پژو ۴۰۷

دانشنامه عمومی

پژو ۴۰۷ ( به انگلیسی: Peugeot 407 ) یک خودرو در کلاس خانوادگی بزرگ است که توسط تولیدکننده خودرو فرانسوی پژو با دو نوع گیربکس دنده ای و اتوماتیک بین سال های ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۰ تولید می شد و خط تولید آن در سال 2010 خاتمه یافت
گیربکس دنده ای ۴۰۷ مجهز به موتور ۲ لیتری بنزینی ۴ سیلندر سرعتی وارد شده به ایران سرعتی معادل ۲۱۷ کیلومتر در ساعت داشته که در عرض ۸/۹ ثانیه به شتاب صفر تا صد می رسد. اما گیربکس اتوماتیک دارای سرعتی برابر ۲۱۳ کیلومتر در ساعت است و می تواند در عرض ۹/۸ ثانیه به شتاب صد کیلومتر برسید. هر دو استاندارد یورو ۴ دارند، این در حالی است که مصرف سوخت ترکیبی اتوماتیک در هر صد کیلومتر ۱۰ لیتر و معمولی ۸/۴ لیتر است.
قدرت هر دو ۱۴۰ اسب بخار است. همچنین هر دو مدل از موتور ۲ لیتری تنفس طبیعی برخوردار می باشند. شتاب خوب خودرو به دلیل هماهنگی عالی موتور و گیربکس است برای مقایسه دناپلاس توربو دستی با ۱۵۰ اسب بخار شتابی معادل ۱۰ ثانیه دارد!!!
از لحاظ شتابگیری 407 را نمیتوان رقیب خودرو های شش سیلندر مانند ( آزرا، کمری گرند، سوناتا و. . . ) قرار داد اما در بحث هندلینگ و در جاده ای پیچ در پیچ متوجه خواهید شد که برتری با کیست!!
دلیل هندلینگ فوق العاده ۴۰۷ سیستم تعلیق فوق العاده آن است. . .
با توجه به سیستم های ترمز موجود در پژو ۴۰۷، به جرأت می توان آن را رقیب مرسدس بنز و بی ام و هم رده های خود در آن سال ها قرار داد. از دیگر امکانات پژو ۴۰۷ در نسخه صادر شده به ایران میتوان به هشت کیسه هوا برای نسخه دستی پنج سرعته و هشت کیسه هوا برای نسخه اتوماتیک اشاره کرد در نسخه اتوماتیک دو عدد از کیسه های هوا در چرخ فرمان و داشبورد سرنشین جلو کنار صندلی راننده و سر نشین جلو کیسه های هوای پرده ای عقب و یک کیسه هوای زیر پای راننده قرار دارند، سیستم کنترل کشش و پایداری، محدود کننده سرعت و کروز کنترل پرده آفتابگیر عقب، تنظیم برقی موقعیت صندلی راننده و سر نشین جلو، تنظیم دستی گودی کمر صندلی راننده و سر نشین جلو اشاره کرد دلیل کیفیت بالای فرمان پذیری پژو ۴۰۷ می تواند به دلیل برقی بودن سامانه کمکی هیدرولیک فرمان آن باشد که بر خلاف خودرو های مجهز به فرمان هیدرولیک در ایران از تسمه استفاده نکرده و با استفاده از نیروی پمپ برقی بدون تسمه کار می کند
نوع خاصی از سیستم تعلیق دوجناقی در چرخهای جلوی این خودرو بکار رفته است. برخی خودروهای با اندازه متوسط به بالا مانند هوندا آکورد ( از ۲۰۱۳ به بعد مک فرسون ) ، مزدا ۶ و بسیاری از انواع ماشین های مسابقه دارای این سیستم تعلیق در چرخ های جلو هستند. این نکته سیستم تعلیق چرخهای جلو این خودرو را از بسیاری خودروهای هم رده خود جدا می سازد.
عکس پژو ۴۰۷عکس پژو ۴۰۷عکس پژو ۴۰۷عکس پژو ۴۰۷عکس پژو ۴۰۷عکس پژو ۴۰۷
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس