مفاتیح الجنان

/mafAtiholjenAn/

فرهنگ فارسی

دانشنامه اسلامی

[ویکی اهل البیت] کتابی است مشتمل بر دعا و زیارت نامه و... اثر شیخ عباس قمی.
مفاتیح الجنان مجموعه ای از دعاها، مناجات، زیارات، اعمال مخصوصه ایام سال و ماه و روزها و... که از طرف پیغمبر اکرم و ائمه صادر شده است. این مجموعه با دقت و ترتیب خاص و باذوق و سلیقه و احاطه وسیعی که مولف محترم آن بر آثار اهل بیت و کتب دعا و زیارات داشت، از بهترین و معتبر ترین کتب و ادعیه، گردآوری شده و به جهت خلوص نیتی که نویسنده عالیقدرش برخوردار بود.
در مدت کوتاهی، این کتاب عالمگیر و همان گونه که در حال حاضر دیده می شود. در تمام منازل، مساجد و اماکن متبرکه وجود دارد. مفاتیح الجنان، بعدها ملحقاتی توسط نویسنده به آن اضافه شده است.
معمولاً در صفحات اول مفاتیح الجنان، چند سوره از قرآن و تمام سوره های کوچک قرآن می باشد. این ها سوره هایی هستند که در بعضی از دعاها، باید خوانده شوند. بعد از آن کتاب، شامل چند قسمت می باشد:
در کتب مفاتیح الجنان، چاپ های معمول و قدیمی تر، بعضی از این ادعیه و خواص سوره ها و تعویذها در حاشیه مفاتیح اند ولی چاپ های جدیدی اخیرا شده که تمام کتاب را به چند بخش تقسیم کرده و هر بخش را مخصوص به آن نوشته است.
محدث عالی قدر، شیخ عباس قمی، مولف محترم مفاتیح الجنان، ملحقاتی به این کتاب بعدها اضافه کرده که در بعضی از نسخ مفاتیح، به صورت «ملحقات مفاتیح الجنان» به چشم می خورد. این ملحقات در همان تقسیم بندی، قید شده است. بسیاری از این ادعیه و زیارت به کتب معتبر و افراد موثقی چون اقبال (سید بن طاوس) و مصباح (کفعمی) ارجاع داده شده است.
، پورتال موسسه تحقیقات و نشر معارف اهل البیت علیهم السلام

[ویکی نور] مفاتیح الجنان (ترجمه انصاریان)، ترجمه کتاب مفاتیح الجنان، اثر شیخ عباس قمی است که توسط حجت الاسلام شیخ حسین انصاریان، به فارسی برگردان شده است.
مترجم، در راستای ترویج فرهنگ غنی اهل بیت(ع)، اقدام به ترجمه این اثر گران بها نموده است. ایشان در خلال ترجمه، به این نتیجه رسیدند که برای سهولت فهم همگان، اقدام به بازنویسی متن فارسی مفاتیح نمایند
این اثر که حاصل زحمات طاقت فرسای ایشان می باشد، به برخی از ویژگی ها، نسبت به دیگر ترجمه های مفاتیح، ممتاز می باشد، از جمله:
مترجم سعی کرده است که تمام متن فارسی را به سبکی روان و با قلم روز و درخور فهم همگان برگردان نموده و متن همه دعاها را به نثری ساده ترجمه نماید
مطالعه کتاب مفاتیح الجنان در پایگاه کتابخانه دیجیتال نور

[ویکی فقه] مفاتیح الجنان (کتاب). مفاتیح الجنان کتابی است در ادعیه و زیارات ایام سال ، نوشته حاج شیخ عباس قمی .
گردآوری و تالیف مجموعه های ادعیه و زیارات، سابقه ی طولانی دارد. شاید نخستین حرکت منسجم در این زمینه از آن سید بن طاوس باشد. پس از ایشان و به مدت حدود پنج قرن ، این مجموعه ها به دست فراموشی سپرده شد به گونه ای که تا دوران صفویه ، اثری از آنها به چشم نمی خورد. با بازسازی مجدد حوزه های علمیه و رواج نگارش و نشر آثار « شیعه »، علوم اسلامی و همین طور کتاب های ادعیه مورد توجه قرار گرفتند. مرحوم شیخ عباس قمی، آن چنان که از مقدمه کوتاه مفاتیح الجنان برمی آید، کتابی به نام «مفتاح الجنان» (که در ادعیه و زیارات تالیف شده بود) را ملاحظه کرده بود و به جهت تکمیل آن، دست به نگارش مفاتیح زده اند: «.... بعضی از اخوان مؤمنین از این داعی درخواست نمودند که کتاب مفتاح الجنان را که متداول شده بین مردم ، مطالعه نمایم و آنچه از ادعیه ی آن کتاب سند دارد ذکر نمایم و آنچه را که سندش به نظرم نرسیده، ذکر ننمایم و اضافه کنم بر آن بعض ادعیه و زیارات معتبره که در آن کتاب ذکر نشده، پس احقر خواهش ایشان را اجابت نموده و این کتاب را به همان ترتیب جمع آورده و نامیدم آن را به مفاتیح الجنان و.....»
کلام آقا بزرگ تهرانی
مرحوم شیخ آقا بزرگ تهرانی درباره ی کتاب مفتاح الجنان توضیح مختصری را ارائه می دهند: کتاب «مفتاح الجنان» در ادعیه و اعمال روزها و ماه ها و زیارات و برخی اذکار و اوراد است مکرر به طبع رسیده است. از گردآورنده آن اطلاعی در دست نیست، اما برخی از ادعیه ای که سند درستی ندارند بلکه قطعا بدون سند می باشند در آن دیده می شود، که محدث نوری (صاحب مستدرک الوسائل ) در کتاب اللؤلؤ و المرجان ، متعرض آن شده است. از این کتاب نسخه های زیادی با زیادت و نقصان (از جانب ناشر) وجود دارد. طبق نقل سید یحیی امام جمعه مشهد مقدس، مؤلف آن شیخ اسد الله تهرانی حائری (متوفی به سال ۱۳۳۳ در مشهد رضوی) است، وی از شاگردان « شیخ مرتضی انصاری » بود و عمری طولانی (۱۲۰ سال) داشته است. در کتاب فوائد رضویه آمده است که بروجردی و اهل منبر بوده، به صدق مشهور می باشد. در کتاب «فوائد رضویه» در ذیل نام «اسد الله بن عبدالله البروجردی»، اشاره ای به «مفتاح الجنان» نشده است.
ساختار کتاب
اگر از کتاب های تخصصی و موضوعی ادعیه مثل صحیفه سجادیه ، صرف نظر کنیم، اغلب کتاب های ادعیه به ترتیب ماه های سال و ایام روز تنظیم شده است. کتاب مفاتیح الجنان پس از پانزده سوره که در کتاب بدان ها بیشتر اشاره شده است آغاز می گردد. به احتمال قوی این مقدمه قرآنی، به مرور زمان به کتاب افزوده شده است و جزء کتاب نمی باشد، ترتیب کتاب بر این اساس است: ۱. باب اول: در تعقیب نمازها و دعاهای ایام هفته و اعمال شب و روز جمعه و بعض ادعیه مشهوره.... است؛ فصل اول: در تعقیبات مشترکه . فصل دوم: در تعقیبات مختصه . فصل سوم: در ذکر دعاهای ایام هفته. فصل چهارم: در فضیلت و اعمال شب و روز جمعه. فصل پنجم: در تعیین اسامی نبی و ائمه علیهم السّلام به روزهای هفته و زیارت ایشان در هر روز. فصل ششم: در ذکر بعضی از ادعیه مشهوره. فصل هفتم: در ذکر بعض آیات و دعاهای نافعه مختصره که انتخاب کردم از کتب معتبره. فصل هشتم: در مناجات است. ۲. باب دوم: در اعمال ماه های سال و فضیلت و اعمال روز نوروز و اعمال ماه های رومی. فصل اول: در فضیلت و اعمال ماه رجب است. فصل دوم: در فضیلت و اعمال ماه شعبان است. فصل سوم: در فضیلت و اعمال ماه رمضان است. فصل چهارم: در فضیلت و اعمال ماه شوال است. فصل پنجم: در فضیلت و اعمال ماه ذی قعده است. فصل ششم: در فضیلت و اعمال ماه ذی حجه است. فصل هفتم: در فضیلت و اعمال ماه محرم است. فصل هشتم: در اعمال ماه صفر است. فصل نهم: در اعمال ماه ربیع الاول است. فصل دهم: در اعمال ماه های ربیع الثانی و جمادی الاولی و جمادی الآخرة است. فصل یازدهم: در اعمال هر ماه نو و اعمال عید نوروز و اعمال ماه های رومی است. ۳. باب سوم: در زیارات و آنچه مناسب آن باب است. فصل اول: در آداب زیارت است. فصل دوم: در ذکر اذن دخول هر یک از حرم های شریفه. فصل سوم: در ذکر زیارت حضرت رسول خدا و فاطمه زهرا و ائمه بقیع صلوات الله علیهم اجمعین در مدینه طیبه. فصل چهارم: در فضیلت و کیفیت زیارت حضرت امیرالمومنین علیه السلام. فصل پنجم: در فضیلت کوفه و مسجد بزرگ آن و اعمال آن مسجد و زیارت مسلم است. فصل ششم: در فضیلت و اعمال مسجد سهله و اعمال مسجد زید و صعصعه . فصل هفتم: در فضیلت و زیارت حضرت ابو عبدالله الحسین صلوات الله علیه و آدابی که زائر آن جناب باید مراعات آنها نماید در طریق زیارت و در آن حرم مطهر و کیفیت زیارت آن حضرت. فصل هشتم: در فضیلت و کیفیت زیارت کاظمین یعنی امام موسی کاظم و امام محمد تقی علیهماالسلام و ذکر مسجد براثا و زیارت نواب اربعه رضی الله عنهم و زیارت جناب سلمان رضی الله عنه. فصل نهم: در بیان فضیلت و کیفیت زیارت امام الانس و الجنة المدفون بارض الغربة بضعة سید الوری مولانا ابو الحسن علی بن موسی الرضا صلوات الله علیه و علی آبائه و اولاده، ائمة الهدی. فصل دهم: در زیارت سر من رای و اعمال سرداب مطهر . خاتمه: در بیان زیارت انبیاء عظام علیهم السّلام و امام زادگان عالی مقام و زیارت قبور مؤمنین اسکنهم الله دار السلام.۴. ملحقات: مؤلف پس از اتمام کتاب، در چاپ های بعدی آن برخی ادعیه را بدون آن که در ترتیب و اصل کتاب تغییری بدهد افزوده است، این اضافات به نام «ملحقات مفاتیح الجنان»، پس از خاتمه کتاب آورده شده است. مؤلف بیان جالبی در این زمینه دارد که خواندنی است: ... بعد از آنکه بعون الله تعالی کتاب مفاتیح الجنان را تالیف نمودم و در اقطار منتشر گشت، بخاطرم رسید که در طبع دویم آن بر آن زیاد کنم دعای وداعی برای ماه رمضان و خطبه روز عید فطر و زیارت جامعه ائمة المؤمنین و دعای «اللهم انی زرت هذا الامام» که در عقب زیارات خوانده می شود و زیارت وداعی که هر یک از ائمه علیهم السّلام را با آن وداع کنند و رقعه ای که برای حاجت می نویسند و دعایی که در غیبت امام عصر عجّل الله فرجه الشریف باید خوانده شود و آداب زیارت به نیابت بواسطه ی کثرت حاجت به اینها. لکن دیدم هرگاه این کار را کنم، فتح بابی شود برای تصرف در کتاب مفاتیح و بسا شود بعضی از فضولان بعد از این در آن کتاب بعضی از ادعیه ی دیگر بیفزایند یا از آن کم کنند و به اسم «مفاتیح الجنان» در میان مردم رواج دهند چنانکه در «مفتاح الجنان» مشاهده می شود، لاجرم کتاب را به همان حال خود گذاشتم و این هشت مطلب را بعد از تمام شدن مفاتیح ملحق نمودم و...» این همه دقت در نقل ادعیه و اذکار، اوج تعبد مؤلف را می رساند، خداوند ایشان را با صاحبان اصلی ادعیه محشور فرماید!. پس از ایشان، آنچه مؤلف محترم از آن برای مفاتیح بیم داشت، بر سر کتاب آمد و شد آنچه که نمی بایست بشود! ملحقات فراوان، حواشی متعدد و... بر حجم اصلی کتاب افزوده شد. اما خوشبختانه، روش مرحوم شیخ عباس قمی ، چنان طراحی شده بود که به راحتی این اضافات را می توان حذف کرد، هرچند که اغلب ناشران در صدد چاپ کتاب اصلی نمی باشند و این اضافات مکرر به طبع می رسد. البته ناگفته نماند که مرحوم شیخ عباس قمی، جز کتاب مفاتیح الجنان، آثار دیگری در این زمینه دارد که به اتقان و حتی شهرت مفاتیح نمی رسد مثل « فیض العلام فی عمل الشهور و وقایع الایام » که در تبویب، اندکی با مفاتیح تفاوت دارد.
منابع مقاله
...

[ویکی شیعه] مفاتیح الجنان (کتاب). مَفاتیحُ الجِنان (به معنای کلیدهای بهشت ها) نام رایج ترین کتاب دعا در بین شیعیان، تألیف شیخ عباس قمی (۱۲۹۴-۱۳۵۹ق) است. این کتاب مجموعه ای از دعاها، مناجات ها، زیارات، اعمال مخصوص ایام سال و ماه و آداب و رسوم دینی است که از پیامبر اسلام و ائمه شیعیان و علما نقل شده است. مؤلف مفاتیح بخش زیادی از این کتاب را از کتاب های پیشین مانند اقبال سید بن طاووس و مصباح کفعمی و زاد المعاد علامه مجلسی گرفته است. متن دعاها و زیارت ها به عربی نوشته شده و مؤلف در آغاز بعضی دعاها توضیحات فارسی آورده است.
مفاتیح در سال ۱۳۴۴ق در مشهد منتشر و در مدت کوتاهی همه گیر شد. این کتاب در خانه ها و اماکن متبرکه شیعیان ایران یافت می شود و غالبا تنها منبع مورد مراجعه بسیاری از شیعیان جهان برای اعمال مستحبی و در مناسبت های مذهبی است. مشهورترین ترجمه آن به فارسی از مهدی الهی قمشه ای است. محدث قمی، کتاب الباقیات الصالحات را نیز با همان مضمون ادعیه، زیارات و نمازها به مفاتیح افزوده که در بیشتر نسخه ها در حاشیه مفاتیح درج شده است.
دو کتاب مفاتیح نوین و منهاج الحیاة با هدف مستندسازی و کتاب مفاتیح الحیات با انگیزه تکمیل مفاتیح الجنان منتشر شده است. خلاصه های متعددی از مفاتیح با نام های گوناگون منتشر شده است.

دانشنامه آزاد فارسی

مَفاتیحُ الجِنان
تألیف حاج شیخ عباس قمی، در ادعیه. این کتاب که از مشهورترین کتب ادعیه به شمار می رود مشتمل بر بسیاری از دعاها و زیارت های معتبر است و سه باب دارد: ۱. در ادعیه؛ ۲. در اعمال سال؛ ۳. در زیارات. کتاب دیگری نیز به نام الباقیات الصالحات در حاشیه گنجانده شده است، متضمن مباحثی چون تعقیبات و نمازهای مستحبی و حرزها و تعویذها و آداب استخاره و عقیقه. مفاتیح از ۱۳۴۶ق به بعد بارها چاپ شده و متون ادعیه و زیارات بارها به فارسی و نیز متن فارسی کتاب به عربی ترجمه شده است.

پیشنهاد کاربران

مفاتیح الجنان مجموعه ای از دعاها، مناجات، زیارات، اعمال مخصوص ایام سال و ماه و روزها است که به محمد و ائمه شیعیان امامی منسوب شده و توسط عباس قمی عالِم شیعه در سال ۱۳۰۴ هـ. ش، جمع آوری و تدوین شده است. عباس قمی این کتاب را به فاطمهٔ زهرا تقدیم نموده است.
...
[مشاهده متن کامل]

این مجموعه نزد شیعیان از معتبرترین کتب محسوب می شود و در مدت کوتاهی پس از چاپ آن همه گیر شد و در تمام منازل، مساجد و اماکن مقدس شیعیان وجود دارد. بعدها ملحقاتی توسط نویسنده به کتاب اضافه شده است. این مجموعه توسط افراد مختلفی بارها به فارسی ترجمه شده است، لکن مشهورترین ترجمه از عباس مصباح زاده است. عباس قمی بعدها ملحقاتی به این کتاب افزوده که در بعضی از نسخ مفاتیح به صورت «ملحقات مفاتیح الجنان» به چشم می خورد. این ملحقات، در همان تقسیم بندی، قید شده است. بسیاری از این ادعیه و زیارات به کتب و افراد چون اقبال ( سیدبن طاوس ) و کفعمی ارجاع داده شده است.
معمولاً در صفحات اول مفاتیح الجنان، چند سوره از قرآن و تمام سوره های کوچک قرآن می باشد. بعد از آن، کتاب، شامل چند قسمت می باشد:
• بخشی در آداب، مقدمات و تعقیبات نمازها و خواص نمازها و سوره ها،
• اعمال شب و روز و ایام هفته،
• مناجات ها ( مناجات خمسه عشر سجاد ) و مناجات علی در مسجد کوفه،
• دعاهای معروف چون سمات، کمیل، جوشن صغیر، جوشن کبیر، مکارم اخلاق و…،
• بخش زیارات، که از زیارت محمد شروع و تا زیارت دوازده امام و زیارت انبیاء و امام زادگان و زیارت بعضی از شخصیت های اسلامی را شامل می شود،
• اعمال ماه های اسلامی ( از محرم تا ذیحجه ) . اعمال ماه های رومی ( میلادی ) ، خورشیدی،
• نمازهای مستحبی که شامل نمازهای چهارده معصوم، نماز لیلة الدفن، نمازهای اول ماه، نماز حاجت، نماز فرزند برای آمرزش والدین و…،
• دعاهایی برای حل مشکلات معنوی و مادی،
• آداب عقیقه، استخاره و آداب آن،
• احکام و آداب مربوط به مردگان.
مفاتیح از پر مخاطب ترین کتب چاپ شده در ایران است و در طی حدود یک قرن اخیر هزاران بار توسط ناشران مختلف بچاپ رسیده است که برخی از آن ناشران بازاری و فاقد صلاحیت و تخصص بوده اند. با توجه به وجود برخی اشتباهات چاپی و املایی خصوصاً با توجه به وجود ۸۲۳ آیه قران در دعاهای مختلف مفاتیح، سازمان چاپ و نشر قرآن کار بررسی نسخه های مختلف و اعلام ایرادات تایپی به ناشران و صدور مجوز را آغاز کرده است. احمد زرنگار، سرپرست معاونت نظارت بر چاپ و نشر قرآن در این باره می گوید که در بررسی های این مرکز معتبرترین نسخه مفاتیح که توسط هادی اشرفی تبریزی خطاطی شده است، ۱۲ غلط املایی داشته است؛ از جمله «آیه ۱۰ سوره معارج در صفحه ۴۱۳ واژه «یَسئَلُ»، «یُسئَلُ» شده یا در سوره توبه، آیه ۲۵ صفحه ۴۷۰ این نسخه، کلمه «فَلَم»، «فَلَن» شده است یا در سوره فرقان، آیه ۵۸ صفحه ۸۱۲ کلمه «خبیراً»، «خبیراً بصیراً» شده و یک کلمه اضافه شده است. »

مفاتیح الجنانمفاتیح الجنان
منابع• https://fa.wikipedia.org/wiki/مفاتیح_الجنان
خداوند متعال آفریننده کیهان ها یا جهان های موازی و مساوی و بیشمار از ابعاد بیکران خویش و خالق سامان ها یا نظم های هفتگانه کیهانی و عوالم و آسمان ها و زمین های هفتگانه و زندگانی ها و عشق های هفتگانه انسانی بطور همسان و برابر در محتوای هرکدام از جهان های موازی ، در طول تاریخ پیدایش انسان روی کره زمین و در طبیعت تاکنون هیچ انسان هایی را تحت عنواین نبی و پسر و رسول برای تربیت و هدایت بشر انتخاب و اعزام و ارسال ننموده و در گوش سر هیچ انسانی یک جمله یا جملاتی را تحت عنوان آیه و آیات نجوا و زمزمه نکرده است چه بطور مستقیم و بدون واسطه و چه غیر مستقیم و با واسطه. تکالیف سنگین و اعمال دست و پاگیر و بازدارنده رشد و نمّو و بلوغ قوای ادراکی فهم و عقل و کُند کننده احساسات و افکار و خیالات افراد انسانی از قبیل ستایش و پرستش و نیایش و مناجات و دعا و عبادات و تسبیح و ذکر و طاعت و بندگی و احداث معابد و قربانی حیوانات در اطراف آنها و زیارت اماکن به اصطلاح مقدسه و تعیین قبله گاه و اوقات شرعی از طرف خداوند متعال و به امر وی و از آسمان بسان بلایا و آفات علاج ناپذیر بر وجود انسان نازل و تحمیل نگردیده اند بلکه جملگی میراث دوران حاکمیت آیین های بت پرستی می باشند و از طرف بنیانگذاران آئین ها و ادیان و مخترعین یوغ های سنگین و سبک شرایع دینی - مذهبی اقتباس گردیده و بر گردن و دوش و گرده انسان نهاده شده اند و آنهم با هدف و قصد و نیت و انگیزه باطنی زنده نگاه داشتن نام و نشان و اثر خویش در ذهن و زبان و خط انسان و در حافظه یا خاطره تاریخ و آنهم نه تبعیت و پیروی از امر و کلام خداوند متعال بلکه متاثر از پرتوهای وسوسه گر نور ظلمانی آتش سوزان شهوت غریزه طبیعی نام آوری و شهرت طلبی در سطوح زندگی های ابتدایی ایلیاتی و طایفه ای و قبیله ای و قومی و بین اقوام در شرائط تاریخی و اعصار مختلف باستان. خداوند متعال در هیچ زمان و بیزمانی و مکان و بیمکانی هیچگاه و هرگز هیچ انسانی را بابت پندارها و گفتار ها و کردار های بد دنیوی و هیچ بابت دیگری مورد استنطاق و مؤاخذه و باز پرسی و بازجوئی و ملامت و سرزنش قرار نخواهد داد و هیچ انسانی را به عذاب و جزای جهنمی محکوم و دچار و گرفتار نخواهد نمود. وعده پاداش های بهشتی توسط بنیانگذاران ادیان و مخترعین یوغ های سنگین و سبک شرایع دینی برای خود و اهل بیت و یاران و همرزمان و طرفداران و پیروان دین و یوغ شریعت خویش و وعده عذاب های سخت جهنمی از طرف آنان برای دیگران و دگر باوران و دگر اندیشان نشانه و علامت مبتلا بودن به بیماری مضمن یا پنهانی سادیسم ذهنی بوده است و می باشد. خداوند متعال بی نیار مطلق است و برای انجام کار های خویش به هیچگونه نماینده و جانشین و خلیفه ای نیازی ندارد. کلیه افراد انسانی بدون استثناء در بارگاه یا پیشگاه بیکران خداوند متعال بسان نقاط ناچیز و بی بُعد هندسی بطور مطلق هم ارز و هم ارزش بوده و هستند و خواهند بود و هیچ انسانی به اندازه سر یک سوزن یا یک اتم هیدروژن یا یک کوارک زیر هسته ای اتمی و یا به اندازه کوتاه ترین طول موج نور نامرئی و یا به اندازه کوچکترین سیاه چاله موجود در طبیعت و کیهان یعنی یکی از نوسانگر های بنیادی هشت بعدی زمانمکان و بیزمانی و بیمکانی نسبی در ابعاد پلانک بر انسان های دیگر از هیچگونه ارجحیت و برتری برخوردار نبوده و نیست و نخواهد بود. در زمینه های شفاعت و وساطت و میانجی گری تک تک افراد انسانی در پیشگاه لایه تناهی و نامتناهی خداوند متعال که هیچ چیزی در خارج از آن نمی تواند وجود داشته و یا به بیرون از آن طرد و تبعید گشته باشد، بطور مطلق مستقل و بی نیاز از همدیگر می باشند. خداوند متعال در برترین حالت ملکوتی آفرینش کیهانی یعنی در نظام احسن آفرینش مبداء کلیه افراد انسانی را بطور مطلقا همزمان و هم سن و در یک سن معتدل ملکوتی در سطح کمال ایده آل خوبی و زیبایی و هنرمندی و دانایی و توانایی آفریده و به آنان حیات یا زندگی جاودانه اهداء نموده است و نه از طریق تولید مثل به روش آمیزش جنسی دو موجود خیالی و اوهامی دینی تحت عنوان آدم و حوا. از همه مهمتر اینکه خداوند متعال هر فرد انسانی را از یک خانواده خودی ده عضویی مشتمل بر پنج مرد و پنج زن یا پنج آدم و پنج حوای خودی آفریده است با هدف زوجیت هر فرد انسانی با خود و تجربه عشق خویشتن به پنج روش مختلف در قالب پنج زوج بنیادی و خودی و ملکوتی. پدیده های زوجیت با غیر ( غیر از فرد خود ) و عشق ورزیدن به غیر و تولید مثل از طریق آمیزش جنسی والدین و یا مرد و زن فقط به طول سلسله بسیار طویل نظم ها و حیات های دنیوی تعلق دارند و چنین پدیده هائی نه در نظام احسن آفرینش مبداء وجود داشته و نه در نظام آفرینش معاد وجود خواهند داشت . ادیان سه گانه توحیدی - ابراهیمی یعنی یهودیت و مسیحیت و اسلام هنوز نتوانسته اند که به انسان پاسخ این سوال را بطور روشن بیان دارند : طول عمر پایداری عالم برزخ و زندگی برزخی درون آن بین مبداء و معاد چند سال خواهد بود و یا قیامت کی بر پا خواهد گردید ؟ طوریکه مطلع هستیم در پیرامون زمان برپایی قیامت ایسا مسیح و محمد هردو ابراز بی علمی نموده و آنرا به علم و آگاهی کامل الهی ارجاع داده اند. امروز میتوانیم از پیشوایان و مراجع تقلید این سه دین روشن تر از اعصار باستان به پرسیم که طول زمانی سفر مقطعیِ نزولی و صعودی محتوای کیهان یا جهان بین دو نظام احسن آفرینش مبداء و معاد که هردو یکی خواهند بود ، چند سال طول خواهد کشید ؟ اگر نتوانستند و یقین دارم که نمی توانند، به این سوال به روش علمی پاسخ دهند و فاصله زمانی سفر را محاسبه و تعیین نمایند، آنگاه میتوان ایمان و یقین داشت که این حضرات به قدرت و علم و حکمت و اخلاق و عدالت و سیاست و هوش و آگاهی و خاطره و صبر و عشق و هستی یا وجود و نفس یا من یا خود مشاهده گر و جان حیات بخش و حیات گیر و قوای ادارکی فاهمه و عقل و احساسات و افکار و خیالت روشن ( مبرا از اوهامات و ابهامات ) و زمان و مکان و بیزمانی و بیمکانی مطلق و نسبی و بیکران و بینهایت خداوند متعال هیچگونه تصورات روشن و ادراکات صحیح و حقیقی و علم و آگاهی ندارند غیر از باورهای تعصب وار دینی - مذهبی. پیشنهاد این حقیر در مورد پیش بینی و محاسبه و تعیین طول زمانی این حرکت و سفر کلی بین مبداء و معاد عبارت است از :
...
[مشاهده متن کامل]

حاصلضرب عدد 19 در 10 بتوان 36 سال و آنهم سال شمسی و نه قمری.

بپرس