کرنینگ

دانشنامه عمومی

کرنینگ ( به انگلیسی: Kerning ) به عملیات تنظیم فاصلهٔ افقی بین حروف در طراحی قلم های رایانه ای گفته می شود. کرنینگ می تواند به خوانایی و زیبایی ظاهری خروجی قلم کمک کند. در کرنینگ هدف این است که حروف یک واژه متناسب با شکل ظاهری شان چنان فاصله ای داشته باشند که از یک طرف مربوط به دو واژهٔ جداگانه به نظر نرسند ( فاصله شان زیاد نباشد ) و از طرف دیگر تشخیص آن ها از هم برای چشم دشوار نشود ( فاصله خیلی کم نباشد ) . [ ۱]
در طراحی قلم ها در کنار اصطلاح کرنینگ، ترکینگ نیز مطرح می شود که اشاره به فاصله گذاری عمومی حروف دارد. به عبارت دیگر کرنینگ برای تنظیم فاصلهٔ بین حروف مشخص استفاده می شود ولی ترکینگ برای تنظیم فاصلهٔ همهٔ نویسه های یک بازه به صورت یک دست به کار می رود.
عکس کرنینگ
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

سلام من میخواستم بک بازی ترمه کنم منو انگلیسی بازی به فارسی ترجمه میکنم این ارور میده نمیدونم باید چیکار کنم چون زیاد از فونت سر در نمیارم ; ; This file contains descriptions used for the fonts in the game.
...
[مشاهده متن کامل]

; ;
; ; The syntax is simple, the keyword 'font' is followed by a size specify ( from any in the list below ) ,
; ; followed by the filename of the font ( this file must be in the data/fonts directory ) , followed by
; ; a size ( in pixels I think ) . The keyword 'kerned' can optionally be used at the end of a line to
; ; specify that that font should always be rendered with kerning enabled. Some fonts look better with kerning,
; ; some without
; ;
; ; Fonts used should generally be truetype 1 fonts, although some truetype 2 fonts work. The easiest
; ; Thing to do is suck it and see
; ;
; ; The fonts currently recognised by the game are: tnr, tnr_med, tnr_sml, verdana, verdana_med, verdana_sml
font tnr font_18. cuf 18
font tnr_med font_14. cuf 14
font tnr_sml font_10. cuf 10
font verdana sml_font_18. cuf 18
font verdana_med sml_font_14. cuf 14
font verdana_sml sml_font_10. cuf 10

بپرس