مایکل گرگور

دانشنامه عمومی

مایکل گرگور، یا میخائیل گریگوراشویلی ( گرجی: მიხეილ გრიგორაშვილი ) ( روسی: Михаил Леонтьевич Григорашвили ) ( ۱۸۸۸–۱۹۵۳ ) یک مهندس گرجی تبار هواپیما و یکی از پیشگامان هواپیماسازی در امپراتوری روسیه، ایالات متحده و کانادا بود. [ ۱]
گریگوراشویلی در دربنت روسیه متولد شد و از مؤسسه ارتباطات امپریال در سن پترزبورگ فارغ التحصیل شد سپس در سال ۱۹۱۱ به عنوان خلبان در فرانسه آموزش دید.
گریگوراشویلی پس از بازگشت به روسیه به عنوان مربی خلبانان کار کرد و به عنوان افسر در جنگ جهانی اول به ارتش پیوست. کودتای بلشویکی در ۱۹۱۷ او را مجبور به بازنشستگی در گرجستان تازه استقلال یافته کرد و در آنجا به عنوان مهندس راه در وزارت ارتباطات گرجستان کار می کرد.
پس از تصرف گرجستان توسط شوروی در سال ۱۹۲۱، وی با تبعید به ایالات متحده رفت و در آنجا در سال ۱۹۲۶ طبیعت گردی می کرد. گریگوراشویلی، که در آن زمان به عنوان گرگور شناخته می شد، برای مدت کوتاهی در یک کارخانه کوچک هواپیمایی در رود آیلند کار کرد، به عنوان طراح هواپیما توسط شرکت دیتون - رایت در سال و کورتیس - رایت در سال ۱۹۲۳ انتخاب شد. در سال ۱۹۳۴، گرگور شرکت شخصی خود را با نام Gregor Aircraft تأسیس کرد که یک هواپیمای سبک اصلی 1GR - ۱ ساخت.
دو سال بعد، گرگور در کارخانه Car and Foundry استخدام شد و دو جنگنده هواپیمایی FDB - 1 را طراحی کرد. [ ۲] FDB - I علی رغم اینکه یک طراحی پیشرفته و نوآورانه بود و از ساختاری کاملاً فلزی با پرچین پرانتز، زیر قابل جمع شدن و شکلی براق برخوردار بود، با حوادثی روبرو شد و پس از اینکه نتوانست خریدار پیدا کند، در آتش سوزی در سال ۱۹۴۵ گم شد. [ ۳] [ ۴]
در دهه ۱۹۴۰، گرگور به عنوان یکی از طراحان برجسته در شرکت هواپیماهای Chase کار کرد. وی در ترنتون، نیوجرسی درگذشت. [ ۵] [ ۶] [ ۷]
عکس مایکل گرگور
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس