پژو ۲۰۶

پیشنهاد کاربران

دید کلی
شرکت : پژو
نام های دیگر
پژو ۲۰۶ ( اروپا، ۲۰۰۹–۲۰۱۲ )
پژو ۲۰۷آی ( ایران، ۲۰۱۰–اکنون )
پژو ۲۰۷ کامپکت ( آمریکای لاتین، ۲۰۰۸–۲۰۱۴ )
پژو ۲۰۷ براسیل ( برزیل، ۲۰۰۸–۲۰۱۴ )
نازا ۲۰۶ بستاری ( مالزی، ۲۰۰۶–۲۰۱۱ )
...
[مشاهده متن کامل]

سیتروئن سی۲ ( چین، ۲۰۰۶–۲۰۱۳ )
تولید
مه ۱۹۹۸–ژانویه ۲۰۱۳ ( فرانسه )
ژوئیه ۱۹۹۹–ژانویه ۲۰۰۷ ( بریتانیا )
۲۰۰۶–۲۰۱۳ ( چین )
۲۰۰۳–۲۰۰۶ ( اندونزی )
۱۹۹۹–۲۰۰۴ ( شیلی )
آوریل ۲۰۰۱–ژانویه ۲۰۱۵ ( برزیل )
ژوئیه ۱۹۹۹–ژانویه ۲۰۱۷ ( آرژانتین )
آوریل ۲۰۰۱–اکنون ( ایران )
مونتاژ
مولوز، فرانسه
پوآسی، فرانسه
رایتون آن دانزمور، بریتانیا
تهران، ایران ( ایران خودرو )
پورتو رئال، برزیل
بوئنوس آیرس، آرژانتین
جاکارتا، اندونزی ( گایا موتور )
کوالالامپور، مالزی ( نازا )
لوس آندس، شیلی
بارا دو کاراسکو، اروگوئه
طراح
جرارد والتر ( ۲۰۶ )
مورات گونک ( ۲۰۶ سی سی )
بدنه و شاسی
کلاس : سوپرمینی
شکل بدنه : ۳ و ۵ در هاچ بک
۲ در کوپه کابریولت
۴ در سدان
۵ در استیشن
طرح بندی : موتور جلو - محور جلو
سکو : ترکیبی ۱۰۶/ساکسو و پی اف۱
پیشرانه
موتور
موتورهای بنزینی:
۱٫۰ لیتری D4D
۱٫۱ لیتری TU1JP
۱٫۴ لیتری TU3JP
۱٫۴ لیتری ET3J4
۱٫۴ لیتری TU3A ( از سال ۲۰۰۷ و در ایران )
۱٫۶ لیتری TU5JP
۱٫۶ لیتری TU5JP4
۲٫۰ لیتری EW10J4
۲٫۰ لیتری EW10J4S
موتورهای دیزل:
۱٫۴ لیتری DV4 HDi I4
۱٫۶ لیتری DV6 HDi I4
۱٫۹ لیتری DW8 I4
۲٫۰ لیتری DW10 I4
گنجایش باک : ۵۰ لیتر
جعبه دنده
MA5N ( دستی ۵ دنده )
BE4 ( دستی ۵ دنده )
BE3 ( دستی ۵ دنده )
AL4 ( اتوماتیک با تیپ ترونیک )
Autoadaptive AL4 ( اتوماتیک بدون تیپ ترونیک )
خودروهای وابسته
سیتروئن سی۲
سیتروئن سی۳
پژو ۱۰۰۷
رانا
ابعاد
فاصله بین محورها
۲٬۴۴۲ میلیمتر ( ۹۶٫۱ اینچ )
درازا
۳٬۸۳۵ میلیمتر ( ۱۵۱٫۰ اینچ ) ( هاچ بک )
۳٬۸۷۲ میلیمتر ( ۱۵۲٫۴ اینچ ) ( هاچ بک، ۲۰۶ و ۲۰۷ کامپکت )
۴٬۰۰۰ میلیمتر ( ۱۵۷٫۵ اینچ ) ( کوپه کابریولت )
۴٬۱۸۸ میلیمتر ( ۱۶۴٫۹ اینچ ) ( سدان، اروپا )
۴٬۲۳۵ میلیمتر ( ۱۶۶٫۷ اینچ ) ( سدان، آمریکای جنوبی )
۴٬۰۲۸ میلیمتر ( ۱۵۸٫۶ اینچ ) ( استیشن واگن )
پهنا
۱٬۶۵۲ میلیمتر ( ۶۵٫۰ اینچ ) ( هاچ بک )
۱٬۶۷۳ میلیمتر ( ۶۵٫۹ اینچ ) ( جی تی آی/اس۱۶/جی تی آی ۱۸۰/آرسی )
۱٬۶۵۲ میلیمتر ( ۶۵٫۰ اینچ ) ( کوپه کابریولت )
۱٬۶۵۵ میلیمتر ( ۶۵٫۲ اینچ ) ( سدان )
۱٬۶۵۲ میلیمتر ( ۶۵٫۰ اینچ ) ( استیشن واگن )
بلندی
۱٬۴۲۸ میلیمتر ( ۵۶٫۲ اینچ ) ( هاچ بک )
۱٬۳۷۳ میلیمتر ( ۵۴٫۱ اینچ ) ( کوپه کابریولت )
۱٬۴۵۶ میلیمتر ( ۵۷٫۳ اینچ ) ( سدان )
۱٬۴۶۰ میلیمتر ( ۵۷٫۵ اینچ ) ( استیشن واگن )
وزن خالص
۹۵۰–۱٬۱۴۵ کیلوگرم ( ۲٬۰۹۴–۲٬۵۲۴ پوند )
بعد از پژو ۲۰۵ تولید شد
قبل از پژو ۲۰۷ تولید شد
رکوردهای تولید
میزان تولید تاریخ
۵۰۰٬۰۰۰ سپتامبر ۱۹۹۹
۲٬۰۰۰٬۰۰۰ اوت ۲۰۰۱
۳٬۰۰۰٬۰۰۰ ژانویه ۲۰۰۳
۴٬۰۰۰٬۰۰۰ ژانویه ۲۰۰۴
۵٬۰۰۰٬۰۰۰ مه ۲۰۰۵
۶٬۰۰۰٬۰۰۰ آوریل ۲۰۰۷
۸٬۳۵۸٬۲۱۷ دسامبر ۲۰۱۲
نتایج تست پژو ۲۰۶
حفاظت از سرنشینان حفاظت از سرنشینان ۴ ستاره
حفاظت از عابر پیاده حفاظت از عابر پیاده ۲ ستاره
تیپ های پژو ۲۰۶ در ایران
تیپ یک:نخستین مدل عرضه شده ۲۰۶ به بازار بود. امکاناتی مانند فرمان دوشاخه، ساعت دیجیتال و سامانه صوتی قدیمی این مدل را از بقیه خانواده ۲۰۶ متمایز می کند. این خودرو از پیشرانه TU3 با تسمه تایم ۱۰۸ دنده که متفاوت با ۱۰۴ دنده تیپ۲ هست و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می برد. با ضرایب دنده نزدیک به گیربکس تیپ پنج
تیپ دو: تیپ دو از سامانه برق کشی مولتی پلکس بهره می برد اما به مانند تیپ یک آینه های دستی دارد. از سال ۱۳۹۰ ترمز ABS و EBD به این خودرو افزوده شد. تا سال ۱۳۹۰ پر فروش ترین محصول خانواده ۲۰۶ بود اما از آن سال به بعد تیپ پنج جایش را گرفت. این خودرو هم از پیشرانه TU3 و جعبه دنده پنج سرعته دستی بهره می برد.
تیپ سه:می توان گفت این خودرو در اصل همان تیپ پنج است اما با موتوری متعلق به تیپ دو. زمانی که ۲۰۶ تیپ سه وارد بازار شد، همراه با یک سامانه تهویه مطبوع خودکار، گرم کن آینه برقی، دو کیسه هوا، سامانه های ترمز EBD و ABS، سامانه صوتی بهبود یافته کلاریون و غیره یکی از آپشنال ترین خودروهای موجود در بازار بود که با قیمتی خوب روانه بازار شد. در بهار ۱۴۰۱ ایران خودرو پژو ۲۰۶ تیپ ۳ سقف شیشه ای ( پانوراما ) را تولید کرد. این نسخه رینگ آلومینیومی دارد و از ترمز دیسکی عقب بهره می برد. بقیه تجهیزات این خودرو همانند تیپ ۳ معمولی است.
تیپ چهار:در این خودرو دیگر خبری از پیشرانه TU3 نیست و جایش را یک پیشرانه ۱٫۶ لیتری با نام TU5 گرفته است که توان ارائه قدرتی در حدود ۱۰۵ اسب بخار را دارد. علاوه براین این خودرو به جای گیربکس دستی پیشفرض از یک گیربکس ۴ سرعته اتوماتیک با کد AL4 و بدون قابلیت تعویض به صورت دستی بهره می برد. این خودرو به شکل skd در سالهای ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲ مونتاژ و عرضه شد. پژو ۲۰۶ تیپ ۴ فاقد آینه برقی، شیشه عقب برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک است.
تیپ پنج:محبوبترین هاچ بک میان تیپ های ۲۰۶ تیپ پنج این خودرو است. این مدل از همه مدل های پیشین آپشنال تر و مقرون به صرفه تر است و در اوایل عرضه یکی از بهترین های بازار بود. یک موتور ۱٫۶ لیتری TU5 با توان تولید ۱۰۵ اسب بخار، گیربکس ۵ سرعته دستی، ترمزهای ABS دیسکی ۴ کاناله و ارتفاعی کمتر در سامانه تعلیق آپشن هایی بود که تیپ پنج با کمک آنها هنوز هم محبوبیت خود را حفظ کرده است.
تیپ شش: پژو ۲۰۶ تیپ ۶ در سال ۱۳۸۳ در بازار عرضه شد و تولید آن تا اواسط سال ۱۳۹۱ ادامه داشت. موتور این خودرو از نوع tu5 با ۱۰۵ اسب بخار قدرت می باشد که بر روی پژو ۲۰۶ تیپ ۴ و ۵ نیز از همین موتور استفاده شده است. گیربکس اتوماتیک پژو ۲۰۶ تیپ ۶ همان گیربکس AL4 موجود بر روی تیپ ۴ است فقط با این تقاوت که قابلیت تعویض دنده دستی را دارد. در واقع گیربکس پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یک گیربکس تیپ ترونیک است. پژو ۲۰۶ تیپ ۶ از لحاظ امکانات، مشابه پژو ۲۰۶ تیپ ۵ است و امکاناتی مانند آینه های برقی، شیشه عقب برقی و تهویه مطبوع اتوماتیک را می توان در لیست امکانات پژو ۲۰۶ تیپ ۶ یافت.
جوایز
"زیباترین خودروی سال ۱۹۹۸"، جشنواره بین المللی خودرو، ۱۹۹۸
�بهترین خودروی کوچک بنزینی� و �بهترین خودروی کوچک دیزلی�، جوایز عالی ناوگان، ۲۰۰۱
"بهترین کانورتیبل " ( پژو ۲۰۶ سی سی ) ، جوایز وات کار؟، ۲۰۰۱
�بهترین سوپرمینی استفاده شده�، مجله وات کار؟، ۲۰۰۱
�خودروی نمایشگاه� ( پژو ۲۰۶ سی سی ) ، نمایشگاه بین المللی خودرو بریتانیا، ۲۰۰۰
"پرفروش ترین خودرو در اروپا ۲۰۰۱–۲۰۰۳"
نسخه wrc این خودرو ۴۴ قهرمانی در رالی جهانی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۴ کسب کرد
سومین خودرو سال اروپا در سال ۲۰۰۰
پرفروش ترین خودرو سالیانه در اروپا با فوروس ۱ میلیون ۲۱۴ هزار دستگاه سال ۲۰۰۴
هاچبک منتخب اروپا نسخه rc سال ۲۰۰۴

پژو ۲۰۶پژو ۲۰۶پژو ۲۰۶پژو ۲۰۶پژو ۲۰۶پژو ۲۰۶

بپرس