پرسش خود را بپرسید

رابطه ی بین نگرش و رفتار

تاریخ
٣ هفته پیش
بازدید
٣٣

رابطه ی بین

 نگرش و رفتار 

را  میشه به طور خلاصه تعریف کنید 

١,١٩٦
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٣٧

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

نگرش یعنی اعتقادات، احساسات و رفتاری که افراد نسبت به پیرامون، اطرافیان و یا یک موضوع دارند. نگرش بر رفتار افراد تاثیر به سزایی دارد. به طوری که می توان گفت که نگرش شکل دهنده ی رفتار فرد است.

رفتار افراد نشان دهنده ی نگرش آن ها است که ممکن است منفی و یا مثبت باشد. رفتار انسان به غیر از نگرش از عواملی همچون شرایط اجتماعی، اوضاع مالی، شرایط امنیت، رفاه و پیش تصورات از خود و دیگران نیز سرچشمه می گیرد. برای درک بهتر نگرش صحیح رفتاری به این مثال توجه کنید، به عنوان مثال یک فرد، شخصی را دوست دارد، این شخص نگرش خود را با نشان دادن علاقه و توجه خود نشان می دهد و یا بالعکس فرد، شخصی را دوست ندارد این فرد با دوری و بی محلی کردن به آن شخص، نگرش خود را نشان خواهد داد.

هر چه روانشناسان بیشتر در مورد رابطه ی میان نگرش و رفتار بدانند، بهتر می توانند بیماری های اختلال روانی را درمان کنند. به عنوان مثال اگر بتوانیم نگرش منفی داش آموزان را نسبت به درس های سختی همچون ریاضی تغییر دهیم، به بالا بردن و افزایش عملکرد تحصیلی و در نتیجه موفقیت تحصیلی آن ها کمک خواهیم کرد. شناخت بیشتر رابطه ی میان نگرش و رفتار باعث می شود تا ما درک درست تری از نگرش صحیح رفتاری داشته باشیم.

٢٦,٩٤٥
طلایی
٥
نقره‌ای
٥٦٥
برنزی
٢٨٨
تاریخ
٣ هفته پیش

پاسخ شما