پرسش خود را بپرسید

معنی آیه 60 سوره غافر

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
١١٣

پروردگار  در آیه 60 سوره غافر فرموده (بخوانید  مرا تا اجابت کنم شما را) تفسیر یا به تعبیر شما معنی این را پاسخ بفرمایید؟ تشکر از شما

١٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

باسلام وتشکر بابت  پاسخگویی بسیارزیبای شما، ای کاش  تمامه دختر وپسرها بجای تفکرات اشتباه به همچین سایت پر محتوا شرکت میکردن ودرک وفهم خود را روز به روز بالاتر میبردند، بنده درحد توانایی خودم دونفر از دوستان خودم را عضو میکنم، دوستان هرکدوم دونفر را دعوت کنند بنظرم بزرگترین خدمت را به دوستشان میکنند، سلامت و زنده باشد، (مخصوصاً مدیریت این سایت) تشکر🙏🌹🌹🌹🌹🌹

١٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٢
تاریخ
٢ ماه پیش

تفسیر آیه 60 سوره غافر:

بخوانید مرا تا اجابت کنم شما را، در حقیقت کسانی که از عبادت من تکبر می‌ورزند، به زودی خوار و رسوا به دوزخ در می‌آیند.- نکات تفسیری:
  • دعوت به دعا: خداوند در این آیه بندگان خود را به دعا و مناجات با خود دعوت می‌کند. این دعوت مطلق و بدون قید و شرط است و شامل تمام خواسته‌های بندگان می‌شود.
  • وعده اجابت: خداوند در ادامه آیه وعده اجابت دعا را به بندگان خود می‌دهد. این وعده نشان دهنده رحمت و لطف خداوند است که به بندگان خود اجازه می‌دهد با او ارتباط برقرار کنند و حاجات خود را از او طلب کنند.
  • استثنا: در این آیه گروهی از بندگان که از عبادت خداوند تکبر می‌کنند، از اجابت دعا مستثنی شده‌اند. تکبر در عبادت به معنای خود را برتر از عبادت خداوند دانستن و از روی بی‌اعتنایی به آن نپرداختن است.
  • عاقبت تکبر: عاقبت کسانی که از عبادت خداوند تکبر می‌کنند، خواری و ذلت در دنیا و آخرت است.
- معنی آیه:

خداوند در این آیه به بندگان خود می‌فرماید: من را بخوانید تا دعای شما را اجابت کنم. اما کسانی که از عبادت من تکبر می‌کنند، به زودی با ذلت و خواری وارد دوزخ می‌شوند.

- تفسیر به تعبیر دیگر:

خداوند در این آیه بندگان خود را به ارتباط با خود از طریق دعا و مناجات دعوت می‌کند. این ارتباط، موجب رحمت و برکت خداوند برای بندگان می‌شود و حاجات آنها را برآورده می‌کند. اما کسانی که از این ارتباط و عبادت خداوند خودداری می‌کنند، از رحمت و برکت الهی محروم می‌شوند و در دنیا و آخرت دچار ذلت و خواری می‌شوند.

- نکته:

در تفسیر این آیه باید به رابطه بین دعا و عبادت توجه کرد. دعا یکی از مصادیق عبادت است و خداوند در این آیه بندگان را به هر دو مورد دعوت می‌کند. عبادت خداوند، نشانه تواضع و بندگی در برابر اوست و کسی که از آن تکبر می‌کند، در واقع خود را از رحمت و برکت الهی محروم می‌کند.

٦١,٥٢٠
طلایی
٩٤
نقره‌ای
٦٠٩
برنزی
٥٨٨
تاریخ
٢ ماه پیش

سپاس از شما🙏🌹

-
٢ ماه پیش

🙏تشکر، وظیفه است

-
٢ ماه پیش

پاسخ شما