تجزیه وتحلیل شغل

دانشنامه عمومی

تجزیه وتحلیل شغل، ( به انگلیسی: Job analysis ) فرآیندی است که از طریق آن، ماهیت و ویژگی های هریک از مشاغل در یک سازمان بررسی می شود و اطلاعات کافی دربارهٔ آن ها جمع آوری و گزارش می شود. [ ۱]
با تجزیه وتحلیل شغل، معلوم می شود که هر شغل چه وظایفی را شامل می شود و برای احراز و انجام شایستهٔ آن، چه مهارت ها، دانش ها و توانایی هایی لازم است. بنا به تعریفِ دیگری، تجزیه وتحلیل شغل، شرح خلاصهٔ وظایف و مسئولیت های شغل، رابطهٔ آن شغل با مشاغل دیگر، دانش و مهارت های لازم برای انجام دادن آن و شرایط کار است. [ ۲] [ ۳] [ ۴] [ ۵] [ ۶] [ ۷]
عکس تجزیه وتحلیل شغل
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس