پرسش خود را بپرسید

ترجمه مخفف ها از انگلیسی به فارسی

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
١٠٦

سلام ممنون میشم راهنمایی کنید چطور میشه مخفف های انگلیس به فارسی رو از طریق آبادیس ترجمه کرد   انگار نمیاره 

٥٢
طلایی
٠
نقره‌ای
١
برنزی
٤

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

سلام. متاسفانه آبادیس این قابلیت رو نداره و اگر هم بنویسین اونا رو تبدیل به حروف کوچیک می کنه که گاها خیلی هم بی ربطه. من در این مورد براشون پیام‌هم گذاشتم.

٢١,٣٠٦
طلایی
١١
نقره‌ای
١٣٩
برنزی
٢٣٦
تاریخ
٢ ماه پیش

بله دقیقا امیدوارم این قابلیت رو هم اضافه کنن بهر صورت ممنون

-
٢ ماه پیش

خواهش می کنم🙏🌷🙏🌷

-
٢ ماه پیش

با درود.

 دوستان ارجمند  عزیز !

چندین مشکل دیگر نیز وجود دارد که مدیر محترم مجموعه  آبادیس (آقای مهندس محمد جواد تقوی)  اهمیتی  به Massage اینجانب و هم‌چنین دوستان  نمی دهند بشرح ذیل اختصارا بیان می گردد,باشد که متوجه زحمات بی شائبه و تبرعی بدون منت

(  منابع   انسانی متخصص) مجموعه شوند👇🗒️✒️

1️⃣ مضاف برحروف اختصاری که بعضاً ‌باید برجسته و بزرگ درج شود که نمی شود بارها  پیام داده چ و متذکر گردیده که البته بی پاسخ مانده ...؟! 

مثال👈  علائم (فتحه کسره ضمه و تشدید در عربی و در زبان های آلمانی هلندی و حوزه نوردیک  که بدون حروف مانند O A S وسط که بتا نوشته می شود یا دو نقطه یا ... که  بدون   آکسون خوانده  نمی شود Kit Tools تعبیه نکردند...و همان طوری که( سرکار خانم نسرین) نیز اشاره کردند که  مع الاسف با   علائم  (؟ ! یا بی ربط)  پر می شود...؟! 

2️⃣یکی از مشکلات اخیراً در دیکشنری و دایره المعارف  ایجاد کردند بحث   Freezing Like or Dislike است...  شمارش لایک و دیس لایک  هیچ منفعت برای گروه های تخصصی ندارد و فقط نشان دهنده  تایید یا خطا و عدم تایید است و  اشعار می دارد که قرار بر مسابقه نیست  اما برای تنویر و تشخیذ  صحیح از غلط  باید رویه ایی باشد و هم‌چنین احترام به  متخصصان و اعضاء علمی خصوصاً دانشگاهی حرکت سنجیده  و قابل احترام است اما هیهات  که این نیز بدون پاسخ  و بعضاً  کمتر 20 Like 5 Dislike  سریعاً  جلوی هر گونه حرکتی گرفته می شود... دیگران را اطلاع ندارد اما برای  این جانب  چنین است...؟! بمانداز آن که بعضاً در  دهمین کلیک Freez  می شود...!؟

3️⃣در آخر  قسمت بپرس و پرسش  در جای خود محترم اما  نباید افراد بخودشان اجازه دهند وقتی در تخصص  این جانب ( حقوق تجارت و بازرگانی بین الملل) منصرف از اخذ Postoc   الفبای از موضوعات نمی داند. فقط برای گرفتن نمره یا خراب کردن چهره و تخدیش شخصیت  ورود کرده و بواقع خزعبلات بنویسد و پست بگذارد .. خواهشمند است قبل از هر موضوعی نگاه کنید ... 

آیا اعضاء محترم متخصص در تخصصی که  فقط باید بیاموزیم برای سرفصل های درسی با مطالبی که چکیده آن را  مولف توضیح داده  آن هم برای دوره تحصیلات عالی و تکمیلی (ارشد و دکترای تخصصی) 

Reference of source  بیاورد که  به دانشجویان  دیکته نمایند یعنی درجه علمی پژوهشی و کرسی دانشگاه  واقعاً در این حد تنزل یافته... گزارش و پیام به مدیر نیز اثری ندارد و  شور بختانه اجازه حذف مطلب نیز   نمی دهند...  

لطفاً خودتان  بدون ملاحظه فرمایید. عیناً موضوع برای مدیر ارسال و هیچ پاسخی  ارسال یا کامنت ها حذف نشده...؟!

  اگر  پست منتشر شد جانب انصاف این است به رزومه دو طرف نگاه کنید و  با دقت اگر   خود شما ارجمند آن بودید  چه عملی انجام می دادید ..؟!

👇

https://abadis.ir/bepors/question/13135/https://abadis.ir/bepors/question/12540/

با احترام 

٢٧٨,٩٢٥
طلایی
١٧٢
نقره‌ای
٣١٢
برنزی
٥١٤
تاریخ
١ روز پیش

حتما باید برید سراغ دیکشنری تخصصی اون موضوع و مخفف ها رو پیدا کنید مثلا:  PD یا p.d و Pd

عنصر پالادیوم (شیمی) Pd

مخفف فعل  pd.      (اقتصاد)   paid 

p.d                                       per diem  به طور  روزانه

    PD           potential difference اختلاف پتانسیل 

    PD             Police Department.       سازمان پلیس

٧,٥٤٣
طلایی
١
نقره‌ای
٢٨
برنزی
٧٩
تاریخ
٢ ماه پیش

منظورم مکالمه معمولی بوده ممنون که پاسخ دادید

-
٢ ماه پیش

پاسخ شما