پرسش خود را بپرسید

تله خرسی و تله گاوی

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٩٩

تله خرسی و تله گاوی

 در بازار های مالی به چه موقعیت هایی میگن ؟

٢ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:
تله خرسی یا Bear trap چیست؟

تله خرسی در ارز دیجیتال وقتی اتفاق میفته که معامله گرها با توجه نمودار قیمت ارز دیجیتال و اخبار منفی، انتظار اصلاح قیمت رو داشته باشن اما بازار برخلاف توقعات اون ها حرکت کنه. در چنین شرایطی ممکنه که معامله گر دارایی ها و رمز ارزهایی رو که داره به منظور سیو سود یا جلوگیری از ضرر بفروش برسونه. همچنین تریدرهای کوتاه مدت در این حالت، با فروش اهرم دار و یا شورت (Short) کردن یک ارز، به دنبال سود هستن.

به عبارت دیگه تله خرسی معامله گرها رو مجاب میکنه که دارایی های خودشون رو برای یک دوره زمانی کوتاه نقد کنن. نتیجه این اتفاق نزولی شدن قیمت برای مدت کوتاه هستش که به این اصلاح قیمت تله خرسی گفته میشه. با کاهش قیمت ارز دیجیتال سایر تریدر و معامله گرها هم با توجه به شرایط جدیدی که در بازار ایجاد شده، برای رمز ارزهای خودشون با توجه به بهترین استراتژی معاملاتی که دارن، برنامه ریزی کنن.

در تله خرسی تا اینجا همه چیز خیلی خوب پیش میره اما به طور ناگهانی روند قیمت تغییر پیدا میکنه و بازار مجددا صعودی میشه. در نتیجه این تغییر روند ناگهانی بسیاری از افراد که از ترس ضرر رمز ارزهای خودشون رو فروخته بودن، متضرر میشن. به این ترتیب معامله گر ها در دام تله خرسی در ارز دیجیتال میفتن و حتی سرمایه خودشون رو هم از دست میدن. 

تله گاوی یا Bull trap چیست؟

الگوی تله گاوی رو میتونیم شرایط عکس تله خرسی در بازار ارزهای دیجیتال بدونیم. این الگو زمانی در بازار ارزهای دیجیتال شکل میگیره که سرمایه گذاران انتظار پایان روند نزولی رو داشته باشن. این افراد با این تصور که قیمت یک ارز دیجیتال در آینده رشد میکنه، اقدام به خرید میکنن و یا برای معاملات لانگ (Long) آماده میشن.

به زبان ساده تر، تریدرها فریب بازار رو میخورن و با دیدن اولین علائم صعودی شدن روند، اقدام به خرید میکنن؛ در حالی که حرکت شاخص های بازار و صعود قیمت یک ارز دیجیتال، یک تله برای ورود سرمایه گذارهای عجول به بازار بوده. بعد از اینکه معاملات خرید فعال شدن، قیمت مجددا به زیر سطح شکسته شده حرکت میکنه و روند به فاز نزولی خودش ادامه میده.

اصلاح گاو برای افرادی به کار میره که انتظار دارن با رشد قیمت یک ارز دیجیتال یا سهام، سود کنن یا به عبارت دیگه دیدگاهشون نسبت به آینده بازار صعودی هستش. تله گاوی برای به دام افتادن چنین افرادی ایجاد میشه. در حال حاضر که همه سرمایه گذاران به دنبال پیدا کردن کف قیمت ارزهای دیجیتال هستن، این نوع تله ها به وفور در بازار کریپتوکارنسی ها دیده میشه.

٢٨,٥٦٠
طلایی
٥
نقره‌ای
٥٨١
برنزی
٣٠٥
تاریخ
١ ماه پیش

در بازارهای مالی، تله خرسی و تله گاوی به موقعیت‌هایی اشاره می‌کنند که معامله‌گران به اشتباه فریب می‌خورند و معامله‌ای انجام می‌دهند که منجر به ضرر آنها می‌شود.

- تله خرسی زمانی اتفاق می‌افتد که قیمت یک دارایی پس از یک روند نزولی، به طور ناگهانی افزایش می‌یابد. معامله‌گران ممکن است این افزایش قیمت را نشانه‌ای از آغاز یک روند صعودی تلقی کنند و اقدام به خرید آن دارایی کنند. اما پس از مدتی کوتاه، قیمت دوباره شروع به کاهش می‌کند و معامله‌گران دچار ضرر می‌شوند.

- تله گاوی نیز برعکس تله خرسی است. در این حالت، قیمت یک دارایی پس از یک روند صعودی، به طور ناگهانی کاهش می‌یابد. معامله‌گران ممکن است این کاهش قیمت را نشانه‌ای از آغاز یک روند نزولی تلقی کنند و اقدام به فروش آن دارایی کنند. اما پس از مدتی کوتاه، قیمت دوباره شروع به افزایش می‌کند و معامله‌گران دچار ضرر می‌شوند.

تله‌های خرسی و گاوی می‌توانند در هر نوع بازاری، از جمله بازار سهام، بازار ارز، بازار طلا و بازار رمزارزها اتفاق بیفتند.

٦٥,٤٥٤
طلایی
١٠٣
نقره‌ای
٦٧٧
برنزی
٧٢٠
تاریخ
٣ ماه پیش

پاسخ شما