شیعه گری

پیشنهاد کاربران

شیعی گری عنوان کتابی است از احمد کسروی . بجای بررسی و نقد این اثر از حضور خوانندگان گرامی کسب رخصت می نمایم و معنای پدیده ختم نبوت را در دین اسلام بطور کوتاه و مختصر بیان می دارم تا که دوستداران آثاری از قبیل مفتاح الجنان و بحارالانوار و کشف اسرار بدانند که منظور اصلی و باطنی پیامبر اسلام از اعلام ختم نبوت چه بوده است. پدیده ختم نبوت و بیان و درج آخرین آیه قرآن به هیچ وجه من الوجوه به معنای پایان علم یا دانش نبوده است بلکه خاتمه دادن به جریان معرفت وحیانی و سد نمودن راه و روند آن بسوی آینده. درست در همین زمینه و در این باره پیامبر اسلام خطاب به پیروان دین اسلام فرموده است که اگر در طول روز سه بار سوره کوتاه ( چهار آیه ای ) شماره 112 را بخوانند، انگار کل محتوای قرآن یعنی تمامی معرفت وحیانی را از بهر یا حفظ نموده اند. این بیانیه شریف و کلام رهایی بخش بنیانگذار دین اسلام و مخترع یوغ سنگین شریعت محمدی، بطور مضمون یا پنهانی و غیر مستقیم اشاره به این حقیقت داشته است که معرفت وحیانی در دوران بزرگسالی پیامبر دین اسلام رنگ و بوی حقیقی و راست بودن خود را از دست داده است و به همین دلیل خطاب به مسلمانان فرموده است که تا لب گور دانش بجویند و عمر و وقت و انرژی حسی و فکری و خیالی خودرا روی معارف وحیانی و حدیثی و روائی دینی تلف ننمایند. لذا شریعت و سنت و سیره راستین و حقیقی و واقعی خداوند متعال هرگز دین نبوده و نمی باشد بلکه علم و در راس آنها علوم طبیعی و تجربی و ریاضیات هم محض و نظری و هم عملی و کاربردی.
...
[مشاهده متن کامل]

آن دین و آئین پاکی که مورد نظر احمد کسروی بوده است ، از دیدگاه این حقیر هیچ چیز دیگری نمی تواند باشد غیر از جایگزینی باور های دینی توسط باور های علمی به خداوند متعال که دیگر نیازی به پیامبر و پیام آور وحی و انجام و اجرای تکالیف سنگین و اعمال دست و پاگیر و بازدارنده رشد و نمّو و بلوغ قوای ادراکی فهم و عقل انسان و کُند کننده احساسات و افکار و خیالات افراد انسانی از قبیل ستایش و پرستش و نیایش و مناجات و دعا و عبادات و تسبیح و ذکر و طاعت و بندگی و احداث معابد و قربانی حیوانات در اطراف آنها و زیارت اماکن به اصطلاح مقدسه و تعیین قبله گاه و اوقات شرعی هیچگونه نیازی ندارند.
بنیانگذاران ادیان سه گانه توحیدی - ابراهیمی یعنی موسا ( موسی ) و ایسا ( عیسی ) و محمد نتوانسته اند بین دو نظام احسن آفرینش مبداء و معاد که هردو یکی خواهند بود، از یک طرف و سلسله بسیار طویل نظم ها و حیات های دنیوی از طرف دیگر فرق و تمیز قائل شوند چه رسد به شناخت خود و انسان و طبیعت و کیهان یا جهان و خداوند متعال.

بپرس