نیروی دریایی روسیه

دانشنامه عمومی

نیروی دریایی روسیه ( به روسی: Военно - морскод флот ) ؛ ( به لاتین: Voyenno - morskoi flot ) . به معنای ناوگان دریایی نظامی روشن ) بازوی دریایی نیروهای مسلح روسیه است که از سال ۱۶۹۶ به اشکال مختلفی وجود داشته است و در ژانویه ۱۹۹۲ زمانی که جانشین نیروی دریایی کشورهای مستقل مشترک المنافع شد ( که خود در پی انحلال اتحاد جماهیر شوروی در اواخر دسامبر ۱۹۹۱ جانشین نیروی دریایی شوروی شده بود ) شکل گرفت.
اولین بازه زمانی نیروی دریایی روسیه توسط پیتر یکم در اکتبر ۱۶۹۶ تأسیس شد. این جمله اغلب نقل شده به او نسبت داده شده است: "حاکمی که فقط ارتش دارد یک دست دارد، اما کسی که نیروی دریایی دارد هر دو را دارد. [ نیازمند منبع] نمادهای نیروی دریایی روسیه، نشان سنت اندرو ( که به سمت راست نگاه می کند ) ، و بیشتر نمادهای آن شخصاً توسط پیتر یکم ایجاد شد. نیروی دریایی روسیه اکثریت قریب به اتفاق نیروهای دریایی شوروی سابق را در اختیار دارد، و در حال حاضر شامل ناوگان شمالی، ناوگان اقیانوس آرام، ناوگان دریای سیاه، ناوگان بالتیک، ناوگان خزر، اسکادران عملیاتی ۵ در خاورمیانه، هوانوردی دریایی، و سربازان ساحلی ( متشکل از پیاده نظام دریایی و نیروهای موشکی و توپخانه ساحلی ) است. نیروی دریایی روسیه با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی به دلیل نگهداری ناکافی، کمبود بودجه و اثرات متعاقب آن بر آموزش پرسنل و جایگزینی به موقع تجهیزات، به شدت آسیب دید. شکست دیگر به صنعت کشتی سازی داخلی روسیه نسبت داده شد که به دلیل نبود سخت افزار و فناوری معاصر رو به زوال بود. برخی از تحلیلگران حتی استدلال کردند که به همین دلیل، توانایی های دریایی روسیه با "فروپاشی غیرقابل برگشت" آهسته اما قطعی روبرو شد. در سال ۲۰۱۳ افزایش قیمت گاز و نفت در نتیجه به دلیل افزایش بودجه های موجود، نوعی رنسانس نیروی دریایی روسیه را فعال کرده است که ممکن است به روسیه اجازه داده باشد «توسعه ظرفیت مدرن سازی» را آغاز کند. در اوت ۲۰۱۴، سرگئی شویگو وزیر دفاع گفت که توانایی های دریایی روسیه ظرف شش سال آینده در واکنش به استقرار ناتو در اروپای شرقی و تحولات اخیر در اوکراین با سلاح ها و تجهیزات جدید تقویت خواهد شد. تناژ کل برای نیروی دریایی روسیه تا سال ۲۰۱۹، ۱٬۲۱۶٬۵۴۷ تن است.
ریشه های نیروی دریایی روسیه را می توان به دوره بین قرن ۴ تا ۶ ردیابی کرد. اولین ناوگان اسلاوی شامل کشتی های قایقرانی کوچک و قایق های ردیفی بود که دریانوردی شده بودند و قادر به پیمایش در بستر رودخانه ها بودند. در طول قرن ۹ تا ۱۲، فلوتیلا در روس کیفان متشکل از صدها کشتی با یک، دو یا سه دکل وجود داشت. کشتی های ریورین در قرن نهم کیفان روس از مسیرهای تجاری به قسطنطنیه محافظت می کردند شناخته شده است که شهروندان نوگورود در دریای بالتیک لشکرکشی کرده اند ( مثلاً محاصره سیگتونا در سال ۱۱۸۷ ) - اگرچه منابع معاصر اسکاندیناوی بیان می کنند که ناوگان از کارلیا یا استونی بود. لادیا ( ладья به زبان روسی یا قایق دریایی ) یک قایق معمولی بود که توسط ارتش نووگورود استفاده می شد ( طول ۳۰ متر با عرض پنج تا شش متر و دو یا سه دکل با تسلیحات قوچ های کوبنده و منجنیق مکمل. ۵۰ تا ۶۰ مرد ) . همچنین قایق های بادبانی و قایق های پارویی کوچک تری وجود داشتند، مانند اوشکویس ( اوشکوی ) برای قایقرانی در رودخانه ها، دریاچه ها و اسکری ها، کوچیس ( ترمزها ) و نوسادها ( نوسادها ) که برای حمل و نقل بار استفاده می شدند در طول قرن های ۱۶ و ۱۷، کوساک ها با استفاده از قایق های بادبان و قایق های ردیفی، کمپین های نظامی علیه خانات کریمه و امپراتوری عثمانی انجام می دهند. کوساک های دن آن ها را استروژ ( струб ) می نامیند. این قایق ها قادر به حمل و نقل تا ۸۰ مرد بودند. فلوتیلاهای کوساک ۸۰ تا ۱۰۰ قایق بودند. دولت متمرکز روسیه از قرن ۱۷ برای دسترسی خود به دریای بالتیک، دریای سیاه و دریای آزوف می جنگید. تا پایان آن قرن، روس ها تجربه ارزشمندی را در استفاده از قایق های رودخانه ای همراه با نیروهای زمینی انباشته بودند در زمان تزار میخائیل فئودوروویچ، ساخت اولین کشتی سه ماست که به طور کامل در داخل روسیه ساخته شد، در سال ۱۶۳۶ به پایان رسید. او در بالاخونا توسط کشتی سازان دانمارکی از هولشتاین با طراحی اروپایی ساخته شد. در سال های ۶۹–۱۶۶۷ روس ها به منظور دفاع از مسیرهای تجاری در امتداد رودخانه ولگا که منتهی به دریای خزر شد، سعی در ساخت کشتی های دریایی در روستایی از دیدنوو در سواحل رودخانه اوکا کردند. آن ها در سال ۱۶۶۸ یک کشتی ۲۶ تفنگی به نام اورئول ( Орёл یا عقاب ) ، قایق بادبانی، قایقی با دکل و بوسپریت و چند قایق ردیفی ساختند در طول بخش عمده ای از بازرگانان و کوساک های روسی قرن هفدهم با استفاده از قایق های کخ، در سراسر دریای سفید بادبان کشیده، رودخانه های لنا، کلیما و ایندیگرکا را کاوش و شهرک هایی را در منطقه آمور فوقانی تأسیس می کردند. بدون شک تقدیر شده ترین کاشف روسی سمیون دژنف بود که در سال ۱۶۴۸ تمام طول روسیه کنونی را در امتداد ساحل قطب شمال پیمود. دژنف که شبه جزیره چوکوتسک را دور زده و از دریای برینگ عبور کرد و به اقیانوس آرام رفت.
عکس نیروی دریایی روسیهعکس نیروی دریایی روسیهعکس نیروی دریایی روسیهعکس نیروی دریایی روسیهعکس نیروی دریایی روسیهعکس نیروی دریایی روسیه
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس