ژیلت

/Zilet/

فرهنگ فارسی

جلیتغه، نیم تنه بی آستین، نوعی پوشاک پشمی یا نخی که زیرلباس می پوشند

فرهنگ معین

(لِ ) [ فر. ] (اِ. ) نام تجارتی خودتراش .

فرهنگ عمید

نوعی لباس جلوبستۀ بدون آستین، جلیقه.

دانشنامه عمومی

ژیلت ( به انگلیسی: Gillette ) شرکت محصولات مراقبت های شخصی آمریکایی است، که در سال ۱۹۰۱ توسط کینگ سی. ژیلت تأسیس شد و هم اکنون یکی از برندهای شرکت پروکتر اند گمبل به شمار می آید، که برای تولید تیغ سبیل تراش وریش تراش استفاده می شود.
شرکت و برند ژیلت از اواخر قرن نوزدهم سرچشمه گرفت، زمانی که King Camp Gillette فروشنده و مخترع، ایده یک تیغ ایمنی که از تیغه های یکبار مصرف استفاده می کرد را مطرح کرد. تیغ های اصلاح در آن زمان اساساً همان تیغ های تاشوی سلمانی بودند که تیغه باید قبل از هر اصلاح تیز میشد.
اختراع ژیلت الهام گرفته از مربی او William Painter در شرکت Crown Cork & amp; Seal بود، کسی که ابداع کننده "تشتک بطری" شناخته میشود. William Painter ژیلت را تشویق کرد تا چیزی بیاورد که مانند تشتک پس از استفاده دور انداخته شود.
در حالی که ژیلت در سال 1895 این ایده را مطرح کرد، توسعه این مفهوم به یک مدل کاری و نقشه هایی که می توانست به اداره ثبت اختراع ارسال شود، شش سال طول کشید. ژیلت در یافتن کسی که قادر به توسعه روشی برای تولید تیغه ها از ورق فولادی نازک باشد مشکل داشت، اما سرانجام ویلیام امری نیکرسون، فارغ التحصیل MIT با مدرک شیمی را پیدا کرد.
ژیلت و دیگر اعضای این پروژه، شرکت آمریکایی تیغ ایمنی را در 28 سپتامبر 1901 تأسیس کردند. این شرکت در تامین بودجه با مشکلاتی روبرو بود تا اینکه جان جویس، دوست قدیمی ژیلت، مبلغ لازم را برای شروع تولید شرکت سرمایه گذاری کرد. تولید به آرامی در سال 1903 آغاز شد. در اولین سال فعالیت خود، این شرکت 51 دسته تیغ و 168 تیغ فروخته بود، اما در سال دوم فروش به 90884 دسته و 123648 تیغ افزایش یافت. این شرکت در سال 1904 به شرکت تیغ ایمنی ژیلت تغییر نام داد و به سرعت شروع به گسترش در خارج از ایالات متحده کرد. در سال 1905 این شرکت یک دفتر فروش در لندن و یک کارخانه تولید تیغه در پاریس افتتاح کرد و تا سال 1906 ژیلت یک کارخانه تیغه در کانادا، یک عملیات فروش در مکزیک و یک شبکه توزیع اروپایی داشت که در بسیاری از کشورها از جمله روسیه به فروش می رسید.
با توجه به استراتژی قیمت گذاری حساب شده، فروش شرکت ژیلت Safety Razor از سال 1908 تا 1916 با سرعت متوسطی رشد کرد. تیغ های یکبار مصرف هنوز یک محصول واقعی در بازار انبوه نبودند و آرایشگاه ها اصلاح خود را با همان تیغ قدیمی ادامه میدادند. در ایالات متحده آن روزها داشتن ته ریش غیر معمول نبود اما زمانی که ایالات متحده در سال 1917 علیه قدرت های مرکزی اعلام جنگ کرد، این وضعیت تغییر کرد. مقررات نظامی هر سرباز را ملزم می کرد که کیت اصلاح خود را تهیه کند، و کیت جمع وجور ژیلت با تیغه های یکبار مصرف از رقبایی که پیش از اصلاح تیغهای آن ها نیاز به تیز کردن داشتند، پیشی گرفت. ژیلت تیغ خود را با طراحی یک جعبه نظامی که با نشان های ارتش و نیروی دریایی ایالات متحده تزئین شده بود به بازار عرضه کرد و در سال 1917 این شرکت 1. 1 میلیون تیغ ​​به فروش رساند.
عکس ژیلتعکس ژیلتعکس ژیلتعکس ژیلتعکس ژیلتعکس ژیلت
این نوشته برگرفته از سایت ویکی پدیا می باشد، اگر نادرست یا توهین آمیز است، لطفا گزارش دهید: گزارش تخلف

پیشنهاد کاربران

بپرس