منابع متقن برای تایید اینکه اسماعیل ذبیح الله میباشند

پیشنهاد کاربران

هو
در دایره المعارف قرآن کریم جلد سوم ص ۲۸۴و۲۸۵ امده است ( دایره المعارف معتبر قران کریم نشر بوستان که تا کنون ۱۶مجلد ان چاپ شده است ) .
برخی از مفسران اهل سنت و مسلمانان بر پایه روایاتی اسحاق ( ع ) را ذبیح دانسته، ( تاکید مینمایم برخی ) و اکثر ( تاکید مینمایم اکثرا ) یعنی بیشتر مسلمین و مفسران ادعای یهود را به سبب حسادت به عرب و پیامبر اعظم ( ص ) قبول نداشته و حضرت اسماعیل ( ع ) را ذبیح میدانند ، به گفته خود تورات حضرت ابراهیم ( ع ) در ۸۴سالگی صاحب فرزند یعنی حضرت اسماعیل ( ع ) شده و در صد سالگی ایشان اسحاق نبی به دنیا امده، لذا فرزند اول اسماعیل ( ع ) میباشد و چون حضرت ابراهیم خلیل الله ( ع ) نذر کرده بودند که اگر صاحب فرزند شوند او را در راه خدا قربانی کنندو در رویایی دیدند که خداوند متعال دستور فرمودند به نذر خود عمل کن و چون حضرت اسماعیل ( ع ) به سن ۱۳سالگی یعنی سن سعی رسیده بودند جهت امتثال فرمان الهی نذر پدر را مبنی بر ذبح شدن قبول کرده اند. ابن کثیر از مفسران بزرگ برادران اهل سنت در تفسیر خود نوشته ، برخی مسلمین که هم رای با یهود بودند، متاثر از روایات تحریف شده این قوم میباشند و . . . ، حتی جلال الدین سیوطی در تفسیر خود الدرر المنثور فی التفسیر بالماثور نیز این موضوع را در جلد هفتم تایید کرده اند و ایشان از پر کارترین نویسندگان اهل سنت هستند ، مکان و شرایط قربانی شدن در دهم ذیحجه و درسرزمین منا ونزدیک جمره وسطی میباشدو حضرت اسماعیل جهت ذبح شدن پیراهنی سفید بر تن داشتند. در جلد سوم دایره المعارف قران کریم تمامی منابع اهل سنت امده است و از جمله تاریخ طبری جلد اول ص ۱۶۶. و موضوع ذبیح الله بودن حضرت اسماعیل ( ع ) مورد تایید کل مسلمانان جهان هست و تاکید میکنم ابن کثیر در تفسیر القران العظیم برخی از مسلمین را که فریب تحریفات یهود را خورده بودند آنرا به صحابه و تابعین نسبت داده اند ، البته در دایره المعارف قران کریم جلد سوم شرح ماوقع به طور کامل هست و نتیجه اینکه حضرت اسماعیل ( ع ) ذبیح واقعی هستند. و کسانی که کل برادران اهل سنت را معتقد به ذبیح الله بودن حضرت اسماعیل نمیدانند چه اهدافی دارند خداوند متعال از نیات همه با خبر هست.
...
[مشاهده متن کامل]

اللهم عجل لولیک الفرج.

بپرس