پرسش خود را بپرسید

ترجمه Concept Attainment Model

تاریخ
٢ ماه پیش
بازدید
٦٠

با سلام و احترام

معنی این به نظرتون چیه؟

Concept Attainment Model

این مفهوم از سوی جروم بونر  مظرح شده من ترجمه کردم مدل دستیابی مفهوم ولی به نظرم معنای دقیقی نیست 

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

با درود.اصطلاح مفهوم سازی یا یادگیری مفهوم را گسترش توانایی پاسخ با توجه به ۳ شاخصه از نظر  جروم برونرکه بدین نحو اظهار می نماید⬅️ تفکر شهودی,رفتار شهودی,قضاوت بر اساس شهود و کلیه مفاهیم ،دسته بندی جزء  تفکر ذهنی درمورد افراد یا اشیاء وهم چنین پدیده ها با مشترکات مختلف دارا باشند.در عین حال جروم برونر متعقد است که  ۳ مرحله (حرکت,تصویر,نماد) برای نظریه شناخت و هستی شناسی(بصورت کشف و شهود) مراحل به طور متوالی رخ می‌دهند.

نگاه کنید👇

1️⃣Bruner, J. S. & Postman, L.Tension and tension-release as organizing factors in perception. Journal of Personality.1974

2️⃣Bruner, J. S., Caudill, E. and Ninio, A. Language and experience. In R. S. Peters (Ed.), John Dewey Reconsidered. Routledge & Kegan Paul.1997

3️⃣https://psych.nyu.edu/bruner/

٢٧٧,٥٩٤
طلایی
١٧٢
نقره‌ای
٣١٠
برنزی
٤٩٥
تاریخ
٢ ماه پیش

با سلام جناب دکتر عزیز، از مشارکت شما سپاسگزارم. پس با توجه به نظر شما باید مفهوم سازی یا یادگیری مفهوم ترجمه بشه درست متوجه شدم؟

با سلام و احترام متقابل. یادگیری مفهومی صحیح تر است چرا که همان طوری که اشاره شد جروم برونر نیز تمام تلاشش بر ادارک و رابطه ۳ گانه کشف و شهود برای رسیدن به غایت مفهوم موضوع بوده.
مانا باشید.

از مهربانی، همراهی و پاسخگویی شما سپاسگزارم.
بهروز و کامیاب باشید

این مدل یکی از مدل‌های فرایند اطلاعات است و این عبارت مربوط به فرایند تعریف مفاهیم است. فرایندِ مورد بحث بر این اساس است که ما فقط با تعیین صفات و خصوصیاتی که برای معنای یک مفهوم ضروری هستند و نادیده گرفتن آنهایی که نیستند، قادر  به تعریف یک مفهوم هستیم. بعبارت دیگر تعریف دقیق وقتی به دست می‌آید که جامع الاحباب و مانع الاغیار باشد. یعنی ضروریات را در برگیرد و اغیار (غیر خودی‌ها یا غیر ضروریات) را کنار گذارد.بنابراین اگر بخواهیم در یک عبارت خلاصه کنیم، اینگونه ترجمه می‌شود:

فرایند تعریف مفهوم بر اساس خصوصیات ضروری

٩,٨٤١
طلایی
٣
نقره‌ای
١٦٢
برنزی
١٢٣
تاریخ
٢ ماه پیش
عکس پرسش

پاسخ شما