دیکشنری

امتیاز
امتیاز در دیکشنری
٨١,٩٨٩
رتبه
رتبه در دیکشنری
٤٨
لایک
لایک
٧,٩٦٦
دیس‌لایک
دیس‌لایک
٩

بپرس

امتیاز
امتیاز در بپرس
١٤,١٢٧
رتبه
رتبه در بپرس
٣
لایک
لایک
٨٣١
دیس‌لایک
دیس‌لایک
١٦

جدیدترین پیشنهادها

دیدگاه
٨

ز دست رفت مرا بی تو روزگار دریغ چه یک دریغ که هر دم هزاربار دریغ به هرچه درنگرم بی تو صد هزار افسوس به هر نفس که زنم بی تو صد هزار دریغ دلی که آب و ...

دیدگاه
٨

ز دست رفت مرا بی تو روزگار دریغ چه یک دریغ که هر دم هزاربار دریغ به هرچه درنگرم بی تو صد هزار افسوس به هر نفس که زنم بی تو صد هزار دریغ دلی که آب و ...

دیدگاه
٧

سخن عشق جز اشارت نیست عشق در بندِ استعارت نیست دل شناسد که چیست جوهر عشق عقل را ذره ای بصارت نیست در عبارت همی نگنجد عشق عشق از عالم عبارت نیست هر ...

دیدگاه
٨

سخن عشق جز اشارت نیست عشق در بندِ استعارت نیست دل شناسد که چیست جوهر عشق عقل را ذره ای بصارت نیست در عبارت همی نگنجد عشق عشق از عالم عبارت نیست هر ...

دیدگاه
١٠

براعت استهلال داستان رستم و اسفندیار در شاهنامه فردوسی: کنون خورد باید می خوشگوار که می بوی مشک آید از جویبار هوا پر خروش و زمین پر ز جوش خنک آنک د ...

جدیدترین ترجمه‌ها

ترجمه‌ای موجود نیست.

جدیدترین پرسش‌ها

پرسشی موجود نیست.

جدیدترین پاسخ‌ها

١ رأی
٢ پاسخ
٤٦ بازدید

شوخی که هزاران چو منش بود گرفتار می‌بینمش امروز گرفتارتر از خویش چندان به گرفتار خود آن شوخ جفا کرد تا گشت گرفتار جفاکارتر از خویش

٤ هفته پیش
٠ رأی

شوخی که هزاران چو منش بود گرفتار می‌بینمش امروز گرفتارتر از خویش چندان به گرفتار خود آن شوخ جفا کرد تا گشت گرفتار جفاکارتر از خویش از هر دست که بدهی از همان دست پس می گیری 

١٩ ساعت پیش
٢ رأی
٣ پاسخ
٢٦ بازدید

بیت زیر از کیست؟ و تفسیرش چیه ؟ رودکی استاد شاعران جهان بود / صد یک از وی تویی کسایی؟ پرگَست!

٢ هفته پیش
٣ رأی

شعر از كسايي مروزي است

١ روز پیش
٣ رأی
٤ پاسخ
٢٩ بازدید
چند گزینه‌ای

 قصیده­  «داغگاه‌»  سروده­­ کیست؟

٢ هفته پیش
٢ رأی

گزینه ی سوم دُرُسَه

١ روز پیش
٠ رأی
٢ پاسخ
١٩ بازدید
چند گزینه‌ای

بيت  «بس پند که بود آنگه در تاج سرش پيدا / صد پند نو است اکنون در مغزسرش پنهان»  با کدام بيت پيام مشترک دارد؟

٢ هفته پیش
٣ رأی

گزینه ی سوم  ظاهراً بیتی از شعر ایوان مداین خاقانی است

١ روز پیش
١ رأی
٢ پاسخ
٥٢ بازدید

معنی بیت زیر  جان سوی جسم آمد و تن سوی جان نرفت وان سو که تیر رفت حقیقت کمان نرفت (مولوی)

١ هفته پیش
٢ رأی

جسم ناسوتی است و جان و روح لاهوتی  جسم ثابت است و جان در حرکت و جان سوی تن می آید مانند تیر و گمان

١ روز پیش