پرسش خود را بپرسید

تفاوت mist ، fog ، haze و smog

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٦٦

تفاوت mist ، fog ، haze و smog  چیست و کاربردشان چگونه است؟

٢,٤٠٣
طلایی
١
نقره‌ای
٦٤
برنزی
٧٨
عکس پرسش

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

Mist/مه رقیق و fog/مه غلیظ در اصل یک چیز هستند: قطرات آب معلق در هوا. تفاوت بین آنها بر اساس این است که چقدر می توانید از طریق آنها ببینید. Fog/مه غلیظ   زمانی است که شما می توانید کمتر از 1000 متر دورتر را ببینید و اگر بتوانید مسافتی بیشتر از 1000 متر را ببینید به آن mist/مه رقیق  می گویند.
 Mist/مه رقیق  معمولاً سریع‌تر از بین می‌رود و حتی با بادهای خفیف می‌تواند به سرعت ناپدید شود، در حالی که fog/مه غلیظ غلیظ‌تر است و برای مدت طولانی‌تری باقی می‌ماند.
Haze/مه ناشی از آب گرم ذرات معلق  بسیار کوچک و خشک در هوا است، نه قطرات آب. این ذرات با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند، اما برای دادن ظاهری کدر به هوا کافی هستند. ذرات haze/مه ناشی از آب گرم از گرد و غبار شخم زدن زمین در هوای خشک، ترافیک، صنایع و آتش سوزی های جنگلی منشاء می گیرند. گاهی اوقات، haze/مه ناشی از آب گرم  ممکن است مایل به قهوه ای یا آبی به نظر برسد، در حالی که mist/مه رقیق به رنگ خاکستری مایل به آبی متمایل است.
Smog/مه دود  یک fog  نیست، بلکه یک haze /مه ناشی از آب گرم بسیار غلیظ است. این ترکیبی از smoke   و fog است و در اثر واکنش نور خورشید با اکسیدهای نیتروژن و حداقل یک ترکیب آلی فرار (VOC) در جو ایجاد می شود. Smog/مه دود  برای انسان و حیوانات ناسالم است و حتی می تواند گیاهان را از بین ببرد. آسمان به دلیل smog/مه دود  قهوه ای یا خاکستری می شود و این منظره در شهرهای بزرگ با صنعت و ترافیک زیاد رایج است.

٢٣٤,٤٦٧
طلایی
١٣٤
نقره‌ای
٣,١٤٨
برنزی
١,٦٠٧
تاریخ
١ ماه پیش

با سلام و احترام

کلمات fog، mist، و haze همگی بر ابر حاصل از بخار آب که بالای سطح زمین تشکیل میشود، دلالت دارند. fog در مقایسه با mist  و haze ضخیم ترین ابری است که در هوای سرد ایجاد میشود.

haze ابری نازک است که در هوای گرم یا در اثر دود و مانند آن تشکیل میشود.

smog ترکیبی خطرناک از دود و ابر است که در آسمان بسیاری از شهرها تشکیل میشود (فرهنگ هزاره)

٤,٥٠٤
طلایی
٠
نقره‌ای
٨٩٣
برنزی
١١٢
تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما