پرسش خود را بپرسید

معادل journalling

تاریخ
١ ماه پیش
بازدید
٥٢

باسلام،ببخشید معادل فارسی journal کردن نه به معنی روزنامه‌نگاری ولی به معنی نوشتن و یادداشت کردن چی میشه؟رویدادنگاری میشه؟

٥ پاسخ

مرتب سازی بر اساس:

- وقایع نگاری

- نگارش دفتر خاطرات روزانه (که البته با مدخل هایی مجزا و مرتب شده به تاریخ است و شامل تجربیات شخصی یا افکار و احساسات و توضیحی است در رابطه با اینکه چه وقایعی خارج از تجربه‌ی مستقیم نویسنده در حال رخ دادن است.)

- نگارشِ یادمان‌ها (یک تمرین ذهنی، عاطفی و معنوی است که به فرد کمک می‌کند «بنیان‌های عاطفی» قوی بسازد تا با مشکلات و عدم قطعیت‌ یا بی‌ثباتی‌های  زندگی مقابله کند.)

- نگارشنامه (که در آن فرد چیزهای مثبتی را به تصویر می‌کشد تا خود  کمک کند نسبت به اطرافیانش احساس قدردانی داشته باشد  و وقتی بعداً دوباره به آنها نگاه می‌کند،نگاهی همراه  با انرژی مثبت و افکار مفید داشته باشد.)

٩,٧٤٦
طلایی
٣
نقره‌ای
١٥٩
برنزی
١٢٣
تاریخ
١ ماه پیش
عکس پرسش

یادداشت کردن خاطرات یا رویدادهای روزانه است. 

١,٤٦٤
طلایی
٠
نقره‌ای
٢٠
برنزی
٢٥
تاریخ
١ ماه پیش

Journaling  عمل نوشتن افکار، احساسات، تجربیات و مشاهدات روی کاغذ یا از طریق ابزارهای دیجیتال است. این دریچه ای به مناظر درونی ذهن است که تصویر لحظه ای ملموسی از دنیای درونی فرد در هر مقطع زمانی ارائه می دهد. از لحاظ تاریخی، ژورنال‌نویسی/journaling   اغلب برای مستندسازی دقیق رویدادهای روزانه استفاده می‌شد، اما با گذشت زمان، تبدیل به یک کاربست درون‌نگرتر با تمرکز بر احساسات و گفتگوهای درونی شد. امروزه، ژورنال‌نویسی از نقش خود به‌عنوان ابزاری صرفاً ثبت سوابق فراتر رفته و به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای رشد شخصی، رفاه ذهنی و افزایش خودآگاهی است.

٢٣٤,٤٦٧
طلایی
١٣٤
نقره‌ای
٣,١٤٨
برنزی
١,٦٠٧
تاریخ
١ ماه پیش

یادداشت برداری روزانه،روزنگاری،  ثبت روزانه وقایع، رویدادنگاری

١٨,٤٥٧
طلایی
٦
نقره‌ای
١٩٠
برنزی
١٢٢
تاریخ
١ ماه پیش

ثبت وقایع روزانه

یادداشت برداری روزانه

خاطره نویسی روزانه

روزنگاری

تاریخ
١ ماه پیش

پاسخ شما