شجره نامه ی برخی طوایف غرب کشور

پیشنهاد کاربران

علیرضا دلفان
باسلام خدمت دوستان و آقای لطفی
آقای لطفی قضیه دلفان های وزیر کش رو خاسته بودن منم از بزرگان همه پرس و جو کردم
عده ای از افراد مسلح طایفه دلفان به نام های:عباس سرناوه_شاه سله_
...
[مشاهده متن کامل]

صیدعلی دلفان بردار عباس سرناوه_براگجر_و. . . . . . . انها یک گروه
غارتگر بودن
امیر لشکر امیر طهماسبی در روز چهاردهم فروردین۱۳۰۷که به سر کشی راه بروجرد_خرم آباد رفته بود در نزدیکی قریه رازان به دست افراد مسلح از طایفه دلفان ⬆️به ضرب گلوله مجروح شد
⤵️ادامه دارد. . . .

سلام اقای قیصری لطفا اطلاعاتتونو رو درمورد طایفه درویش وشجرنامه در اختیار بنده قرار بدین بند جز طایفه درویشم از کوهدشت
نسل سادات به ائمه علیهم السلام برمی گرده همه ی ما شیعیان علاوه بر اینکه خود را پیرو آنها می دانیم محب آنها هستیم چه سعادتی بالاتر از این که سرناوه ارتباط با سادات داشته واز نسل امام موسی بن جعفر ( ع )
...
[مشاهده متن کامل]
علیه السلام باشد لطفاً هرکسی که اطلاعات متقن و کافی دارد ارائه نمایند همه شما می دانید که اجداد ما زیر بار زور خوانین نرفته اند و این نشان از آزادگی آنها داشته است و شاید در دورانی که سادات و علویان قبل از صفویه مجبور به پنهان کردن هویت خویش بوده اند اصالت خود را پنهان کرده, و خود را دلفان سرناوه ( اسم محل ) معرفی کرده اند تا گزندی به فرزندانشان نرسد وهم می دانیم که طوایف دلفان ایلی به نام سرناوه را قبول ندارند.

سلام من از طایفه شمسی پور هستم میخواستم ببینم از کجا بفهمم اصل و نصبم به کجا بر می گرده. چطور می توانم شجره نامه پیدا کنم
باسلام من ازفردی بنام درویش که جدنهم خودم است شروع میکنم درویش، بهاالدین، عالی، نصراله، علی، عبداله، فقی الدین، عبداله، محمد، احمد، قطب الدین، علی، فیض اله، ابراهیم، محمدساکن، شعبان، برهان، محمدآس، برهان،
...
[مشاهده متن کامل]
برهان، برهان الانقته، احمد، یحیی المحدث، حسین، ذوالقد، زیدالشهید، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، وچهل وشش نفربعدهرکس ازطایفه درویش نوراباد کوهدشت نهاوند ملایر، خرم ابادو، ، ، ، ، ، ، مابقی راخواست درخدمتم فقط دوریش باشه

اینکه درویش سیدباشنددروحله اول بایدبخدمت عموزاده هایم عرض کنم خودش یک سعادت است چون سیدها نسب شان به پیامبراکرم برمیگرده نمیدونم کسی که درویش نیست چراحساسیت نشون میده این به ماطایفه درویشی مربوط است وداریم
...
[مشاهده متن کامل]
نظرات خودمان راجویامیشیم اگه ازنسب شخص دومی صحبت شداونوقت اظهارنظرکنه اونم دررابطه باایل وتبارخودش کن ازاقای احمدلطفی که سوادومعلومات داره دراین رابطه میپرسم ایااین صحبتهاکذب است یاخیراگه دروغ است پس شجره نامه موجوداین وسط تکلیفش چیست قبلا ازشماممنونم وازبزرگان که نظرداده اندعذرمیخام وخواهش میکنم چنانچه سوادلازم راندارن نظری ندهمد

با سلام چند وقتی است که در فضای مجازی و محافل بحثی هست در مورد اینکه فلان طایفه لک هست و فلان طایفه لر و . . . .
عزیزان لک زبان ؛ ملامنوچهر کولیوند لک زبان بوده ، کریم خان زند هم همینطور اجداد سگوند ها لکی صحبت کرده اند
...
[مشاهده متن کامل]

دلفان
بیرانوند
حسنوند
باجولوند
کولیوند
کونانی
گراوند
و . . .
حداقل شصت درصد لرستان کنونی لکی تکلم میکنند و عده ی زیادی هم که لری صحبت میکنند اصالتا لک زبان هستند .
پشت کوه والی منطقه ای بسیار گسترده بوده که والی لک زبان بوده ! حالا والی پشت کوه ، کریم خان زند و ملامنوچهر کولیوند خودشان را لر معرفی میکنند !!
تعجبی ندارد چون واژه لک رو در زمان پهلوی به ما اطلاق کردند .
چرا؟
چون این استان در دست حاکمانی با اصالت لر فیلی بوده مانند خوانین بیرانوند و حسنوند و دلفان و غضنفری و بالاوند ( خاندان والی پشت کوه ) و رضا خان برای حاکم ماندن این مناطق تفرقه ای ساخت که کارساز بود جدا کردن لر فعلی از لرستان جنوبی و لر فعلی شد لک و لر جنوبی شد لر!!
که بدون شک همه میدانیم جمعیت لک ها یا همان لرهای فعلی چندین برابر لر های جنوبی می باشد .
ما شدیم لک ( یعنی نه لر نه کرد ) و برادران لرستان جنوبی در زمان پهلوی بهشون مناسب بیشتری داده شد و شدن لر .
اما میدونیم که کریم خان گفت ما لریم ، ملامنوچهر کولیوند هم همینطور و والی هم همینطور ( کسانی که لکی صحبت میکنند ) و جالب تر این که کلمات قدیمی لکی و بختیاری بسیار به هم نزدیک ترند تا کلمات لری بروجرد و بالاگریوه به لکی
فارسی . گذاشتمش اینجا
لکی : نیامسه ایره
بختیاری : نیامسه ایچه
خرم آبادی : نیامشه ایچه
در لکی و بختیاری خیلی جاها ش سوم شخص به س تبدیل میشه
با تشکر

والا بالاخره نفهمیدیم آیاسیدهستیم یانه هرکس نظری میده که البته قابل احترام است الان عده ای ازدرویش های تبعیدی که درخرم اباد نهاوندوملایرهستندشجره نامه سیدبودن خودراپیداوبعضی هاشون پرثبت احوال انرادرشناسنامه هاشون ثبت کرده اندکه اگه بخواهیدمیتونم ازدرویش که جدمن میباشدبه بعدرادراختیارشمابگذارم
با سلام
بنده نواده درویش فرزند سید شاه قلی از روستای سرناوه دلفان هستم. فرمایش استاد لطفی در مورد شجره مردم سرناوه کاملا صحیحه ، سید شاه قلی از خوزستان به دلفان مهاجرت می کنه ، حالا دلیلش رو نمی دونم و در این جا دختری از ایتیوند به همسری میگیره فرزندانش چند سال بعد در پی درگیری با دایی ها از اون منطقه مهاجرت میکنن یکی از پسران به نام درویش در منطقه دلفان میمونه و برای چهار فرزند خودش به نام های شطّه ، عبدالحسین ( اَودِسه ) ، جَمه و قاسمبگ ، زمینی رو خریداری می کنه که الان حدود هشت نسل از اون زمان در این ملک سکونت دارند . آدرس روستای سرنامه : جاده الشتر به سمت نورآباد پنج کیلومتر نرسیده به نورآباد بین روستای گاوکش و دوراهی زالی ، روستا به علت مهاجرت مردم به خرم آباد تقریبا خالی از سکنه است اما تابستان برای کشاورزی عده ای تا آخر فصل برداشت اونجا هستند و بعدش برمیگردند
...
[مشاهده متن کامل]

باسلام جناب آقای لطفی، بنده از طرف پدر از تیره یا هوز مراد ( معروف به هوز مرای ) از تیره های طایفه طالوند واز ایل ایتیوند دلفان البته مقیم شهرستان هرسین می باشم واز طرف مادر هم ازتیره صالح هوز کسیله از
...
[مشاهده متن کامل]
طایفه طالوند ایتیوند می باشم. در مورد شجره نامه تیره یا هوز مراد معروف به هوز مرای می خواستم سئوال بپرسم به گفته بعضی نسب ما به "تیره جانجان" از تیره های ساکن در پشت کوه ایلام می رسد آیا صحت دارد یاخیر؟ از طرف مادر بزرگ پدری هم از تیره اسماعیل داودی یا سمایل داوت یا سمایلن ایتیوند می رسیم، در مورد این تیره هم راهنمایی کنید ممنون خواهم شد.

سلام اقای لطفی بنده هم از طایفه درویش هستم از دوطرف پدری و مادری. و چند وقتیه که میگن دراویش شجره شون پیدا شده که سیدن. و من هم از ( هوز نظر ) هستم. روستای پدریم سفیدخانی ( منه ) هست. حالا ببینم صحت و سقم این ماجرا چیه. ایا حقیقت داره یا نه؟باتشکر. .
شما همه از قدیم که کوچک بودیم شنیده این که سرمایه سیدن الآن ناراحت شده اید
من بافرمایش شماموافقم نمیدانم این سیدبودن واین دزفول چطورازسرناوه واتیوندسردراورده
سرناوه ها نه سید هستند و نه از دزفول امده اند
این مطلب شما را با پیران در میان گذاشتم
یکسر ردشان کردند
سرناوه ها به ایل دلفان و بالا طایفه ایتیوند ( ایوت ین )
تعلق دارند
و با دسنوند ها و تونابی ها مرتبطنند
اینها خادمان بابابزرگ بوده اند از این رو دوریش نامیده شدنه اند .
اقای احمد لطفی
سرناوه ها به سادات دزفول چه
این مطلب شما را با پیران در میان گذاشتم همه یکسر ردشان کردند
سرناوه ها که در اصل از دلفانیانند مطعلق به بالا طایفه ایتیوند ( ایوت ین ) هستند
و اصلشان بر میگردد به دسنوند ها و تونابی ها
...
[مشاهده متن کامل]

اینکه اینها خادمان بابابزرگ هستند باعث سید شدنشان نمیشود . .
همانطوری که نوروزی گفت دوریش معنی سید نمیدهد.

سلام جناب لطفی
بنده از نوادگان نیازقلی می باشم
فرزندهمتعلی فرزند احمدفرزندمحمدعلی فرزند ملکعلی فرزندنیازقلی فرزند شهقلی
که حدود ۲۰۰سال پیش بعلت درگیری باخوانین جهانگیری زیرتنگ سرناوه را ترک کردیم وبه چغلوندی نزد خوانین بیرانوند آمدیم
...
[مشاهده متن کامل]

نیازقلی ۴تابرادر داشته است بنامهای :زکریا، اولیا، فرهاد، علی رحم که درمیان اقوام بیرانوند پخش شده اند وچند تا برادرزاده هم داشته که در دره شهر می باشند
اولاد نیازقلی :غلامعباس وشاه عباس در کاسیان بیرانشهر می باشند
پاپی شاکرم وبرادرانش در معمولان می باشند.

آقای موسیوندتیره های دلفان راکه گفتیدازچهارطایفه فرهاد اولیازکریاوعلی رحم فرزندان شهقلی هستن احتمالاسیدن
دلفان های ساکن بیرانوند پیرولی. بختوبگ. زکریا بله . آخه. صیدرضا. اولیا. که به دلفان سرناوه معروفند جزء کدام گروه دلفان های نورآبادند
درویش های دلفان یا دوریش لکی شاخه از ایل ایتیوند هستند و چون خدام زیارتگاه بابابزرگ دلفان بودند به آنها دوریش می گویند و سید نیستند
من از طایفه درویش هستم جدیدابعضی از اقوام ادعادارندکه ماسیدهستیم ایادرست استپدربزرگم برزو ، قیصر، شیرولی، سیف علی، میرزاعلی، حسن علی، زین علی، درویش ، بهاالدین، ، ، ، ، ، هستند
سلام جناب لطفی عزیز تقوی هستم از بروجرد اجداد ما از دستگرد امام زاده بخش کیار شهر فرخشهر چهارمحال و بختیاری زمان صفویه اومدن بروجردسما اشترینان و بخشی سیلاخور من هرچی پیگیر شدم و حتی به اونجا سر زدم چون زمان زیادی گذشته کسی اطلاعاتی نداشت فقط اسم روستای قدیم اونجا کمه بوده که قلعه اینجا مال ما بوده و در اسناد قدیمی قلعه مال افراسیاب بن اتابک لر بوده خواستم ببینم شما اطلاعاتی دارید من سعید 34 ساله فرزند احمد فرزند حاج غلامعباس فرزند محمدحسین فرزند محمدرفیع فرزند حاج محمدتقی خان فرزند حاج علی اکبرخان تا اینجا ما میدونیم باتشکر لطفا هرکس اطلاعاتی داشت تماس بگیره ممنون
...
[مشاهده متن کامل]

09981260007

باسلام خدمت جناب آقای لطفی چند روزیست که مطالب شما رو دیدم و مطالعه کردم به نوبه خود از زحمات ارزشمند شما صمیمانه کمال تشکر رو دارم.
لطفا در مورد شجره نامه طایفه دورئش ( درویش ) دلفان اطلاعاتی دارید؟
...
[مشاهده متن کامل]

آیا این طایفه جز طایفه سرخه مهری هستن؟
سرخه مهری جز ایل دلفان هستن و یا مستقل ؟
با تشکر

من اهل سرناوه دلفان هستم زادکاهم اونجا میخام بدونم پدر پدران من در گجا ساکن بوده ان و چرا به اینجا آمده اند
سلام جناب لطفی . من دیر بانظرات شما آشنا شدم
من دلفان های سرناوه هستم که پدربزرگم سالها قبل به دلیل درگیری با خوانین آنجا و مسائل بعدی با برادرانش به دره شهر وسپس به اندیمشک آمد البته پسرعموهایی در خرم آباد داریم کاظمی ها و عده ای هم در دره شهر که دلفان وعیسی زاده گرفتن . ما نوه های کُناری . هستیم لطفا اگر اطلاعاتی دارید بفرمایید
...
[مشاهده متن کامل]

سلام آفای لطفی من از نوه های
ملک پسر فتاح پسر شکر الله پسر أمر الله پسر فیض الله )
هستم. میخواهم بدانم که از کدام نسل دوستعلیوند هستیم و به شجره نامه خود مطلع شوم. لطفا مرا راهنمایی کنید
باعرض سلام ، اقاى احمد لطفی من یکی از دلفان هاى سرناوه هستم ، که جدم از سرناوه به بالاگریوه امده و از انجا زن اختیار کرده، ما خون از دلفان هاى سرناوه دور شدیم و محاجرت داشتیم دیگه خبرى از اقوام و اجدادمان نداریم. مدتیست شجره نامه اى پیدا شده براى دلفان هاى سرناوه که نوادگان پیر شمس الدین هستند . هفت جد من
...
[مشاهده متن کامل]

علی نقی فرزند زیدعلی
زید علی فرزند پیرولی
پیرولی فرزند محمد عالی
محمدعالی فرزند علی کرم
و علی کرم فرزند فرهاد
اما بعلت محاجرتی که سالها پیش اتفاق افتاده الان در شجره نامه اسم این هفت جد من وجود نداره شما اطلاعى دارید که این فرهاد کدام فرهاد است؟؟یکی از آن پنج برادر است؟؟
چون یک فرهاد دیگر در شجره نامه هست اما فرزندانش باقر و فرزند باقر شاه ملک است.

درملاقاتی که با سید عبدالعلی رحیمی داشتم. ایشان خود را خواهرزاده ی طایفه ی سوره مهری چمکلان معرفی نمودند. شجره ی نسل مادری این سید که از نسل پدری، جزو سادات سید صلاح الدین ابدانان هستند به شرح زیر است.
...
[مشاهده متن کامل]

سید امید علی و سید عبدالعلی ( سید عبدعلی ) و سیده گل نثار هرسه فرزند جونم ( جونم طلا ) فرزند شامراد ( شهمراد ) فرزند کمرخان فرزد حاج مقصیالی سوره مهری
برخی معتقدند کمرخان برادر حاج مقصیالی بوده است. کمرخان شوگرعلی و امیدعلی ( اُمیعلی ) و حاج مقصیالی برادر بوده اند.
نام شوهر" جونم" سید براکه بوده که حاصل این ازدواج دوسر به نامهای سید امیدعلی و سید عبالعلی و یک دختر به نام سیده گل نثار بوده است.

در زیر تنگ و پشت تنگ سیآب آدینه وندها و خوانین و وابستگانشان زندگی می کنند
شجره فردی که در روزپنجشنبه مورخ ۱۶ آبان ماه سال۱۳۹۸ دیدم، و گفت از پشتکوه به اینجا آمده ایم به شرح زیر اعلام کرد
حامد آدینه وند فرزندیارولی دوم فرزند امیعلی فرزند یارولی اول فرزند باویله فرزند نظامی ۵ یا ۶ نسل قبل به منطقه آمده اند
...
[مشاهده متن کامل]

دوست گرامی به عرض میرساند که در قسمت فرزندان داغرخان نام یکی از پسران داغرخان را از قلم انداخته اید قاسم خان یکی از فرزندان داغر خان بوده که چهارفرزند داشته است به نامهای حسین خان تیپه خان محمود خان و
...
[مشاهده متن کامل]
فاضل خان که حسین خان سه فرزند داشته که نامهای انها علی اکبر محمد و احمد بوده است که علی اکبر شش فرزند داشته که نامهای انها علی مردان علی اصغر حشمت الله نعمت الله عزت الله و حجت الله ( آیت ) بوده است و محمد دو فرزند به نامهای امین و وحید داشته است همچنین محمود خان فرزند پسر نداشته است و فاضل خان بدون فرزندبوده است و تیپه خان پنج فرزند داشته به نامهای نوروز پرویز رمضان جهانبخش و علی.

Ahmad Lotfi:
"درویشهای سرناوه در بیران شهر ( چقلوندی ) و چگنی"
نویسنده : احمد لطفی
جد برخی از دلفان های سرناوه، فردی به نام سید شمس الدین ( بابا شمس الدین ) ، که ازسادات و دراویش بابا رکن الدین دزفول بوده ، به منطقه دلفان می آید. آن درویش وسید ارزشمند، که به منطقه ی دلفان آمده است، جد این تیره از دراویش بابا بزرگی در دلفان و چگنی و خرم آباد و دره شهر و بیرانشهر می باشند.
...
[مشاهده متن کامل]

این دراویش خود را فرزند فردی به نام درویش می دانند، الان دلفانهای سرناوه به نقل از فاضل رمضانی دلفان در چگنی و بیرانشهر معروف به طایفه درویش هستند.
فرزندان درویش شاهقلی که به بیرانشهر ( چقلوندی ) و چگنی مهاجرت اجباری کرده اند، عبارتند از؛
۱ - فرهاد
۲ - اولیاء
۳ - زکریا
۴ - علی رحم
۵ - نیاز قلی
این پنج برادر ، برادری دیگر داشته اند به نام درویش که در سرناوه باقی می ماند.
فرهاد و اولیاء و زکریاء و علی رحم به چقلوندی ( بیرانشهر ) مهاجرت می کنند.
نیاز قلی نیز به چگنی می رود،
یارکه و دو تا از برادرزاده هایش که از همان دراویش و دلفانهای سر ناوه هستند به سیمره ( دره شهر ) مهاجرت کرده اند. دوستانی که اطلاعات بیشتری در مورد چنین دلفانهایی که با خوانین کاظمی و جهانگیری دلفان درگیری داشته اند و از منطقه ی دلفان سرناوه مجبور به مهاجرت به نقاط فوق الذکر شده اند، لطفا" نظرات خود را اعلام نمایند. تا تاریخ این دراویش و دلفانهای وزیر کش بهتر روشن شود.
اصلاحیه مطلب قبلی

Ahmad Lotfi:
Ahmad Lotfi:
"درویشهای سرناوه در بیران شهر ( چقلوندی ) و چگنی"
نویسنده : احمد لطفی
جد برخی از دلفان های سرناوه، فردی به نام سید شمس الدین ( بابا شمس الدین ) ، که ازسادات و دراویش بابا رکن الدین دزفول بوده ، به منطقه دلفان می آید. آن درویش وسید ارزشمند، که به منطقه ی دلفان آمده است، جد این تیره از دراویش بابا بزرگی در دلفان و چگنی و خرم آباد و دره شهر و بیرانشهر می باشند.
...
[مشاهده متن کامل]

این دراویش خود را فرزند فردی به نام درویش می دانند، الان دلفانهای سرناوه به نقل از فاضل رمضانی دلفان در چگنی و بیرانشهر معروف به طایفه درویش هستند.
فرزندان درویش شاهقلی که به بیرانشهر ( چقلوندی ) و چگنی مهاجرت اجباری کرده اند، عبارتند از؛
۱ - فرهاد
۲ - اولیاء
۳ - زکریا
۴ - علی رحم
۵ - نیاز قلی
این پنج برادر ، برادری دیگر داشته اند به نام درویش که در سرناوه باقی می ماند.
فرهاد و اولیاء و زکریاء و علی رحم به چقلوندی ( بیرانشهر ) مهجرت می کنند.
نیاز قلی نیز به چگنی می رود،
یارکه و دو تا از برادرزاده هایش که از همان دراویش و دلفانهای سر ناوه هستند به سیمره ( دره شهر ) مهجرت کرده اند. دوستانی که اطلاعات بیشتری در مورد چنین دلفانهایی که با خوانین کاظمی و جهانگیری دلفان اطلاعات بیشتری دارند لطفا" نظرات خود را اعلام نمایند. تا تاریخ این دراویش و دلفانهای وزیر کش بهتر روشن شود.

شجره نامه مهندس علی اکبر لطفی ؛
مصیب فرزند علی اکبر فرزند مرتضی فرزند چراغعلی فرزند لطفعلی فرزند مقصودعلی فرزند خلیل فرزند حسینعلی خان فرزند صفر علی خان فرزند حسین فرزند نوروزعلی فرزند کلبعلی خان ( کلاه پهن ) فرزند ایوشه ( ایوتشه )
با سلام بنده از طرف مادر ی از تیره زید علی هستم
پدر بزرگم
قاسم پسر محمدرضاپسرهاشم پسرکاظم پسر حاتم پسر عبدالکریم پسر زید علی پسرکدخدااحمدپسرعینل اول پسر دوستعلی
شجره ی سه خاندان از سوره میری های زرانگوش که الان حدود هشتاد یا نود سال است که ساکن دره شهر هستند. ۱ - خاندان رحمانی ( رحمه، رحمت، رحمتعلی ) نام واقعی به زبان لکی رحمه
۲ - خاندان میرزایی ( محمد میرزا، ممیرزا ) نام واقعی به زبان لکی ممیرزا
...
[مشاهده متن کامل]

۳ - خاندان درویشی ( درویشعلی، دوریشعالی ) نام واقعی به زبان لکی دوریشعالی
شجره ی یک نفر از خاندان رحمانی ( رحمتی ) را از دوجوان که حدود ۲۶تا ۳۰ سال سن دارند، به شرح زیر است،
پویا و پیام هردو فرزند حبیب فرزند حافظ فرزند فرامرز فرزند رحمه ( رحمت، رحمتعلی ) فرزندملک ( ملک علی یا ملک میرزا ) فرزند محمود ( محمودعلی ) فرزند مله ( احتما لا" محمدعلی ) فرزند علی حسین سرخه مهری بوده است .
قول دوم؛
پویا و پیام هردو فرزند حبیب فرزند حافظ فرزند فرامرز فرزند رحمه ( رحمتعلی ) فرزند علی حسین فرزند محمود علی فرزند مله ( محمد علی )
یک شجره از خاندان میرزایی، از یک فرد حدود ۴۸ سال به نام منمود ( محمودعلی ) آغاز می کنم.
محمود علی فرزند شاعباس فرزند کرمی فرزند محمد میرزا فرزند ملک ( ملکعلی ) فرزند محمود ( محمودعلی ) فرزند مله ( محمد علی )
یک شجره از خاندان درویشی، از فردی حدرد پنجاه ساله شروع می کنم.
عباس قلی فرزند نظر علی فرزند مهرعلی فرزند درویشعلی فرزنر ملک ( ملک علی ، ملک میرزا ) فرزند محمود ( محمودعلی ) فرزندمله ( محمد علی )
احتمال هست مله یا میرواله یا میرولی نام داشته و برادر پیرواله یا پیرولی سوره میری بوده است. پیرولی در جنگ چهل جفتی شرکت داشته و نهایت به الشتر رفته


یکی از خاندان های سیمر خاندان رحیمی است، آنها جزو طایفه رحیم خانی می باشند و شجره ی آنها تا جد پنجم رحیم خان به شرح زیر است؛
اسماعیل و شمس الدین و نوذر هرسه فرزند عزیزخان فرزند کریم خان فرزند کاظم خان فرزندعزیزالله خان فرزند رحیم خان فرزند حاجی خداداد فرزند دویج فرزند آقامیرزا فرزند محسن بگ فرزند رویج ( دویج )
...
[مشاهده متن کامل]

طایفه کرد دوستعلی
****
حالا یکی که تا دیروز از لر های لک بوده. برای ما شجرنامه درمیاره و بین ما کردها و لر ها و عرب ها تفرقه افکنی می کند

در غرب کشور طوایف و ایلات لک و لر و کرد و ترک و فارس و عرب و یونانی و رومانی و ترک و پ. . . . می باشد . هرشجره لا اقل به تاریخ و هویت مرم کمک می کند.
مشاهده ادامه پیشنهادها (١٠ از ٣٧)

بپرس