوال ثبت و ذخیره شد و در شناسنامه هم درج شد در همان سال ۱۳۷۰ ویکی از یاران بنی اسرائیل وقوم یهود هم بوده.
آرامش دهنده
سلام اسم پسر منم ارمیاست ب معنی سروری . عاشق اسمش وخودشم خیلی ناز وجذابه
اِرمیا اسم ایرانی ، عبری است. یکی از پیامبران بنی اسرائیل بودهولقب خضرنبی وحضرت علی است اسم پسرمنم ارمیا ولی من صداس میزنم آرمیا اینجوری بیشتر دوست دارم ولی نمیدونم چرا تو ثبت احوال با اِ فقط ثبت میشه
...
[مشاهده متن کامل]
ولی با آبرا من ب شخصِ قشنگ تره چون اسم دخترم هم آرمیتایعنی الٰهه نعمت. آرمیتا وآرمیا هردو ب معنی ارامش یافته هستنمن ک خیلی هم خودشون هم اسماشون دوست دارم. یه افسانه عاشقی قدیمی هست ب اسم آرمیتا وآرمیا بزنید همین گوگل سرجش کنید

من اسم پسرمو گذاشتم ارمیا. همه میگن اسم دخترانه هستش
اسم پسرم عزیز جونم ارمیا و به معنای انتخاب شده از طرف خدا دوس دارم اسم دخترم آندیا بزارم
ارمیاErmiya به معنی بهترین هدیه خداوند و برگزیده است.
همینطور لقب خضر نبی و امام علی هستش.
اسم یکی از پیامبران بنی اسرائیل هم ارمیا بوده.
خوشحالم که اسم پسرم رو ارمیا گذاشتم.
آرمیا یعنی آرمش
آرمیا اسم پسر به معنی آرامش دهنده همیشگی است
آرمیا . آرامش واز زیبا تر ارمیا
من دوتا داداش دارم که اسماشون ایلیا و ارمیا هست
ارمیا ( ermiya ) به معنی فرستاده شده از سوی خدا ، بزرگ مرد ، هدیه اسمانی و یکی از لقب های حضرت علی هست
و ایلیا ( ilya ) هم به معنی جوانمرد ، راستگو و یکی از لقب های حضرت علی
به نظر من ایلیا و ارمیا خیلی اسم های قشنگی هستن 😻😻😻😻😻😻😻😻
آرمیا : آرامش یافتن .
ارمیا : ارمیا لقب خضرنبی ( ع ) و لقب امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام است . و ارمیا از بزرگترین پیامبران بنی اسرائیل است . ارمیا نام زیبا ونیکویی است.
ارمیا اسم پسر و ریشه عبری داره و به معنای برگزیده خداوند بوده و یکی از بزرگترین پیامبران بنی اسرائیل است ومفسرین قرآن بعضی از آیات را راجع به ایشان میدانند. . برخی دیگر نام ارمیا همان عزیر میدانند و در
...
[مشاهده متن کامل]
کتاب مقدس عهدعتیق، بطور مفصل در مورد این پیامبرصحبتشدا است و مولوی شاعر ایرانی در کتاب مثنوی میفرماید :ذکر عیسی و عروجش بر سما //ذکر ذوالقرنین وخضر و ارمیا. . . در هر صورت ارمیا یکی از پیامبران الهی است

ارمیا نام یکی از مهمترین پیامبران بنی اسرائیل است و به معنای فرستاده شده از سوی خداوند میباشد واین پیامبر مورد قبول هرسه دین یهودیت و مسیحیت و اسلام میباشدو ارمیا همان عزیر میباشدودر تفاسیر قرآن کریم به
...
[مشاهده متن کامل]
ایشان اشاره شده است در سوره های بقره و اسرا و توبه و در کتاب مقدس در بخشهایی مختلف در مورد ایشان و تعلیمات شان سخن گفته شده است. . .

اسم پسرم ارمیاست یعنی بزرگ داشته شده ازسمت خدا. واسم دخترمم مانیاست. یعنی عشق بی همتا. هم خودشونو خیلی خیلی دوست دارم وهم اسماشونو❤
ارمیا به معنی بزرگ داشته شده از سوی خداوند است و ارمیا همان عزیر نبی است. . .
خداوند به زمین می افکند
هدیه از طرف خدا، خوشحالم که اسم پسرم ارمیاست
هدیه ای از سوی خدا
اونایی که گفتن برگزیده . . . اشتباه گفتن هدیه ای از سمت خدا هست احمق ها
تا اونجا که من بدونم ارمیا یعنی هدیه ای از سوی خدا. . . نمیدونم چقدر درسته ولی من که اینطوری شنیدم
آرمیا : آرامش یافتن . آرامش دهنده
معنی که برای اسم ارمیا آورده اند این است که به معنی خداوند به زمین می افکند ، مغلوب می کند، یهوه به زمین می اندازد. بزرگ داشته شده .
خلاصه پرسش
بر اساس منابع شیعی، آیا می توانیم نام پیامبران بنی اسرائیل را بر فرزندان خود بگذاریم؟
پرسش
آیا روایتی داریم مبنی بر این که نام انبیای بنی اسرائیل را بر فرزندان خود بگذاریم؟ اگر پاسختان مثبت است، لطفاً سند آن را ذکر بفرمایید.
...
[مشاهده متن کامل]

پاسخ اجمالی
بر اساس آنچه در روایات آمده است؛ ائمه اطهار ( ع ) نام فرزندان خود را نام پیامبران بنی اسرائیل می گذاشتند و با الگوبرداری از سیره و روش آن بزرگواران می توان نام پیامبران بنی اسرائیل را بر فرزندان خود نهاد.
1. نام امام کاظم ( ع ) موسی بود. [1] که یکی از انبیای بنی اسرائیل است. [2] نام برخی از فرزندان امام کاظم ( ع ) نیز به نام پیامبران بنی اسرائیل بود؛ مانند سلیمان، [3] داود. [4]
2. برخی از اصحاب و راویان بزرگ ائمه اطهار ( ع ) نام های پیامبران بنی اسرائیل را داشتند؛ مانند زکریا بن آدم قمّی که از اصحاب و راویان امام رضا ( ع ) بود. [5]

[1]. شیخ مفید، الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج ‏2، ص 215، کنگره شیخ مفید، قم، چاپ اول، 1413ق.
[2]. ر. ک: �تکرار داستان موسی ( ع ) در قرآن�، سؤال 4962؛ �پیامبران اولوالعزم�، سؤال 460.
[3]. الإرشاد فی معرفة حجج الله علی العباد، ج ‏2، ص 244.
[4]. مجلسی، محمدباقر، بحار الأنوار، ج ‏48، ص 289، دار الکتب الاسلامیة، تهران، چاپ دوم، 1363ش.
[5]. شیخ مفید، الإختصاص، ص 86، کنگره شیخ مفید، قم، چاپ اول، 1413ق؛ کشی، محمد بن عمر، إختیار معرفة الرجال، ص 594، نشر دانشگاه مشهد، 1348ش.

اسم پسرانه به معنی هدیه خدا . اسم برادرم ارمیااست
ارمیا : /ermiyā/ اِرمیا ( عبری ) ( = ارمیای نبی= یرمیا ) ، 1 - یعنی �یهوه به زیر می اندازد�؛ 2 - ( اَعلام ) نام یکی از پیامبران بنی اسرائیل [حدود 650 - 570 پیش از میلاد]، پسر حلقیا و دومین انبیاء اعظم
...
[مشاهده متن کامل]
عهد عتیق که در زمان سلطنت یوشیا و یهویاقیم و صدقیا و هم در زمان اسیری صدقیا نبوت کرده است. مدتی به وسیله ی شاه اسرائیل زندانی شد، سپس به اسارت به بابل برده شد، مدتی هم در مصر بود. مراثی ارمیای نبی در عهد عتیق منسوب به او و کتاب ارمیای نبی در عهد عتیق شرح حال اوست. و یرمیا. اسم ارمیا باهمین معنی مورد تاییدثبت احوال کشور برای نامگذاری پسر است.

آرمیا : ارمیا : بزرگ داشته شده . نام یکی ازپیامبران بنی اسراییل . ارمیالقب خضرنبی ( ع ) و لقب امیرالمومنین حضرت علی ( ع ) . آرمیا در فارسی به معنی آرامش دادن و آرام شدن است.
بهترین هدیه خدا
ریشه اسم: عبری
معنی: ( تلفظ: ermiyā ) ( عبری ) ( = یرمیا ) ، لفظ یرمیا یعنی یهوه به زیر می اندازد، ( در اعلام ) نام یکی از پیامبران بنی اسرائیل، پسر حلقیا و دومین انبیاء اعظم عهد عتیق یرمیا - ارمیا، بزرگ داشته شده، نام یکی از پیامبران بنی اسرائیل، همچنین لقب حضرت خضر نبی و لقب حضرت علی ( ع ) .
اِرمیا : اِرمیا لقب خضر نبی و لقب حضرت علی ( ع ) است .
معنی ارمیا، گرامی نزد خدا، عزیز خدا، عبری، لقب حضرت خضر و امام علی، اسم پسر منم ارمیا هست، خوشحالم که اسم به این قشنگی داره
معنی ارمیا:به معنای واقعی کلمه سرور❤
آرامش دهنده. . . . ارام کننده
یکی از القاب حضرت علی و به معنی بزرگداشته شده درضمن اسم پسر منم ارمیاست
ارمیا نامی پسرانه از القاب حضرت علی ( ع ) و حضرت خضر نبی, وبه معنی بزرگ داشته شده وبرگزیده میباشد.
آرامش بخش. هدیه آسمانی. بزرگ مرد.
یکی از پیام برای خدا ویکی ازلغب های بنی اسرائیل این
برگزیده شده ازجانب خداوند
یعنی :بزرگ داشته شده
اسم پسر منم ارمیا ست . یعنی هدیه ای از طرف خدا

هدیه ی خداوند
سروروبزرگوار
فرستاده شده از سوی خدا
بزرگ داشته شده
آرامش دهنده روح و جان

پیش خدا عزیز
گرامی داشته شده از سوی خدا
فرستاده شده از جانب پروردگار
برگزیده شده ازسوی پروردگار
برگزیده شده از سوی خدا
برگزیده پروردگار فرستاده خداوند
آرامش دهنده
آرام کننده
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ٦٦)

بپرس