تولد دوباره


معنی انگلیسی:
rebirth

دانشنامه عمومی

تولد دوباره (آلبوم بلک سبث). تولد دوباره ( انگلیسی: Born Again ) یازدهمین آلبوم گروه هوی متال انگلیسی بلک سبث است که در اوت ۱۹۸۳ منتشر شد. این آلبوم تنها آلبومی است که در آن ایان گیلان/ Ian Gillan ( که با دیپ پرپل شناخت می شود ) خوانندهٔ اصلی است. همینطور آخرین آلبومی بود که بیل وارد/ Bill Ward و گیزر باتلر/Geezer Butler، اعضای اولیه یِ گروه در آن با یکدیگر حضور داشتند. منتقدان امتیاز متوسطی به آلبوم دادند اما آلبوم از نظر تجاری موفق بود.
عکس تولد دوباره (آلبوم بلک سبث)

تولد دوباره (آلبوم جنیفر لوپز). تولد دوباره ( به انگلیسی: Rebirth ) آلبومی از هنرمند اهل ایالات متحده آمریکا جنیفر لوپز است که در ۲۸ فوریه ۲۰۰۵  ( ۲۰۰۵ - 02 - ۲۸ ) منتشر شد.
عکس تولد دوباره (آلبوم جنیفر لوپز)

تولد دوباره (فیلم). تولد دوباره ( انگلیسی: Rebirth ) فیلمی در ژانر درام به کارگردانی ایزورو ناروشیما است که در سال ۲۰۱۱ منتشر شد.
هیرومو ناگاساگو
مائو اینوئه
ایکو کویک
یوکو موری گوچی
جون فوبوکی
کیمیکو یو
• مین تاناکا
عکس تولد دوباره (فیلم)

تولد دوباره (مجموعه تلویزیونی). تولد دوباره ( کره ای:  본 어게인; لاتین نویسی اصلاح شده:  Bon Eogein ) یک مجموعهٔ تلویزیونی کره جنوبی سال ۲۰۲۰ با بازی جانگ کی - یونگ، جین سه یون و لی سوهیوک است. [ ۳] [ ۴] این مجموعه از ۲۰ آوریل تا ۹ ژوئن ۲۰۲۰، روزهای دوشنبه و سه شنبه ساعت ۲۲:۰۰ ( کی اس تی ) از کی بی اس۲ برای ۱۶ قسمت پخش شد. [ ۵]
• جانگ کی - یونگ در نقش گونگ جی - چول / چون جونگ - بوم
• جین سه یون در نقش جونگ ها - اون / جونگ سا - بین
• لی سوهیوک در نقش چا هیونگ - بین / کیم سو - هیوک
عکس تولد دوباره (مجموعه تلویزیونی)
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

تولد دوباره به چه معنا ؟ تولد دوباره اگر حقیقت داشته باشد، چگونه اتفاق می افتد؟ زمان و مکان تولد دوباره کَی و کجا اند؟ آیا افراد انسانی و موجودات زنده دیگر پس از مرگ در همین عالم دوباره متولد خواهند شد یا در عالمی دیگر ؟ آیا یک ستاره بزرگ که کلیه سوخت های آن به پایان رسیده و به یک سیاه چاله تبدیل شده و خاموش گردیده است، دوباره در همین عالم به ستاره تبدیل خواهد شد یا در عالمی دیگر ؟ اگر پاسخ این سوالات ، تولد دوباره در عالمی دیگر باشد، آنگاه سوال بعدی مطرح میگردد : عالم بعدی کجاست ؟ آیا همین الآن وجود دارد یا بعدا آغاز خواهد شد؟ آغاز آن کَی و چگونه خواهد بود ؟ آیا فقط همین عالم بطور تک و تنها و منزوی در حال حاضر در پهنه بیکرانی وجود دارد، یا عوالم بیشمار؟ از سوال کردن در این زمینه نباید دست کشید که باعث خوابیدن فهم و عقل و در جا زدن آنها در باور ها و اعتقادات فعلی و ادامه اسارت آنها در زنجیر های قطور و نامرئی تقلید خواهد شد. باور به تناسخ یا حلول روان پس از مرگ بدن مادی به بدن های دیگر از قبیل جامدات، گیاهان ، حیوانات و انسان های دیگر در همین عالم مادی در قدم اول، ریشه در پندار دوگانگی تن و روان بوده است. از آنجاییکه مرگ بدن و تجزیه و تحلیل تدریجی و تبدیل آن به خاک و عدم توانایی تولد دوباره آن، یک تجربه واقعی و عینی و مورد پذیرش همگان بوده است، لذا فقط بخش نامیرای آن یعنی روان مورد توجه عمیق تر قرار گرفته است. پنداشت جدایی روان از بدن و نامیرایی آن فقط یک باور است و نه یک معرفت حقیقی و یقینی. باور به دوگانگی تن و روح توسط ادیان ابراهیمی وارد ادبیات جهان گردیده است و اقوام هند ، مصر ، ایران و یونان باستان با این کلمه آشنائی نداشته اند. واژه جان تنها در ادبیات فارسی یافت می شود و در ادبیات بین الملل معادل و مترادف و هم معنی آن یافت نمی شود. اگر در مورد مفاهیم ماده ، روح ، روان ، نفس ، جان و تناسخ سوال داشتید، میتوانید در همین سایت در جستجوی آن مفاهیم مراجعه نماید. همچنین بحث های هفت عالم ، قیامت ، رستاخیز ، معاد ، برزخ ، حضرات خمس ، خویشتن ، ازل و ابد ، بیزمانی و بیمکانی ، سیاه چاله ها ، ماده و انرژی تاریک ، مه بانگ ، بیگ بنگ ، جهان ها یا دنیا های موازی ، نظریات علمی ریسمان ، حلقه ، گرانش کوانتایی ، جاذبه نیوتون، و خیلی بحث های کوتاه و شیرین و جذاب دیگر را از دست ندهید.
...
[مشاهده متن کامل]

در اینجا بطور خلاصه به حقیقت زنجیره تولد و مرگ انسان بهمراه تسلسل تولد و مرگ کیهان اشاره می کنم. حقیقت دیگر این است که برخلاف دیدگاه فلاسفه و حکیمان و عارفان دینی، عوالم لاهوت و جبروت و ملکوت اعلا و سفلا و ناسوت یعنی عالم طبیعت و محسوسات بصورت طبقه بر طبقه و جدا و مستقل از هم وجود ندارند بلکه همگی یک حقیقت واحد و یگانه و جدا ناپذیر از هم می باشند. اندیشمندان دینی خداوند را اول و آخر، مبداء و مقصد می پندارند و در این پندار قالبا فراموش می کنند که بین اول و آخر ، وسط هم وجود دارد. و بجای وسط همیشه عالم مادی را قرار میدهند و ناآگاهانه و شاید آگاهانه اول و آخر ، مبداء و مقصد را از هم جدا می کنند. گویا در این پنداشت ، خودرا صاحب انحصاری پارچه و قیچی میدانند و هرطوری که سر و دلشان بخواهد قیچی میکنند و می بافند. اما حقیقت این است که خداوند و وجود او بیکران اند و هیچ چیزی بیرون و خارج و غیر از وجود خداوند وجود ندارد. برای درک این حقیقت ساده حتما لزومی ندارد که علامه دهر و یا به اصطلاح فرهیخته و فرخنده و فرزانه و ستاره و خورشید روی آسمان باشیم. یک دانش آموز دوره اوایل متوسطه و یا اواخر دوره ابتدایی امروزی تصور روشن تری از مفاهیم بیکرانی، نامتناهی و بینهایت دارد تا برجسته ترین علامه های دهر. وجود بیکران و نامتناهی و بینهایت علی رغم دارا بودن قدرت و علم بیکران هرگز قادر نخواهد بود که بطور کامل از یک حالت به حالت دیگری تحول یابد و دوباره به حالت اول برگردد. لذا در قدم اول باید خودرا به وجود های محدود و متناهی و مساوی تقسیم نماید و عمل تقسیم را به حال خود واگذارد که طبق دستور العمل خود به خود ادامه یابد و پس از آن عمل نزول را آغاز کند. آنگاه وجود های محدود و متناهی به علت محدودیت، قادر خواهند بود که روند نزول را بطور کامل طی کنند و به پایان آن برسند و پس از آن روند صعودی را آغاز کنند و به پایان آن برسند. خلاصه اینکه انسان و کلیه موجودات زنده و غیر زنده و طبیعت بهمراه کیهان از حالت غیبی و لاهوتی محض در سیر نزولی منزل به منزل تنزل یافته و به حالت ناسوتی فعلی رسیده اند و دوباره به همراه کیهان در سیر صعودی همان منازل را طی خواهند کرد و به حیات محض اولیه باز خواهند گشت. رجعت و بازگشت انسان به سوی خداوند از دیدگاه دین اسلام ، انتقال روح با جسمی لطیف و مثالی به عالم برزخ و پس از آن ورود به عالم آخرت می باشد، طوریکه طبیعت را پشت سر خود باقی می گذارد. اما حقیقت برتر این است که طبیعت به وجود خداوند تعلق دارد و رجعت و بازگشت حقیقی به معنای بازگشت کل به حالت اولیه خود می باشد. در روند طولانی مدت نزول و صعود هیچ فرد انسانی در گوشه و کناره کیهان گم و گول نخواهد شد و همه بدون استثناء صحیح و سالم به حیات محض و سعادت جاودانه غائی و نهائی باز خواهند گشت. باور به کیفر و پاداش در جهنم و بهشت ریشه در ناپختگی و محدویت فهم و عقل انسانی در دوران اولیه بیداری در باستان دارد و این پدیده ها در حیطه قدرت ، علم ، حکمت ، رحمت ، فیض ، محبت و عشق و صبر مطلق و بیکران و بی حد و حصر الاهی هیچگونه جایی و منزلتی و اعتباری ندارند.

بپرس