۱۳۹۳

دانشنامه عمومی

۱۳۹۳ (خورشیدی). سال ۱۳۹۳ خورشیدی، هزار و سیصد و نود و سومین سالِ گاه شماری هجری خورشیدی است. [ ۱] [ ۲] سرآغاز آن، روز جمعه ۱ فروردین ۱۳۹۳ برابر با ۲۱ مارس ۲۰۱۴ میلادی ( مطابق با ۱۹ جمادی الاول ۱۴۳۵ قمری قراردای ) بود. لحظه تحویل آن، ساعت ۲۰:۲۷:۰۷ روز پنج شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۲ خورشیدی و سالی عادی بود.
• این سال در گاه شماری حیوانی سال اسب است.
• این سال در ایران توسط علی خامنه ای «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» نام گذاری شد.
۲۵ فروردین - ماه گرفتگی آوریل ۲۰۱۴
۹ اردیبهشت - خورشیدگرفتگی ۲۹ آوریل ۲۰۱۴
۱۶ مهر - ماه گرفتگی اکتبر ۲۰۱۴[ ۳]
۱ آبان - خورشیدگرفتگی ۲۳ اکتبر ۲۰۱۴
• ۲۹ اسفند - خورشیدگرفتگی ۲۰ مارس ۲۰۱۵
در ایران تنها خورشیدگرفتگی ۲۹ اسفند در شمال و غرب ایران با درصد گرفت بیشتر و در تهران به صورت جزئی قابل مشاهده بوده است. [ ۴]
۴ فروردین - طی یک نشست اضطراری ، انگلستان ، ایالات متحده ، ایتالیا ، آلمان ، فرانسه ، ژاپن و کانادا به طور موقت روسیه را از G8 به حالت تعلیق درآوردند
• ۱۵ اردیبهشت - شبه نظامیان بوکو حرام در حمله شبانه به گامبورو نگالا در نیجریه تقریباً ۳۰۰ نفر را کشتند.
• برگزاری جام جهانی فوتبال ۲۰۱۴ در برزیل
۱۵ خرداد - یک گروه مبارز سنی که اکنون خود را دولت اسلامی عراق و شام می نامد موسوم به داعش حمله ای را از طریق شمال عراق آغاز می کند ، هدف آن تصرف شهر بغداد پایتخت عراق و سرنگونی دولت شیعه است. توسط نخست وزیر نوری المالکی.
۲۲ خرداد - در قتل عام کمپ اسپایکر در عراق ، داعش ۱۵۶۶ دانش آموز شیعه نیروی هوایی عراق را به قتل رساند. این دومین حمله مرگبار تروریستی در طول تاریخ و مرگبارترین حمله ای است که توسط داعش انجام شده است.
۲۳ خرداد - مداخله نظامی بین المللی علیه داعش آغاز شد.
۲۶ تیر - پرواز ۱۷ هواپیمایی مالزی ، یک بوئینگ ۷۷۷ ، در شرق اوکراین پس از سقوط توسط موشک سقوط کرد. همه ۲۹۸ سرنشین هواپیما کشته می شوند.
۱۷ مرداد - مداخله آمریکایی ها در عراق: ارتش ایالات متحده یک عملیات هوایی را در شمال عراق برای جلوگیری از هجوم شبه نظامیان داعش آغاز می کند.
۱۸ مرداد - تیراندازی به مایکل براون ، یک آمریکایی آفریقایی تبار ، توسط یک افسر پلیس در فرگوسن ، میسوری رخ داد و باعث شورش شد.
عکس ۱۳۹۳ (خورشیدی)عکس ۱۳۹۳ (خورشیدی)عکس ۱۳۹۳ (خورشیدی)عکس ۱۳۹۳ (خورشیدی)عکس ۱۳۹۳ (خورشیدی)عکس ۱۳۹۳ (خورشیدی)
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس