پرسش خود را بپرسید

ترجمه attending

تاریخ
٢ هفته پیش
بازدید
٣٩

توی این جمله ترجمه Attending به  درپی درسته؟

 There he carried on extensive psychological and psychological studies of sensations, perception, audition, the astronomer's "reaction-time" problem, attending behavior, vision, and discrimination.

یعنی کل جمله بشه . در این آزمایشگاه، ولیهلم در پی مطالعه رفتار، قوه بینایی و قوه تمییز، مطالعات روان­شناسی گسترده­ای پیرامون احساسات، ادراک، قوه شنوایی و مسئله «زمان واکنش» اخترشناسان انجام داد. 

٣ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

در متن ارائه شده، "attending" به جنبه ای مهم از رفتار مربوط به گوش دادن فعال و مشارکت در ارتباطات، به ویژه در زمینه مشاوره و روانشناسی اشاره دارد. این شامل تلاش متمرکز و فعال شنونده برای توجه به گوینده، نشان دادن علاقه و احترام از طریق رفتارهای مختلف کلامی و غیر کلامی است.
به طور خاص، در زمینه مطالعات روان‌شناختی ذکر شده در پرسش، attending" behavior /رفتار تعاملی فعال( از ترجمه این عبارت زیاد مطمئن نیستم)  شامل توانایی شنونده برای جهت‌دادن به گوینده، پاسخ مناسب به پیام گوینده، و انتقال درک و همدلی از طریق مهارت‌های گوش دادن فعال مانند حفظ ارتباط چشمی است. 

٢٦١,٠٩٢
طلایی
١٦١
نقره‌ای
٣,٢٩٦
برنزی
١,٨٠٨
تاریخ
٢ هفته پیش

بله، در این جمله ترجمه "attending" به "در پی" درست است. جمله ترجمه شده به فارسی به این صورت است:

در این آزمایشگاه، ولیهلم در پی مطالعه رفتار، قوه بینایی و قوه تمییز، مطالعات روان­شناسی گسترده­ای پیرامون احساسات، ادراک، قوه شنوایی و مسئله «زمان واکنش» اخترشناسان انجام داد.

"Attending" در این جمله به معنای "در پی" یا "در حال انجام" است و به مطالعات روان­شناسی ولیهلم در زمینه های مختلف اشاره دارد. ترجمه "در پی" به خوبی این معنا را منتقل می‌کند.

٩,٠٧٧
طلایی
١١
نقره‌ای
١٩٤
برنزی
١٠٢
تاریخ
٢ هفته پیش

بنظر می‌رسد ترجمه اشکال دارد چرا که ویلهلم در پی سه مورد آخر بقیه آزمایشات و مطالعات را انجام نداده است بلکه سه مورد آخر و از جمله attending behavior جزو بقیه مواردی است که مطالعات و آزمایشات درباره آنها انجام شده است.

نکته بعدی این است که این عبارت به راه‌هایی اشاره دارد که مشاوران روانشناس می توانند از نظر جسمی و روانی افرادی را که جهت مشاوره به آنها رجوع می‌کنند را تحت مطالعه قرار دهند و زیر ذره بین خود بگیرند. اجزای اصلی رفتاری عبارتند از تماس چشمی، کیفیت صدای فرد، ردیابی کلامی و زبان بدن. بنابراین عبارات زیر به عنوان معادل پیشنهاد می‌شود.

- رفتار قابل مشاهده

 - رفتار قابل مطالعه

- رفتار  تحلیل پذیر

- رفتار حاضر

- رفتار معنادار

- رفتار دارای معنای ضمنی

- رفتار  سنجش پذیر 

- رفتار پیش برنده

١١,٥٠٩
طلایی
٥
نقره‌ای
١٨٥
برنزی
١٣٦
تاریخ
٢ هفته پیش

پاسخ شما