یوهان اشتراوس

دانشنامه عمومی

یوهان اشتراوس (پدر). یوهان اشتراوس ( پدر ) ( به آلمانی: Johann Strauss I ) ( زادهٔ ۱۴ مارس ۱۸۰۴ - درگذشتهٔ ۲۵ سپتامبر ۱۸۴۹ ) آهنگساز[ ۱] دورهٔ رمانتیک اهل اتریش بود. پرآوازه ترین اثرِ او مارش رادتسکی است.
یوهان اشتراوس ( پسر ) ، یوزف اشتراوس، و ادوارد اشتراوس پسران او بودند.
عکس یوهان اشتراوس (پدر)

یوهان اشتراوس (پسر). یوهان اشتراوس پسر ( به آلمانی: Johann Baptist Strauß ) همچنین با نام های یوهان باپتیست اشتراوس دوم، یوهان اشتراوس جونیور، جوان تر، پسر ( به آلمانی: Sohn ) شناخته می شود، موسیقی دان اتریشی بود. او به خاطر تصنیف موسیقی برای رقص والس اتریشی و اپرت ( اپرای کوچک ) شهرت یافت. او بیش از ۵۰۰ والس، پولکا، کوادریل، و انواع دیگر موسیقی رقص، و همچنین چندین اپرت و یک باله ساخت و به همین دلیل «پادشاه والس» لقب گرفت که تا حد زیادی دلیل محبوبیت والس در وین در قرن نوزدهم بود. از کودکی زیر نظر پدر با موسیقی آشنا شد. او بر خلاف میل پدر برای خود ارکستری مستقل تشکیل داد و به زودی کنسرت های پدر را از رونق انداخت. او موفق شد والس را از شکل ابتدایی خود خارج کند و شکل پوئم سمفونیک به آن بدهد. اشتراوس بیش از ۴۰۰ والس ساخت. برخی از مشهورترین آثار یوهان اشتراوس عبارتند از: «دانوب آبی»، «قیصر والزر» ( والس امپراتور ) ، «قصه هایی از جنگل های وین»، «صدای بهار» و «پولکای تریچ - تراتش». در میان اپرت های او، خفاش و بارُنِ کولی شناخته شده ترین کارهایش هستند. در یکی از سفرهای ناصرالدین شاه قاجار به اروپا، اشتراوس مارشی به نام مارش ایرانی ساخت که امروزه از آثار معروف وی به شمار می رود. [ ۱]
اگرچه نام اشتراوس را می توان در کتاب های مرجع اغلب با حرف"ß" ( به صورت Strauß ) یافت، اما خود اشتراوس نام خود را با یک "s" طولانی و یک "s" گرد ( به صورت Strauſs ) نوشت که جایگزینی برای فاکتور ß بود که در دست نوشته های باستانی استفاده می شود. خانواده اش او را «Schani» ( جانی ) می خواندند، که از «جیانی» ایتالیایی گرفته شده است، تبدیل شده «جیوانی»، معادل ایتالیایی «یوهان» ( یا «جان» ) .
اشتراوس در ۲۵ اکتبر ۱۸۲۵ در خانواده ای کاتولیک در سنت اولریش در نزدیکی وین ( بخشی از نوبائو کنونی ) اتریش در خانواده آهنگساز یوهان اشتراوس اول ( پدر ) و همسر اولش ماریا آنا استریم متولد شد. پدربزرگ پدری او یک یهودی مجارستانی بود. و نازی هایی که موسیقی اشتراوس را «خیلی آلمانی» می گفتند سعی در پنهان کردن این واقعیت داشتند. [ ۲] پدرش می خواست او یک بانکدار شود نه یک موسیقی دان. [ ۳] با این وجود، اشتراوس جونیور در کودکی به طور مخفیانه نزد اولین نوازنده ویولن ارکستر پدرش، فرانتس آمون، ویولن را آموخت. [ ۳] یک روز که پدرش متوجه شد که پسرش مخفیانه با ویولن تمرین می کند، او را به شدت با تازیانه تنبیه کرد و گفت که قصد دارد با این کار موسیقی را از پسربچه اش جدا کند. [ ۴] به نظر می رسد که اشتراوس بزرگ قصد جلوگیری از تلاش اشتراوس را نداشت، و فقط می خواست پسرش را از سختی های زندگی یک موسیقیدان رها کند. [ ۵] تنها در زمانی که پدرش خانواده را به خاطر معشوقه ای به نام امیلی ترامپوش رها کرد، پسر توانست با حمایت مادرش به طور کامل روی حرفه آهنگسازی تمرکز کند. [ ۶]
عکس یوهان اشتراوس (پسر)عکس یوهان اشتراوس (پسر)عکس یوهان اشتراوس (پسر)عکس یوهان اشتراوس (پسر)عکس یوهان اشتراوس (پسر)عکس یوهان اشتراوس (پسر)
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس