موجودی اداره شده توسط فروشنده

دانشنامه عمومی

موجودی اداره شده توسط فروشنده ( VMI ) خانواده ای از انواع تجارت است که در آن خریدارِ یک محصول، اطلاعات دقیق آن محصول را در اختیار فروشنده قرار می دهد و فروشنده باید در قبال فروش و موجودی قابل قبول مواد در انبار که معمولاً در مکانِ مصرفِ خریداران ( معمولاً مغازه ) است، کاملاً مسئول باشد.
شخص ثالثی که مسئول اقدامات مربوط به تهیه و توزیع است می تواند در اموری دخیل باشد، مثل اطمینان دهی به خریدار در مورد اینکه مقدار نیاز آن با موجودی انبارش متناسب است یا خیر؟! یا اینکه گپ و فاصلهٔ بین عرضه و تقاضا مناسب است یا خیر؟![ ۱]
به عنوان یک رابطهٔ دو جانبه، VMI احتمال اینکه تولیدات یک تجارت بخوابد و اجناس در انبار بماند و تولید کم شود را در فرایند تولید کاهش می دهد.
علاوه بر این، نمایندگی های تولیدکنندگان در فروشگاه ها، با تضمین کردن اینکه محصول به طور مناسب در معرض دید، به نمایش گذاشته می شود، به تولیدکننده سود می رسانند؛ و اینکه کارمندان فروشگاه ها، با ویژگی های خط تولید آشنا هستند، که باعث می شود در امر تمیزی و طبقه بندی خط تولید کمک حاصل شود.
VMI می تواند اثر شلاق چرمی را کاهش دهد.
یک اصل کلیدی که باعث کاربرد VMI می شود، خطر کردن یا ریسک مشترک است.
در برخی موارد اگر انبار فروش نداشته باشد، فروشنده محصول را از خریدار ( خرده فروش ) پس خواهد گرفت. در موارد دیگر، محصول ممکن است در اختیار خرده فروش باشد. اما تا زمانی که فروخته نشود، متعلق به خرده فروش نیست، به این معنی که خرده فروش محصول را درعوض یک کمیسیون از پیش تعیین شده یا سود ( گاهی اوقات به عنوان سهام انبار ) نگهداری می کند.
نوع خاصی از این کمیسیون کسب و کار، مبتنی بر اسکن بر تجارت است که در آن VMI معمولاً اعمال می شود، اما استفاده از آن اجباری نیست. [ ۲]
این یکی از مدل های تجاری موفق است که توسط والمارد و بسیاری دیگر از فروشگاه های بزرگ استفاده می شود. [ ۳]
شرکت های نفتی اغلب از تکنولوژی برای مدیریت بنزین موجود در ایستگاه های خدماتی استفاده می کنند.
VMI، درک متقابل بین تولیدکننده و فروشنده را با استفاده از قالب بندی های تبادل الکترونیکی اطلاعات، نرم افزار EDI و روش های آماری برای پیش بینی و باقی ماندن درست موجودی انبار، در سلسلهٔ تولید پرورش می دهد.
فروشندگان از کنترل بیشتر نمایش ها و تماس بیشتر مشتری، برای کارکنان خود سود می برند، ریسک خرده فروشان کمتر شده و دانش کارکنان فروشگاه بیشتر می شود که وفاداری برند را برای فروشندگان و خرده فروش تقویت می کند؛ و همچنین هزینهٔ نگهداری کاهش می یابد.
عکس موجودی اداره شده توسط فروشندهعکس موجودی اداره شده توسط فروشندهعکس موجودی اداره شده توسط فروشندهعکس موجودی اداره شده توسط فروشندهعکس موجودی اداره شده توسط فروشندهعکس موجودی اداره شده توسط فروشنده
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس