پرسش خود را بپرسید

معنی TRP تو بازار یابی و تبلیغات

تاریخ
٣ ماه پیش
بازدید
٧٢

TRP Marketing

معنیش تو تبلیغات و بازاریابی چی هست؟

١٢٢
طلایی
٠
نقره‌ای
٠
برنزی
٧

١ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

TRP مخفف Target Rating Point است و به معنی امتیاز رتبه‌بندی هدف است. این معیار در بازاریابی و تبلیغات برای مقایسه تعداد دفعات مشاهده تبلیغات توسط مخاطبان هدف در یک رسانه خاص با جمعیت کل مخاطبان هدف استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، TRP نشان می‌دهد که چه درصدی از مخاطبان هدف شما، تبلیغات شما را دیده‌اند.

TRP را می‌توان با استفاده از فرمول زیر محاسبه کرد:TRP = Reach x Frequency
  • Reach: درصد مخاطبان هدف که حداقل یک بار تبلیغ را دیده‌اند.
  • Frequency: میانگین تعداد دفعاتی که هر فرد در مخاطبان هدف تبلیغ را دیده است.
مثال:

فرض کنید یک تبلیغ تلویزیونی را 1000 نفر از 10000 نفر مخاطبان هدف شما دیده‌اند. Reach در این مورد 10% (1000 ÷ 10000) است. اگر هر یک از این 1000 نفر به طور متوسط ​​2 بار تبلیغ را دیده‌اند، Frequency 2 خواهد بود. TRP در این مورد 20% (10 x 2) خواهد بود.

TRP یک ابزار مفید برای ارزیابی اثربخشی کمپین‌های تبلیغاتی است. با مقایسه TRP کمپین‌های مختلف، می‌توانید ببینید کدام کمپین‌ها در جذب مخاطبان هدف شما موفق‌تر بوده‌اند.

- نکاتی که باید در نظر داشته باشید:
  • TRP فقط تعداد دفعات مشاهده تبلیغات توسط مخاطبان هدف را نشان می‌دهد. این معیار هیچ اطلاعاتی در مورد تأثیر تبلیغات بر مخاطبان ارائه نمی‌دهد.
  • TRP را می‌توان برای مقایسه کمپین‌های تبلیغاتی در یک رسانه خاص استفاده کرد. برای مقایسه کمپین‌های تبلیغاتی در رسانه‌های مختلف، باید از معیارهای دیگر مانند هزینه به ازای هر کلیک (CPC) یا هزینه به ازای هر هزار نمایش (CPM) استفاده کرد.
٦٢,٢٨٤
طلایی
٩٦
نقره‌ای
٦٢٢
برنزی
٦٠٦
تاریخ
٢ ماه پیش

پاسخ شما