پرسش خود را بپرسید

عوامل تعیین کننده ی تقاضا

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٦٤

چه عواملی مقدارکالای تقاضاشده از سو ی خریداران را تعیین میکنند؟

١,٥١٤
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٥٧

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

عوامل مختلفی وجود دارند که مقدار کالای تقاضاشده از سوی خریداران را تعیین می کنند. این عوامل عبارتند از:

  • قیمت کالا: رابطه بین قیمت و مقدار تقاضا رابطه ای معکوس است. به عبارت دیگر، با افزایش قیمت، مقدار تقاضا کاهش می یابد و با کاهش قیمت، مقدار تقاضا افزایش می یابد. این رابطه را می توان با قانون تقاضا بیان کرد.
  • درآمد خریداران: با افزایش درآمد خریداران، مقدار تقاضا برای کالاهای عادی افزایش می یابد. به عبارت دیگر، خریداران با درآمد بیشتر، می توانند کالاهای بیشتری را خریداری کنند.
  • قیمت سایر کالاها: قیمت سایر کالاهای مرتبط نیز بر مقدار تقاضا تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر قیمت کالای مکمل (کالایی که با کالای مورد نظر استفاده می شود) افزایش یابد، مقدار تقاضا برای کالای مورد نظر نیز افزایش می یابد.
  • سلیقه و ترجیحات خریداران: سلیقه و ترجیحات خریداران نیز بر مقدار تقاضا تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر خریداران کالایی را مطلوب تر بدانند، مقدار تقاضا برای آن کالا افزایش می یابد.
  • انتظارات خریداران: انتظارات خریداران از آینده نیز بر مقدار تقاضا تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر خریداران انتظار داشته باشند که قیمت کالا در آینده افزایش یابد، مقدار تقاضا برای آن کالا در حال حاضر افزایش می یابد.
٦٢,٢٨٤
طلایی
٩٦
نقره‌ای
٦٢٢
برنزی
٦٠٦
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما