پرسش خود را بپرسید

"RSI" یا شاخص قدرت نسبی

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٥٠

میشه توضیح بدید که

 "RSI" یا شاخص قدرت نسبی 

چگونه محاسبه می‌شود و چگونه در تحلیل تکنیکال به کار می‌رود؟

٢,٨٣٥
طلایی
٠
نقره‌ای
٢
برنزی
١١٦

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

شاخص قدرت نسبی (به انگلیسی: relative strength index (RSI)) نماگر فنی تحلیل مورد استفاده در بازارهای مالی می‌باشد. شاخص قدرت نسبی تمثیل انرژی درونی سهم برای حرکت به سمت بالاست، یا اینکه به دلیل فقدان انرژی لازم افت خواهد کرد.

این شاخص دارای خصوصیت میانگین‌های متحرک می‌باشد، بدین صورت که برای محاسبه نیازمند عدد دوره و نقطه مورد نظر (کلوز، اوپن و…) می‌باشد با این تفاوت بزرگ که مکانیسم تمامی میانگین‌های متحرک ابزارهایی دنباله رو و تأخیری است، اما ار اس ای که یک ابزار بر پایه میانگین‌های متحرک است یک شاخص پیشرو می‌باشد و این موضوع بخاطر وجود دوسطح حمایتی و مقاومتی است که در اسیلاتور وجود دارد و با رسیدن شاخص (خط تحرک) به این سطوح سیگنال‌های تحلیلی صادر می‌گردند.

نتیجه فرمول ار اس ای شاخصی است که در بازه ۰ تا ۱۰۰ نوسان می‌کند و با برخورد این شاخص به سطوح تعیین شده که به صورت پیش فرض بروی نقاط ۳۰–۷۰ قرار دارد سیگنال‌های OVER BOUGHT و OVER SOLD صادر می‌گردند.

فرمول RSI به شکل زیر است:

RSI=100-100/1+RS

این فرمول به گونه‌ای تعریف شده که مقدار 0% متناظر با روند نزولی و مقدار 100% متناظر با روند صعودی است.  RS در این رابطه برابر است با میانگین رشد تقسیم بر میانگین افت. هر چه RSI بیشتر باشد، تعداد و طول شمع‌های سبز نسبت به قرمز بیشتر است و هرچه RSI کمتر باشد، تعداد و طول شمع‌های قرمز نسبت به سبز بیشتر است.

٢٦,٤٩٤
طلایی
٤
نقره‌ای
٥٦١
برنزی
٢٨٢
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما